Stort savn

Hej Alle, jeg skrev sidst herinde da jeg skulle flytte d. 1. Juni 2021.
Min elskede hankat fik en måned efter konstateret pancreatitis
Hvilket flåsede mig fuldstændig op af bekymring. Jeg valgte at få ham aflivet i august efter han havde 15 bloddiarrer inden for et døgn :pleading_face: :cry:
Jeg gik fuldstændig i spåner derefter. Mistede appetitten, græd og græd. Ca 1,5 måned efter fik jeg en killing, da min hunkat osse gik i sort. Jeg drømmer om min gamle kat om natten, min nye hankat har samme design, så når jeg leger med ham forestiller jeg mig at det er min gamle kat bare som killing, er jeg blevet helt gak? Det her med at miste min kat har gjort næsten mere ondt end at miste familiemedlemmer. Savner ham :cry: :orange_heart:

4 Synes om

Vil lige tilføje at min hunkat på 10 er livet gevaldigt op efter vi fik Abbe som er født i juni. Han er nu neutraliseret og alt hvad der hører med.
Min hunkat foretog sig intet ud over at ligge i kurven og spise efter Maiders ikke var her mere, hun er blevet sig selv igen og vasker dagligt den nye i nakken, dog ligger de ikke som Maiders og hende gjorde.
Har bare dårlig samvittighed over for min nye kat at min gamle fylder så meget i mit hoved. Tænker stadig på ham hele tiden og mine drømme handler os om ham, med at jeg bærer rundt på ham, tit udenfor og skal enten til dyrlæge med ham, finde et lift eller at han er i fare og skal reddes.

3 Synes om

Det har da været en skrækkelig oplevelse for dig. :kram:
Du har gjort det rigtige ved at give ham fred. Det er ok at sørge over at have mistet ham. Og godt at glæde sig over at den lille ny er faldet godt til og at din hunkat er livet op. Så jeg tror det positive langsomt vil tage over og din gamle han kat vil blive et kært elskeligt minde.
Jeg mistede for kort tid siden min skønne hankat på brutal vis fra den ene dag til den anden. Her er min hunkat bare blevet meget mere harmonisk og glad. Så det positive vejer mere og mere op mod det negative ved at have mistet.

7 Synes om

Kæmpe :kram:

Vi kan ikke styre hvordan sorg påvirker os, og det med at miste en kat kan gøre mere ondt end at miste et familiemedlem, ja det kender jeg selv. Jeg har haft kat hele livet, og har derfor også oplevet de fleste af dem dø. Og jeg reagere forskelligt hver gang. En af gangene gik der næsten et år, før jeg kunne få ny kat, fordi det eneste jeg ville, var at få min afdøde kat tilbage. Så jeg ventede til savnet af at have kat, begyndte at være større end at få ham tilbage.

Som barn har jeg oplevet at vi hentede en ny kat samme dag som den forrige døde. Og det var det der skulle til på det tidpunkt. Indtil for fem år siden, har jeg kun prøvet at have en kat af gangen, så jeg har ikke skulle tage hensyn til en eller flere katte der blev tilbage.

Jeg drømmer om alle mine katte, men mest de tre jeg mistede i henholdsvis 2002, 2011 og 2021. Det er dem jeg har levet sammen med i mit voksenliv. Jeg har også prøvet at have dårlig samvittighed overfor mine katte, fordi jeg savnede den forrige, eller følte jeg måske elskede den ene højere end den anden. Jeg tror dog ikke at det er noget mine katte har kunne mærke, det er indeni mig. Og nej, jeg tænker ikke du er helt gak, du er i sorg. :hjerte:

5 Synes om

Tak fordi du delte det med mig :smiling_face_with_three_hearts: :pensive: jeg er os blevet rigtig glad for min nye kat og min opmærksomhed kom os lidt væk fra sorgen. Jeg klynger mig til gamle minder om min kat som blev 14 år. Vil på en måde heller ikke være sorgen foruden da den gør at jeg kan visualisere ham i forskellige situationer. Han vidste at jeg elskede ham, derfor satte jeg ham også fri da han tilsidst havde det skidt 80% af tiden :pleading_face: føler at vi er heldige at opleve et så tæt bånd til en kat :heart:

7 Synes om

Savn er en underlig størrelse, på mange måde, og ingen føler noget på samme måde. Nogle reagerer på en måde og andre på anden måde.
Kun du kan mærke det, hvordan du har det. Nogle kan mene deres om det. Og nogle kan føle med dig og prøve og sætte sig i din sted og vise medfølelse, og acceptere din følse
Har ikke nogle kloge ord til dig. Da jeg stadig er rimelig ny her. Men en :kram: til dig

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om