Struvitsten - krystaller i urinen?

Jeg må jo nok hellere lige komme med en opdatering.

Saxo kom hjem igår eftermiddags… inderligt træt af at være indlagt på hospital! :slight_smile:
Der var fuld passage, han tissede selv og var nu ved at vende tilbage til sin gamle væremåde - læs komplet uhåndterlig, med mindre han selv vil :wink:
Alle blodværdier var perfekte…
Hjertescanningen gav dog grund til let bekymring, da mn opdagede en “struktur” på forsiden af hjertet :S Så der blev taget røntgen, så vi kunne finde ud af hvad det var. Umiddelbart mner man at det er en kraftig forstørret lymfekirtel, altså noget helt harmløst, men vi tager lige en ekstra hjertescanning om ca 4 ugers tid for en sikkerheds skyld!

Saxo blev installeret i vores soveværelse, da han kom hjem…
både fordi vi mente at det bedste ville være at han kom til at lugte “hjemme” igen, men også så jeg har en reel chance for t holde øje med om ham får tisset.
Han får lidt smertestillende de næste dage…
Og…så er han kommet på struvitfoder - dvs små bidder i sovs, hvor han kun gider at spise sovsen :slight_smile: Jeg blender det derfor og så kommer jeg en smule vådfoder af en anden slags i… SÅ smager det helt vildt godt :slight_smile:

Endnu en opdatering… af de gode…
Saxo har ikke vist nogen tegn på yderligere blokeringer… han blev hevet ud af soveværelset efter et par dage, da han viste at han nu havde det så godt, at han mente det var hans opgave at markere på arvefjenden Oddys territorie. Sådan spiller det ikke her i hytten, så ud sammen med resten af Banden!

Vi har fået fat i en del struvitfoder med oksekød (pgr Brians formodede kyllingeallergi) og så længe jeg husker at blende det med ekstra vand og ikke mindst tilsætte noget andet vådmad, der smager bedre, spises det med stor entuiasme :spaghetti:
Det er nogenlunde platumuligt at holde vådmad for en kat her, så resten af Banden spiser glad og gerne med… hvilket gør det her til en temmelig bekostelig affære!!!

Kan jeg - når forsyningen af specialfoder mod struvitter er brugt op - tillade mig kun at fodre med alm vådmad?
Jeg vil tro at jeg har til et par måneder endnu…

Og så en lille sjov ting…
Saxo har i den grad ændret sig efter sin indlæggelse… især er han blevet meget glad for Jan, som han følger i hælene overalt i huset, og ind imellem også opfordrer til at lege fangeleg :smiley: Om aftenen ligger han meget ofte hos mig, altså efter at han har brugt Emils stampepude i en halv evighed, mens han spinder så huset runger… Han putter med alt med puls, hvis altså han kan komme til det…
Han tigger om at få lov til at komme med i soveværelset m aftenen, men der sætter jeg grænsen - gider ikke tørre tis op hver morgen!
Faktisk har vores lille umedgørlige individualist vist sig også at være en kærlig lille sjæl, som også er hypersocial :hjerte:

Nej tak, ellers tak…

Hvad er det, du siger nej tak til :?

En forhandler har været inde i næsten samtlige tråde at skrive at man skulle bruge hans foder, og indsat link :slight_smile: