Sturdi?

Hej allesammen :slight_smile:

Jeg overvejer at ønske mig en sturdi til min fødselsdag (eller købe en selv), men jeg er meget i tvivl om hvilken model/størrelse vil passe til mine missere?

Begge drenge vejer 4-4,5 kg og er lidt over 7 måneder, som det er nu har de rejst sammen i en stor plastik transportkasse, men den er simpelthen for uhandy at slæbe rundt på plus jeg er i tvivl om hvor holdbar kassen er.
De har nydt at ligge og putte i kassen så det skal de selvfølgelig også kunne hvis vi får en sturdi.

Generelt vil transporten være fra Aalborg til Fredericia altså en tur på ca 2 timer, så kattene skal have plads nok.

Det blev lidt langt, håber ikke i blev forvirrede.

Hvilken sturdi størrelse ville i anbefale og hvor ville i anbefale at købe den ?

Foregår transporten i bil eller med det offentlige? Hvis det sidste er tilfældet, ville jeg slet ikke kunne bære 2 katte i den samme taske, og ville foretrække 2. Om 2 small så kan gøre det, eller om du skal op i 2 large er så lige spørgsmålet… kattene bliver jo også større endnu, hvis de kun er 7 mdr. I bil vil en enkelt extra large nok kunne gøre det.

Hmm jeg vil lige overveje om de måske skulle være to i stedet, tror bare de vil være rigtig kede af at skulle undværre hinanden.

Transporten vil hovedsageligt være i bil (medmindre der sker noget så vi ikke kan blive hentet, og derfor må tage toget) :slight_smile: i hvert fald de lange turer, til dyrlæge vil det være med det offentlige.

Uhh vidste slet ikke de var i så mange farver :tihi: så skal jeg jo til at vælge

Haha sådan har jeg det også lidt :wink: selv hvis vi skal med toget skal jeg ikke bære den helt vildt langt, og jeg ved bare de vil være mest afslappede af at have hinanden.

Det kan godt betale sig at kikke ind på Amazon.com
http://www.amazon.com/SturdiBag-Pet-Carrier-Large-Black/dp/B002N65VPI/ref=pd_sim_sbs_sg_3

[QUOTE=Hanne P;805856]Det kan godt betale sig at kikke ind på Amazon.com
http://www.amazon.com/SturdiBag-Pet-Carrier-Large-Black/dp/B002N65VPI/ref=pd_sim_sbs_sg_3[/QUOTE]

Jeg har siddet og kigget lidt på Amazon, og ja det ser bestemt ud til det kan betale sig (afhængig af porto).

Mon man kan bestille pakke til et hotelværelse? Min far tager nemlig til USA i næste måned, så det kunne jo være fedt at spare den dyre porto til Danmark, men er det muligt?

Haha det kunne jeg også godt have fundet på, og tror også det blive en extra large evt divided, de vil helt sikkert være mere rolige hvis de har hinanden.

[QUOTE=Nadia;805867]Jeg har siddet og kigget lidt på Amazon, og ja det ser bestemt ud til det kan betale sig (afhængig af porto).

Mon man kan bestille pakke til et hotelværelse? Min far tager nemlig til USA i næste måned, så det kunne jo være fedt at spare den dyre porto til Danmark, men er det muligt?

.[/QUOTE]

uha det ved jeg desværre ikke

[QUOTE=Nadia;805867]Jeg har siddet og kigget lidt på Amazon, og ja det ser bestemt ud til det kan betale sig (afhængig af porto).

Mon man kan bestille pakke til et hotelværelse? Min far tager nemlig til USA i næste måned, så det kunne jo være fedt at spare den dyre porto til Danmark, men er det muligt?
[/QUOTE]

Jeg ville aldrig købe Sturdi i USA og så få den sendt til Danmark - risikoen for at blive snuppet i tolden er altså for stor og bliver den dyr! Der er dog - så vidt jeg ved - en del hoteller, der gerne modtager pakker på vegne af deres kunder, men kontakt hellere hotellet i forvejen :slight_smile:

Alternativet (som er næsten lige så billigt som Amazon-linket og garanteret toldfrit :)) er www.mypetcarrier.co.uk

[QUOTE=Temple Bar;805870]Jeg ville aldrig købe Sturdi i USA og så få den sendt til Danmark - risikoen for at blive snuppet i tolden er altså for stor og bliver den dyr! Der er dog - så vidt jeg ved - en del hoteller, der gerne modtager pakker på vegne af deres kunder, men kontakt hellere hotellet i forvejen :slight_smile:

Alternativet (som er næsten lige så billigt som Amazon-linket og garanteret toldfrit :)) er www.mypetcarrier.co.uk[/QUOTE]

Nej jeg tror bestemt heller ikke jeg ville købe den og få sendt til Danmark, jeg er nemlig så heldig at mine pakker fra USA altid bliver taget i tolden.

Jeg må se om jeg kan få min far til at kontakte hotellet hvis det bliver aktuelt :slight_smile: det kunne være rigtig fedt hvis det kunne lade sig gøre.

