Stueren kat, pludselig uren?

Hej de Kattegale!
Jeg er er ejer af en skøn 2 årig hun hellig Birma, som er en 100% indekat og som altid har været 100% stueren! Hun har aldrig haft et eneste uheld i alt den tid (siden hun var 12 uger gammel) som jeg har haft hende.
For 4 dage side, mens jeg var hjemme tissede hun dog i min seng (hun har altid kunne færdes i mit soveværelse), hvor jeg lige havde haft snakket med hende.
Jeg troede at det nok blot var et enkelt uheld, men da jeg kom hjem i dag (Hun havde været alene hjemme hele dagen), finder jeg at hun har tisset i sengen igen! :frowning:
Hun bruger stadig sin kattebakke både til at tisse og lave stort i, men hun har nu haft to uheld i tæt rækkefølge så jeg mistænker at der er noget er galt? Kettagruset er det samme som hun har brugt de sidste 3 måneder, kattebakken bliver regelmæssigt tømt som den plejer og hun får stadig den samme kost og kærlighed!
Der er dog ikke nogle tegn på at hun er syg heller, for hun virker ligeså glad og livlig som altid!
Jeg aner derfor ikke mine levende råd og håber andre har nogle erfaringer, for hun er min første kat!

MvH. en meget frustreret katteejer! :frowning:

Det første man bør checke er om hun har blærebetændelse. Det vil typisk give tissetårer på uønskede, bløde steder som dynen; og derudover ikke alverdens symptomer. Smut en tur forbi dyrlægen imorgen til kontrol.
VH
Susanne

Enig med Susanne, det er altid det første man bør tjekke når katten udviser en adfærdsændring som at den bliver urenlig :slight_smile:

Mange tak for svar, så må hun komme på visit hun dyrelægen, selvom hun slet ikke er fan af det! :slight_smile:
Havde læst om blærebetændelse, men havde forstået på det jeg læste at hun så også ville bløde, samt jamre når hun tisser, hvilket hun ikke har gjort?

Rigtig meget blærebetændelse giver ikke blod i urinen :slight_smile: Og rigtigt mange katte siger ikke en lyd i den anledning, men nøjes med at komme med diskrete hentydninger om at der er noget galt ved at tisse på bløde steder, hvor de er sikre på ejeren finder det.
VH
Susanne

[QUOTE=MrAmadeus;1241634]Mange tak for svar, så må hun komme på visit hun dyrelægen, selvom hun slet ikke er fan af det! :slight_smile:
Havde læst om blærebetændelse, men havde forstået på det jeg læste at hun så også ville bløde, samt jamre når hun tisser, hvilket hun ikke har gjort?[/QUOTE]

Nej nej, det er slet ikke sikkert. Det er kun hvis det er meget slemt for katten at den så også kan udvise de symptomer. :slight_smile: Jeg har haft en hunkat med blærebetændelse et par gange for nogle år siden (det stoppede da jeg fast begyndte at give vådfoder for 5 år siden) og jeg opdagede det kun fordi tissetårene blev lidt mindre og hyppigere :slight_smile:

Rigtig mange tak for de hurtige svar! :slight_smile:
Det må blive en tur til dyrlægen i morgen så!

Alle pludselige adfærdsændringer = dyrlæge :slight_smile:

Super du reagerer så hurtigt :ok: Pøj pøj med misling