Strandet hval

Ja, ligemeget hvor jeg går hen i huset i øjeblikket, ligger der en og flyder:

Hun har første parringsdag den 6. maj og har dag 65 den 8. juli men ifølge den der smarte beregner jeg fandt, kan hun “poppe” mellem den 5 og den 15 :slight_smile:

Der er masser af liv derinde, det er så hyggeligt når hun ligger på skødet, så jeg kan mærke dem rumstere :forelsket:

Nogen der tør gætte på et antal? :slem:

Her er den stolte far:

Billedet er lånt fra Lottes hjemmeside www.musplheim.dk

-forelsket Dejlig hval -forelsket
Antal… tja - jeg skyder på 5 STORE mislinger i den flotte mavse.

Hvis hvalen er parret første gang d. 6. maj føder hun omkring d. 9. 10. juli og passer det ligner hun en del mislinger. Velvidende missepiger har forskellige måder at vise hvor mange mislinger de bærer rundt på. En MCO-missepige jeg kender lignede første gang hun var drægtig et håndboldhold…der kom 2 mislinger (godt nok store) næste gang så hun ud som første gang…der kom 5 (også store killinger ) og vi taler om en vlgt på omkring 140 gram i gennemsnit.
SÅ vil du vide hvor mange mislinger der er i hende, er den eneste mulighed for vished…at tage hende under armen og røntgenfotograferer hende …så ved du til gengæld OGSÅ når hun er færdig med at føde -thumbs
Brita

Hmm jeg gætter på 3 mislinger :smiley:

Øj… jeg skulle lige til at skælde dig ud for at poste billeder af mig uden tilladelse -thumbs -høhø

Hvor ser hun dejlig ud!!!
¨
Jeg gætter på 4 stks -thumbs

-høhø

Jeg kan bedre lide jeres gæt på dette forum, de andre steder siger de fleste MINDST 6 -what

:stuck_out_tongue: Så skal jeg lige ødelægge det lidt for dig - for jeg siger nemlig også 9 her :stuck_out_tongue:

-fløde1 -fløde1 -playkitty1 -playkitty1 -catsleep -catsleep [cat01.gif] [cat01.gif] -fløde1

Ej Lotte, hvor du kan drille :slight_smile:

Jeg tror på 4-5 stk.

MVH
Gitte

Ihh hvor er du grov Lotte -ked -uha

Nej, det ska nu nok gå ligemeget hvor mange der kommer -forelsket

Hvor ser hun fin og rund ud -forelsket -love -forelsket
Hun har fine længder, så der kan jo skjule sig nogle stykker, så mon ikke 4-6 er passende bud -høhø -høhø

Ok - så skal jeg nok holde op med at drille…Og så vil jeg slet ikke gætte, synes nemlig det er ret umuligt at se den slags med det blotte øje - det er meget nemmere at “se” med fingrene…
Men jeg glæder mig, lige så meget som hvis det havde været min egen hunkat, til at se hvad der kommer ud af det -forelsket

Hehe sød kat :smiley:

Hun ser rigtig dejlig blød ud - lige til at kramme

ihh hvor ser hun dejlig ud… :smiley: Blir spændende at se hvad hun gemmer på… [bigloony]

Jamen hvis du kommer forbi Kjøwenhaunstrup, er du da velkommen til en kop kaffe -høhø

Jeg er helt vildt spændt, glæder mig så meget til at se hvor mange, hvilke farver og hvad køn de har -forelsket

[bigloony] [bigloony] [bigloony]
IHHH, hvor bliver det spændende. Håber for jer alle at det bliver killinger, og ikke hval unger.
Pøj, pøj med den forstående fødsel.
Hilsen PIa -engel

Jeg har lige vejet hende, og hun har taget 800 gram på -øøøvvvs

Er det meget eller lidt eller helt normalt?

Hun har 1. parringsdag 6. maj, har dag 61 den 6. juli, dag 65 den 10. juli og dag 70 den 15. juli. :slight_smile:

800 gram og omkring 1 uge tilbage…det er ikke overvældende, men IGEN man kan ikke sætte noget specifikt antal på med mindre man røntgenfotograferer hende…så ved man til gengæld hvor mange der er.
Den største vægtforøgelse jeg har haft på en af mine missepiger var 2,5 kg…JA TO og et halvt kilo…men hun fik også 7 store mislinger på 120-150 gram og var drægtig i 70-71 dage…jeg var til gengæld ved at flå håret af mig selv fra dag 63-64 til dag 70-71, men vidste dog fra opdrætteren jeg havde købt hende af at min missepiges mor, da MIN missepige blev førd, havde gået 71 dage.
Da næste generation skulle have mislinger, altså en af de føromtalte mislinger der var en da af de 2,5 kg, fik hun de sædvanlige 65 dage, og fik første gang 4 store mislinger og næste gang 9.
Hvad hendes datter får her om 6-7 uger vides ikke…ENDNU, men det gør jeg 6 dage inden hun føder.
HELD og lykke med det forestående -jegkrydser

Hel og lykke med hende Annie :slight_smile:

Tusind tak Denise :slight_smile:

held og lykke med den forstående fødsel,hun ser jo ud til at være i super duper tip top form,og ser så rund ud så jeg gætter på 6 stks :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: