Striber eller ej?

Ja, jeg blir sgu nok snart skør i bolden (hvis jeg ikke allerede er) men hvornår kan man se om en killing får striber? Jeg har set mange killinger i mit liv og har set mange med striber, men om jeg glor for meget på mine egne eller ej,ved jeg ikke… :eyes:

Jeg uploader lige to billeder af de små,et med og et uden blitz… så kan i måske hjælpe mig med at se om der er/kan komme striber :face_with_hand_over_mouth:

Jeg tænker at det er deres vat-agtige pels der måske snyder mine øjne, men jeg er ret sikker på at i kan bedømme det bedre end mig :upside_down_face:

1 Synes om

Det er ‘‘spøgelsesstriber’’ de har … killinger har dem tit :slight_smile:
Killingerne bliver enten sorte, eller sort smoke … d.v.s. hvis de er lyse ved roden.

Nemlig, som Skattekat skriver :slight_smile: Spøgelsesstriber forsvinder som oftest når katten vokser op, dog ikke altid :slight_smile:
Jeg kan lige vise dig et billede af en blå smoke (blå = den grå farve som mange ensfarvede katte har), så kan du se hvordan det ser ud. Vær opmærksom på at det typisk ikke kan ses på så unge killinger, som du har. De skal lige være lidt ældre :slight_smile:

1 Synes om

Aaah okay… så blev jeg det klogere og så er jeg måske ikke ved at blive tosset :sweat_smile: tak for svar til jer begge og tak for billederne :relaxed:

1 Synes om

Jeg havde en sort kat på et tidspunkt, og når han sad lige i solen, så kunne man stadig se hans spøgelsesstriber. Den slags vidste jeg heller ikke noget om på det tidspunkt, så jeg blev også helt forvirret og spurgte herinde. Så var der en, der viste et billede af en sort panter, der stod i solen - og havde tydelige pletter! :slight_smile:

2 Synes om

Her kan du tydeligt se spøgelsesstriberne på en voksen kat. Bertil her er sort smoke.

2 Synes om

Og på en smoke er det mere typisk at de beholder spøgelsesstriberne end på en regulær sort :slight_smile:

1 Synes om

Ej hvor sjovt egentlig,min er jo helt sort,udover der hvor hun er helt hvid selvfølgelig,jeg har aldrig set skyggen af striber på hende, men måske er farmand en smoke? Ahh ville ønske jeg vidste hvem farmand er :rofl::rofl:

2 Synes om

Her er et fantastisk billede af en sort leopard = en panter (det er ikke det billede, der bliver trukket ud her - klik ind på siden).

Omg hvor er den bare flot og med “skjulte” talenter :rofl:

Ej altså, det sjovt hvad de kan gemme på, tak for flotte billeder :hugs: