Studie kredse FYN

Jeg vil lige prøve at høre om der evt er ingteresse for en studiekreds på fyn. Bla Jyrak kører med de her studiekredse.

**JYRAKS studiekredse.
Uanset om du er ejer af en dejlig ”Gråmand PER” eller en dejlig racekat med stamtavle - så er du altid meget velkommen i vores studiekredse.
Du behøves intet medlemskab af JYRAK for at deltage i disse hyggelige aftner.

Fællesnævneren er kærligheden til dette dejlige dyr.
Arrangementerne kan bl. a være:
Foredrag, Film, Ekskursioner, Hobbyudstillinger eller “bare” kattesnak
Og så er der altid kaffe/te på kanden og kage til.
Snyd ikke dig selv for en god aften i kattevenners samvær**

Jeg kan ikke være den eneste som vildt gerne vil være med til det, men som ikke har mulighed for at tage til Jylland eller sjælland. Jge vil prøve at se om vi kan skrabe en del sammen også kontakte en af klubberne for at høre om det er muligt at starte en her på fyn. -kat2

Slet ikke nogen fra Fyns land???

Hej

Jeg startede studiekredsen her i Herning for nogle år siden.
For at samle interesserede, tog jeg et udstillingskatalog og ringede til ALLE dem der bor i Herning og omegn, ud fra adresselisten.

MEN du skal lige være obs på, at hvis du vil lave en studiekreds under JYRAK og dermed have tilskud til kredsen (det er faktisk nødvendigt, hvis man vil have tingene til at køre ordentligt fra starten) så skal du have tilladelse til at starte en kreds. Den kan du få ved at kontakte Jørgen Billing.
Husk også at læse reglerne for studiekredse, og husk at studiekredslederen skal godkendes af formanden for JYRAK.

Held og lykke med arbejdet. Mangler du gode råd og vejledning, så bare sig til :slight_smile:

Tusinde tak, det holder jeg dig dig på [bigloony]
Jeg prøver at ringe til Jørgen først og fremmest inde jeg gør noget andet.

Igen mange tak for de gode råd.

KH Sine -HUG

Jeg mener bestemt Fyn har en Jyrak-studiekreds.
Og de har afholdt møder/fordrag bl.a. om katteadfærd (katteadfærdsstuderende som oplægsholder) og kattefødsler (birmaopdrætter med over 100 kuld i baglandet) JA I læste rigtigt OVER 100 kuld -uha Så hun har noget at give ud af…erfaringsmæssigt -pote

Ja ifølge JYRAKs hjemmeside ser det ikke ud som om der er noget på fyn http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID … nguageID=1

der er ikke nogen på fyn. [bigloony]

-høhø jeg huskede vist forkert…det er Maine Coon klubben der har en studiekreds.
Men den er fyldt med gode arrangementer i efteråret, så vidt jeg ved
Brita -pote

Jeg har så fundet ud af at der HAR været en på fyn, som først var hende fra Ingeskattehjem som havde posten som formand og der efter Hanne Holm Fr lucky look, emn efter hun flyttede til Jyland var der INGEN der var intera i at tage posten og derfor blev det nedlagt -blåblå

Nå men jeg har skrevet inde på birma listen og der er mange der gerne vil være med til at starte en studiekreds på Fyn, så ejg skal prøve at ringe et par steder i morgen. -kattedans -kattedans -kattedans -kattedans -kat2 -kat4

KH Sine gry

Jeg har faktisk været til i hvert tilfælde et arrangement i jyrak-regi. Og jeg kan huske det var Tom Høi der fortalte om kontrakter etc. Det foregik i Odense…tror det hed Badstuen.
Og det må være for 5-7 år siden…svært at huske.
HVIS i får startet en studiekreds op, vil jeg ønske Jer tilykke, OG får I nogle gode informative og spændende arrangementer stablet på benene, kommer jeg også selvom jeg har halvanden times kørsel hver vej. Det er nemlig ikke længere til Fyn om man skal belæres eller udstille -høhø

Jge har lige snakket med Charlotte fra Chankajas hellige birmaer, og hun fortalte at førhen blev alle moderne holdt på badstuen, da de har gratis leje af lokaler. Så det bliver også badstuen jeg vil kontakte, hvis det bliver muligt med en gruppe

Jeg mener også det er dèr Mco-klubben’s studiekreds FYN afholder deres arrangementer.
Men O’ense er jo også næsten Fyn’s navle… så geografisk er det glimrende [cat01.gif]
Håber I får noget op og stå OG det bliver brugt. [smilie=hate-bravo.gif]
Brita -pote

Ja det er nemlig der hvor MCO holder deres -thumbs -thumbs -thumbs -thumbs -thumbs

Beroligende…så er min brik ikke helt gået død. Min hukommelse er ikke hvad den HAR været -høhø
Men jeg mente nok det var Badstuen…og så vidt jeg husker liige op ad futtetogene. OGSÅ en fin indfaldsvinkel til at kunne komme til arrangementerne.
Parkeringsforholdene er så vidt jeg husker også rimelige.
SÅ…nu er det bare om at få idèerne til arrangementerne og få grønt lys i det hele taget. -thumbs

Nemlig. Jeg ringer til Jyrak i morgen -thumbs -thumbs