Stormvejret.. Hvor vildt er/har det været hos jer?

Oooog jeg tog så fejl, den lettere flyvske plade der hang fast, hænger ikke længere fast…
Håber vejret er stille imorgen ellers tager jeg lige en fridag fra skolen :smiley:

Skulle på fotoopgave i Jylland så kørte fra Sjælland kl. 6.30, var der kl. 11.00 var færdig kl. 13.30 og begyndte at køre fra Aalborg…er så først lige kommet hjem til Sjælland, er helt smadret…og her er der slet af hvert, men ikke det helt voldsomme…men har set masser af væltede lastbiler, flyvende store skilte, flyvende mange mærkelige ting, sad i kø i flere timer på motorvejen osv osv…fy føj en møgtur!!!

Hm, ja, INDEN det blev mørkt var skaderne et styks knækket rosengren, to væltede havestole og en væltet blomsterkrukke på terrassen…vilde sager. :wink:
Men skal ud og inspicere ejendommen i morgen i dagslys…ved ikke, om der er fløjet noget af huset. Men tror det ikke.

Er totalt glad for IKKE at bo på landet mere, når vejret tér sig sådan. :S Har haft staldtage, der fløj af og landede ovenpå andre staldtage og skulle liftes ned med kran…mure der væltede…kæmpe træer der væltede…en transformatorstation (hedder det det??) ved kanten af min grund hvor taget fløj af, hvilket betød et døgn uden strøm, da regnen p*ssede ned i den… :S

Har vist haft min del af stormskader tæt inde på livet!

Og nå ja, forfløjne tagsten på både stuehus og stald… :blegne:

[QUOTE=DK Lindvig;1128010]Vi blev hårdt ramt :frowning:

Heldigvis er både 2- og 4-benede helt ok. Vi har både mad, varme, el og masser af hygge :slight_smile:
I morgen skal jeg til Spanien og hente vores nye hankat Aroni, så jeg er glad for at stormen kom i dag og ikke i morgen.
Håber så blot at tog og fly afgår til tiden i morgen :kryds:[/QUOTE]

Føj for pokker!

mht til tog… så kommer det an på hvornår du skal afsted. Husk at tjekke Rejseplanen og DSB.dk. Alle tog undtagen i Nordjylland holder jo stille rundt om i landet og det kommer til at ta’ lang tid at få puslespillet til at gå op, få togsættene derhen hvor de skal bruges osv (jeg håber de husker at få dem forsynet osse… så de tog der kommer igang ikke kører tør undervejs… det ER desværre set før…)

Jeg kørte hjem fra Odense, da det var værst :frowning:

Valgskilte fløj rundt omkring, træer var væltet, brandbiler og politi kørte ustandseligt med udrykning. Det var en frygtelig tur hjemad :frowning:

Jeg bor tæt på skoven. Vi har normalt 6 veje, indtil hvor vi bor, men kun den ene var fri for væltede træer.

Da da jeg endelig nåede hjem, lå naboens trampolin kun 2-3 meter fra vores hus nede i vores stendige - jeg er godt nok glad for den ikke endte på taget.

her har håndværkerne brugt den sidste time på at rydde op på byggematerialer der er blevet kastet rundt med og sætte al hegn fast igen…

Nå - og indsamle alle deres stiger… Ikke en stige var på sin plads i morges :S

men ellers er vi her i aalborg vist sluppet billigt - alt der er fløjet rundt her, har været fordi håndværkerne ikke har spændt tingene fast - og en palle med isolering flyver godt :stuck_out_tongue:

Her var det kaos, mens det stod på. Mange ødelagte tage, stakitter, drivhuse, biler osv.

  • et par væltede træer, en skrækkelig masse knækkede grene og en 5-600 æbler, har brugt morgenen på at samle grene…nu skal der samles ævler

det var ikke så voldsomt igen her i tilst, bevares der var lige en times tid hvor der virkelig var tryg på og hvor træer osv lå vandrette, men alt ligner sig selv derude. det vildeste der skete i vores have var vores høje krukke væltede, men den tog ikke skade.
vi var osse lige ude og kigge til vores campingvogn da stormen havde lagt sig og der var intet sket, trods det at den står et sted hvor der er meget åbent.
men en af vores veninder i nordsjælland var meget bange, der væltede flere træer på deres grund og et træ der stod/står lige op af huset begyndte at hælde faretruende ind over deres hus og det var mere el mindre rykket op med rødderne, men heldigvis slap de med skrækken

den campingplads vi normalt campere på nede ved grænsen er total raseret og flere vogne dernede er lige til skrot, de er væltet og smadret og alt er et stort kaos

Jeg er meget lettet, for huset står uskadt. Men havens største træ er knækket og ligger hen over hækken ind i naboens have. Der er masser af knækkede grene i haven, og flere af blomsterkrukkerne er smadrede. Dog er det lidt i forhold til de tidligere orkaner, jeg har oplevet her. Dengang faldt der mange træer, i 1999 faldt et ned i huset.

Her er en murespand endt i min kælderskakt og mit affaldsstativ har lavet en piruette. Der er en del grene spredt rundt omkring, men ellers ser alting ud som vanligt. Ingen tagsten mangler og ingen træer er væltet.

