Storvildsjægeren Bertil

Må man gerne være imponeret over sin lille storvildsjæger? For det er jeg nu :smiley:
Denne “lille” fugl lå ude foran min dør her til morgen.

Og så lige et af jægeren himself

16 Synes om

Han har godt nok også “Jeg er en faaarlig løve”-blikket på :grin:

1 Synes om

Er det en fasan? Det er alligevel lidt imponerende :uha:

1 Synes om

tillader mig at tvivle lidt…tror mere han har fundet den død, eller stjålet den fra ræven…
her om vinteren slås kokkene om hønsene, og det kan godt ende fatalt …men det er jo en høne, så det er ikke sådan han har …skaffet den
fasaner sover i træer, og han skal være ualmindelig heldig for at overliste en …
men hvis ikke den er rådden er der en go’ middag

1 Synes om

Dygtig Bertil! :clap:

Mærkede du efter, om fuglen var varm?

Men under alle omstændigheder er det dygtigt at slæbe et så stort bytte hjem.:muscle:

Nej mærkede ikke på den men den ser frisk ud. I disse grader går den heller ikke så let i fortrådnelse

Det minder mig om dengang vi stadigvæk boede i det andet hus, hvor kattene var fritløbere … der kom Bølle-Bjørn pavestolt hjem med en stivfrosen skovdue :lol:

4 Synes om

med tanke på årstiden (jagtsæson…), så kan den også have været svækket/vingeskudt af nogle af de jægere, som går på “jagt” på godserne, hvor der dagen før udsættes x-antal hundrevis af fasaner ud, som ikke fatter en bjælde, fordi de er opdrættede og aldrig har stået i en skov…

De er i sig selv et let bytte, og har det fået taget vingespidserne af en gang hagl, så flyver den rigtig skidt og kan godt overlistes af en kat. :confused:
Den kan også være “nyskudt” og hundene bare ikke har fundet den før Bertil :smiley:

Uanset er det noget af en fugl at slæbe hjem! :smiley: Det er lige før du sku plukke den - de smager fantastisk, hvis ellers den er i orden under fjerene.

1 Synes om

Jeg bor i en skov (under Vallø Stift) - og den er i øjeblikket ofte lukket pga. jagt, og jeg kan nikke bekræftende til meget af det du skriver, ikke mindst “.… som går på “jagt” på godserne, hvor der dagen før udsættes x-antal hundrevis af fasaner ud, som ikke fatter en bjælde, fordi de er opdrættede og aldrig har stået i en skov”. Men det er så en helt anden sag :wink:

I går gik en høne og pikkede under de ophæng jeg fodrer fugle i, og jeg var en meter fra hende uden hun reagerede - hun kiggede bare nysgerrigt på mig! Så meget for ‘vildskaben’ i de udsatte stakler.

Men fin høne på billedet - den sover bare … tungt :wink:

1 Synes om

Ja der af også “ “ om ordet jagt, for mig har det nemlig ikke meget med jagt at gøre - nærmere skydetræning på levende dyr… men sådan er folks hobbyer så forskellige…

3 Synes om

Han er dygtig! :slight_smile:
Vi havde engang en staldkat, en lille fin sort/hvid missemor der havde hentet en agerhøne til sine dengang 5 ugers killinger. Hun kunne dårligt slæwe den fugl ind til de små, men jeg glemmer aldrig i hele mit liv den lille kulsorte hankat på ja… 5 uger… Total iorden middagsmad for den str. missedreng :smiley: Han sprang direkte op på hønen og bed den og ruskede den ihjel (i hvert fald hvis vi spurgte ham) :smiley:
Tino min ret store bengal havde i Kattekollegtivet en fasan kok i læbæltet som han virkelig hadede… En dag stak han af og gik direkte efter kokken… Stor tomult og Tino blev i den grad vist hjem af kokken og så var den diskussion ligesom forbi :smiley:

5 Synes om