Strintende hunkat

Min hunkat har lige haft killinger som er fløjet fra reden for en god uge siden,selvfølgelig ikke alle på en dag.Nu er hun så kommet i løb igen,men er begyndt at gå og strinte på sofaer ,skjorter mm. -what
Planen er at hun fortsat skal bruges til avl men tidligst til næste år.
Hvad gør andre opdrættere,giver p piller i en periode ,holder strinteriet ud ??? Det ikke lige det mest lækre at have inde i huset .
Har nogen nogle gode råd at dele ud af sååå -lyside

Hilsen Ninna

Jeg har ingen strintende hunkatte, har 5 af slagsen. Jeg bruger næsten altid mine katte kort tid i avl = 3 kukd på ca. 2 år og så steriliseres hun. Jeg har den mening at har hun på 3 kuld ikke produceret noget der er bedre end hende selv, gør hun det næppe.
Jeg giver, vel vidende, at der også er ulemper forbundet med det, mine hunner p-piller. Jeg opdætter abyssiniere, et kuld er normalt tre til fire killinger.
Min oplevelse er at de fleste hunkatte på p-piller er mere medgørlige, og derfor giver mindre stress i flokken.

Tak for svarene .Planen havde også været det sidste kuld skulle være i år og slut.

Men det var indtil vi fandt ud af at vi venter uplanlagt baby til oktober.Har i forevejen en pige på 2 og dreng på 4 år så kan ikke lige overskue både baby og killinger på en gang.
Tror jeg vil forsøge mig med p- piller.Har ikke beholdt en hunkat fra dette kuld som kan overtage for sin mor,håber der kommer en lille lækker sag i det næste kuld -jegkrydser

-wehu -wehu -wehu -wehu -wehu -wehu