Det var så voldsomt her at jeg måtte flytte alle de store hækplanter der lå på rabatten ved parkeringspladsen, klar til afhentning, ind i løbegården der er helt fyldt op til taget. Suk, de skal ud igen. Jeg har meddelt Rene, der kommer med traileren, han lige skal give besked inden han kommer, orker ikke at tage dem ud lige nu …

Jeg synes det larmede godt. Ja jeg kunne ikke se alverden ude på vejen for belysningen var gået hos os.

Jeg er sluppet utrolig heldigt! Eneste ødelagte er en solcelle lampe.
Drivhuset står, end ikke en smadret rude er der. Puha’, jeg er godt nok lettet!
Og trampolinen står her også endnu.

Jeg har endnu ikke været uden for en dør siden i går, så jeg har ingen idé om hvordan det er gået rundt omkring.

De sagde i nyheder i går at en ny storm er på vej, skulle ramme næste mandag.

Vi har lige været ude og save en gren af vores træ. Grenen knækkede i går, så i dag måtte den lige helt af.
En af viceværterne kom mens vi var ude, han skulle lige kigge på taget :slight_smile: Der mangler en 6-7 tagsten. Han kommer vist tilbage igen i morgen.

Da de havde snakket om stormen i op til en uge så var vores have ryttet og alt stillet væk, hvis alle gjorde det så ville mindre blive smadret og mindre flyve rundt og ødelægge :slight_smile:
Det værste var nok at vi ikke havde nogen strøm = ingen internet :uha:

Men ellers klager vi ikke over lidt blæst, vi er i live, huset står. Jeg er glad for at bo i et land hvor vi bare har en smule blæst og ikke orkaner der ødelægger hele byer og som koster mange menneskeliv.

Her hos har den voldsomme blæst, væltet alle vores chilier uden for og alle døde grene og blade røg af træerne og alle æblerne væltede ned, og naboens kæmpe stor trampolin som var i deres have er havnet ude på vejen og er totalsmadret

Jeg aner ikke hvordan det gik herhjemme, da jeg under stormen sad i Birthe’s steakhouse, og senere i showbussen on the road. :slight_smile:

Fordelen ved leje-lejligheder i en beton-blok. Det værste der kunne ske her, er at mit havebord af plastik fløj væk, eller min cykel væltede.
Har faktisk ikke engang kigget. :tihi:
Et grantræ væltede, en container lå på hovedet, og noget efeu er blæst af de vægge de sad på. Værre er det ikke umiddelbart gået i Brøndby Strand.
Min mor og mormor kunne ikke engang mærke blæsten på 15 etage i højhuset, men det kunne dog høres på altan-vinduerne da de ikke var lukket helt til. :slight_smile:

Vi slap nådigt, heldigvis. Havemøblerne flyttede sig lidt; vi fik en flamingokasse blæst ind i haven og standen på Claus´ nye fuglefoderpalads knækkede ved jorden. Jeg var kravlet under dynen for at sove lidt inden natjob, og huset nærmest dirrede en overgang, men taget blev hvor det skulle; vinduer ligeså. Hankattene var selvfølgelig kommet tidligt ind fra løbegårdene for en sikkerheds skyld, men de blev også pænt stående hvor de skulle.
VH
Susanne

Ingen skader herhjemme, heldigvis.

Jeg havde også det store privilegie at være chauffør i Showbussen på dens vej fra Birthe og hendens mands lille hyggelige Steakhouse i Grenå (hvis nogen sådan bare lige kommer forbi den by, så smut ind forbi - bestil kalvefiletten, den er mør som smør :savle:)

Det kan da godt være at jer der bor i Århus og omegn ikke synes stormen var noget særligt - men det skyldes nok at I var så heldige at sidde indendøre :wink:
Det var afgjort en af de mest “interessante” køreture, jeg længe har været ude på!!! med lidt for mange sjove spændende indslag - som fx at vinden greb bussen og fejede den to meter til siden… over i den modsatte vejbane… hvor der altså var modkørende!!!
Okay - vi undgik uheld, men det var dælme kun på et hængende hår!
Heldigvis kunne det lade sig gøre for alle bussens passagerer at tage endnu en overnatning i det jyske…
En meget klog disposition viste det sig…
Vi var kørt til Aalborg i to biler… bussen og en landrover… (11 katte og 9 mennesker fylder altså en hel del!)…
Jan og Camillas mand kørte Landroveren og de besluttede at de ikke ville overnatte… NP skulle i skole idag og vores kattesitter havde forladt huset, så det var også et spm om at vores tre efterladte katte blev fodret…
De var pgr væltede træer, spærrede og lukkede broer/veje almindeligt trafikkaos, og et par tiltrængte pitstop for at hvile og spise, først hjemme omkring kl 2.30 om natten… og har nogle ganske hårrejsende historier at fortalle om deres tur gennem stormen.

Og jeg skulle aldrig være hoppet med over i Landroveren…Det havde vist været bedre om jeg var blevet i bussen, da jeg alligevel først var hjemme kort før 02.00, dødtræt. syg og tisset på af en kat…En Long Island ice the var klart at foretrække :frowning:
Men vi kom levende hjem…selvom jeg nåede at komme i tvivl et par gange! Fx. dér hvor en 4x4 m havepavillion kom sprøjtende ud over motorvejen, hen over bilen lige til venstre for os…SÅ kørte vi også ind på en tankstation!:uha:
Det var lidt af en farefuld færd…:S