Størrelse på han og hunkat

Så tror jeg nok det lykkedes, det er billeder som er taget hurtigt. så ikke de pæneste, men håber i kan få en fornemmelse af deres størrelser.

Dine 2 kan nesten sammenlignes med de 2 som har kull sammen hos meg nå.
Fayette er liten og vever som en alv, og Disco er en veldig kraftig,stor men likevel elegant katt.

Dem føder jo ikke kattunger på 300 gram, dem vil alle ha en gjennomsnittlig fødselsvekt som er vanlig for sin rase. :slight_smile:

Du skal heller vurdere om du syns hunnkatten er for liten til å ta et kull, altså du tror hun ikke vil klare en fødsel - at hannkatten er stor er jo bare et pluss i avlen, for persere skal vel heller ikke være bittesmå?
Mener du at hunnkatten er for liten pga fødelsvansker,så skal hun ikke i avl uansett syns jeg.

Min rase er medium zize,så jeg ville aldri valgt en liten hannkatt til min Fayette.

Kigger man hovedstørrelse, så synes jeg det passer meget godt med min hun og “min” han i størrelse. Selvom vægtforskellen ikke er så stor, så vidt jeg ved, da jeg ikke kender præcis vægt på hankatten nu om dage… Hos dine er det lidt svært at vurdere resten, når han er langhåret og hun korthåret, synes jeg :slight_smile:
Hun har uden problemer som sagt født et kuld efter ham. Killingerne lå på fuldkommen normal vægt for racen, og hun havde intet besvær med at føde dem :slight_smile:
Som det er skrevet flere gange før, så vokser killingerne jo først til efter de er født :slight_smile: