Stormvejret.. Hvor vildt er/har det været hos jer?

Her har det lidt været en storm i et glas vand. Det har da blæst lidt og der er kommet nogle gode rusk. Men storm har det ikke været her i nord-Århus. Allerhøjst Stormende Kuling. Selv valgplakaterne har overlevet.

Men jeg ved der er andre der har haft mere voldsomt vejr. Billeder? Og jeg håber ikke der er nogen der har mistet tag eller det der er værre?

I have no clue… Jeg har sovet :smiley: Men her rusker godt i det lige nu :slight_smile: Tror ikke her er sket nogen skade lige i omegnen, heldigvis :slight_smile:

Min trillebør er væltet - helt om på hovedet :uha:

her i tilst har der været en time med godt med drøn på vinden og træerne har været vandrette, men ellers er der ikke sket noget

Jeg kørte fra job ved 15:30 tiden, kørte forbi mindst 8-10 væltede træer på de sidste 7 km.

Måtte vende om på en af de store veje og finde en anden, da der lå et stort træ på tværs af vejen.
Ingen væltede træer her :kryds:, men nogle grene der er knækket af, et stort tungt havebord har vendt sig en tur og træerne har smidt al tøjet på en gang.

jeg bor på 15 etage, og jeg har set ting flyver forbi mine vinduer som bestemt ikke burde være der, fx byggemateriale, papskilte, div affald osv. Kattene har haft det herligt med at holde øje med det hele :slight_smile:

Her i Nordsjælland blæser det orkan - jeg har forladt mit lille hus - jeg turde ikke blive der for jeg har høje fyrre- og grantræer i haven, hvor ét kan vælte ned i huset. Jeg må vente til vinden er løjet af med at se, om der er sket noget :frowning:

Her har været væltet et par havestole, knækket grene af træer og vi har mistet ca. 7 tagsten tror jeg. De fleste de dem valgte at lande lige ved siden af Dagmar (bilen), men heldigvis ser det ikke ud til noget har ramt hende :slight_smile:

Svigermor i sønderjylland har mistet et drivhus og der er kommet et ret stort hul i taget i deres lade :frowning:

Det værste jeg kan rapportere om her hos mig er at vindues- og altanprofilerne har knaget heftigt og ruderne har bevæget sig i takt med trykket udefra. Det var blevet mørkt da det var værst her, så jeg kan ikke se ret meget udenfor, men der ligger ikke noget nede på p-pladserne der ikke hører til. Der har været lidt udfald på nogen af tv-kanalerne og lyset har blinket et par gange og det har så været det. Min Halloweenudsmykning på altanen (2 styk 160 cm plastik klistret på skydepartierne med pakketape) hænger der endda endnu - det havde jeg ikke regnet med.

Vi blev hårdt ramt :frowning:

Et træ væltede ind i den indhegnede del af haven.
Min mand fik det savet af, og det ligger nu midt i haven.
Kattelemmen blev lukket da vi så træet væltede, og ingen katte får lov til at komme ud, før end vi har besigtiget haven i morgen.

Den anden del af vores have blev hårdt ramt. 8-10 store grantræer væltede som mikadopinde :S
Umiddelbart ser det ud til, at de har ramt både min mands jolle og trailer og et af vores nyere æbletræer, der har sådan nogle skønne æbler.
Drivhuset er heller ikke sluppet. Her er en rude blæst ud - heldigvis er det plastruder - og hvad der mere er sket, må morgendagen vise.

Heldigvis er både 2- og 4-benede helt ok. Vi har både mad, varme, el og masser af hygge :slight_smile:
I morgen skal jeg til Spanien og hente vores nye hankat Aroni, så jeg er glad for at stormen kom i dag og ikke i morgen.
Håber så blot at tog og fly afgår til tiden i morgen :kryds:

Hos mig er det vist ikke helt ovre endnu, men før det blev mørkt kunne jeg se store grene af vores træer, der var knækket af. Jeg kan se presenninger fra vores stillads, ligger på vores vej. & at dømme efter det jeg har kunne høre, vil jeg tro noget af vores stillads er faldet ned, eller min. rykket løs. :S Jeg er virkelig ikke vild med det, men Emina tager det helt roligt :smiley:

Her var strømmen væk i nogle timer (husk at stille vækkeuret!), men jeg tror heldigvis ikke, der skete nogen skader her i/på huset. Mit kattenet står der endnu, men teleskoprørene, som holder nettet oppe, peger alle mod nord. Så dem skal jeg nok lige have kigget lidt på i morgen, når det bliver lyst.

6 træer i haven har lidt måske flere. 2 måske så de med lidt hjælp kan bringes på fode igen, drivhuset har mistet x-antal ruder. Jo det har bestemt blæst som bare pokker. Vi ligger ellers godt i læ, men altså ikke godt nok. Heldigvis væltede granerne og guldregnen væk fra kattehuset.

Her er der væltet træer og en gade i midtbyen har været afspærret pga fare for at taget på et gymnasium skulle blæse af.
Der er også meldt oversvømmelse ved bilka.

Jeg har hentet skraldespande ind… De er fløjet væk… Bogstaveligeste forstand. Så den lette og flyve en halv meter ca.
mens jeg har gjort det, har jeg også haft indsamlet naboernes… Andres hegne osv. er blevet blæst itu. Selv er mit området sluppet fra det meste :slight_smile:

Har været i Randers hele dagen og er først kommet hjem for ½ time siden.
På vej hjem med bussen havde der været væltet et træ halvvejs ud over kørebanen, men det var fjernet.
Vel hjemme kunne jeg konstateret at ingen af mine havemøbler var hvor de stod da jeg tog hjemmefra i formiddag. Men ingen af dem er ødelagt.

Nu er det taget mege af, og blæser egentlig bare her lige nord for Aarhus. Det er ikke værre ed at Buster frivilligt og gerne går i haven…

en væltet kæmpe gran, et styk hegn væltet ned på bilen og har flyttet en kæmpesten (ingen skade på bil) 2 ruder i drivhuset. vores (mine forældres) have ligger i læ heldigvis så kun små skader. og hverken kattegård eller fuglevoliere har taget skade.

Jeg synes at have oplevet lidt af hvert i dag.
Først en bil der forlader sin parkerings bås på VUC Haderslev, så fløj der noget tag af bygningen som vel og mærket af fuldkommen sprit ny og så røg der en dør på skolen.
På hjemturen til Vejen, måtte jeg vige uden om MANGE og meget store grene som lå overalt på kørebanen og skraldespande. Jeg så den foran kørende blive torpederet for groft af en meget pludseligt flyvende stakit fra en have og derefter fik jeg en stor gren i forruden. Til sidst et væltet træ og nedfaldende tagplader på kørebanen.

Og derhjemme… Suk…


Det gabende hul i carporten, som heldigvis ikke skal stå imod mere nu.


En af tagpladerne fra carporten er blevet fanget i læhegnet bagved sammen med Paw’s lille baby pool.


Endnu en plade på vej af, men tror den bliver siddende.


Sidste men ikke mindst, vores pool dækken til den 5,5m nedgravede pool der er fanget i en kæmpe busk som bestemt har set bedre dage, den plejer at være MEGET stor og fyldig men er, ja halveret.

Ellers er vi vidst faktisk sluppet rimeligt, dyrene og det dem allesammen kom ind før det blev alt for slemt for deres sikkerheds skyld. Og det ser ud til den værste storm er ovre, vi har haft lidt blinkende lys og udestuen troede jeg flere gange ville kollapse men den holdt :smiley:

Huset rystede men ellers ingenting. Flagstangen vejede faretruende men den holdt og ligeså gjorde vimplen. Har ikke set væltede træer eller noget så vi har åbenbart fået det mindre hårdt end andre steder. Eneste ting jeg kan nævne var at vores skildt til forretningen truede med at stikke af men blev reddet af NP og Jan som bragte det i sikkerhed :smiley:

Vi har haft nogle enkelte vindstød vi har kunne hører indenfor, men intet der har fået mig til at tænke godt vi slæbte have møblerne ind på badeværelset i morges:)