Tusind tak for linket, men Ann Dorit er faktisk lidt billigere hvis man afhenter tasken på en udstilling, så det tror jeg at jeg (måske) gør (vi får jo skat tilbage lige tids nok til at jeg kan få den på Fredericia udstillingen :tihi: )

Ja, prøv da, om ikke din far kan tage een med hjem. Det er i hvert fald for risikabelt at bestille den fra Amazon.com til DK i told-udgifter :slight_smile:
Ellers bruger jeg også som Mette, http://www.mypetcarrier.co.uk/ Tjo - du har frit valg på farverne, hvis du vil vente, for ingen forhandlere i Europa har dem alle sammen på lager. Men selvom Mypetcarrier ikke aktuelt har den ønskede farve, så kan du sagtens bestille, og så er de super servicemindede til at oplyse dig, hvornår de bestiller næste gang fra USA, så du sådan ca. ved, hvornår du kan regne med at få den. Jeg har selv en Sturdi Bag Large i sort med sommerfugle, og jeg elsker den! :smiley: Og så et par Sturdi Tote’r i jordfarve, som misserne også holder rigtig meget af :slight_smile:

[QUOTE=pivnu;806074]Ja, prøv da, om ikke din far kan tage een med hjem. Det er i hvert fald for risikabelt at bestille den fra Amazon.com til DK i told-udgifter :slight_smile:
Ellers bruger jeg også som Mette, http://www.mypetcarrier.co.uk/ Tjo - du har frit valg på farverne, hvis du vil vente, for ingen forhandlere i Europa har dem alle sammen på lager. Men selvom Mypetcarrier ikke aktuelt har den ønskede farve, så kan du sagtens bestille, og så er de super servicemindede til at oplyse dig, hvornår de bestiller næste gang fra USA, så du sådan ca. ved, hvornår du kan regne med at få den. Jeg har selv en Sturdi Bag Large i sort med sommerfugle, og jeg elsker den! :smiley: Og så et par Sturdi Tote’r i jordfarve, som misserne også holder rigtig meget af :)[/QUOTE]

Lige nu tror jeg at jeg finder ud af hvornår min far skal til USA (han har tydeligvis ikke helt styr på det :tihi: ) Og derefter ser jeg om jeg kan finde den på en amerikansk hjemmeside der har hurtig levering - han skal nemlig “kun” være der en uge, så jeg skal finde et sted med hurtig levering.

Og så skulle jeg hilse og sige fra Sargon og Felix at sommerfugle altså ikke er ret maskuline så er det ligemeget hvor pænt jeg synes det er :tihi:

Hvis det ikke lykkedes mig at finde et sted i USA tror jeg at jeg bare bestiller hos Ann Dorrit :slight_smile: jeg er næsten ligeglad med farven, så hvis hun bare har en i extra large er jeg godt tilfreds :slight_smile:

Hvis du køber en large fra zooplus.de koster den (gratis forsendelse til danmark) 592kr (euroen ligger i 7,4 og tasken koster 79,90 euro) Billigt billigt…

Tak for tippet :slight_smile: jeg tror desværre bare at en large er for lille til mine to drenge.

Har næsten besluttet mig for at skulle have en extra large divided - den er desværre bare ikke at finde mange steder

[QUOTE=Nadia;806449]Tak for tippet :slight_smile: jeg tror desværre bare at en large er for lille til mine to drenge.

Har næsten besluttet mig for at skulle have en extra large divided - den er desværre bare ikke at finde mange steder[/QUOTE]

Ahh ja det kan jeg godt se. De har den desvære kun i Large i divided hos den tyske zooplus. Ellers ligger den almindelige XL taske til 89 euro :slight_smile:

Endnu engang tak :slight_smile: jeg vil have det i tankerne indtil jeg endeligt har besluttet mig :thumbup:

Held og lykke med det. :slight_smile: ihhh alt den snak om sturdi’er er altså fristende. Kunne man måske lige klemme én ind i budgettet? :stuck_out_tongue:

Held og lykke med det. :slight_smile: ihhh alt den snak om sturdi’er er altså fristende. Kunne man måske lige klemme én ind i budgettet? :stuck_out_tongue:

Jeg har en i sort med sommerfugle størrelse XL.
Den er flyttet i kælderen da jeg fandt at to birmaer ikke kan sidde sammen i sådan en på langtur.
Jeg bruger fremover kasser til og fra udstilling, og taske til dyrlæge :slight_smile:

[QUOTE=Northved;807568]Jeg har en i sort med sommerfugle størrelse XL.
Den er flyttet i kælderen da jeg fandt at to birmaer ikke kan sidde sammen i sådan en på langtur.
Jeg bruger fremover kasser til og fra udstilling, og taske til dyrlæge :-)[/QUOTE]

Tusind tak for din erfaring :slight_smile: jeg har det også med i baghovedet at det måske ikke kan lade sig gøre at de vil/kan være i den sammen når de bliver større. Hvis det ikke lykkedes må vi ud og finde endnu en taske så de kan få hver sin :slight_smile:

[QUOTE=Northved;807568]Jeg har en i sort med sommerfugle størrelse XL.
Den er flyttet i kælderen da jeg fandt at to birmaer ikke kan sidde sammen i sådan en på langtur.
Jeg bruger fremover kasser til og fra udstilling, og taske til dyrlæge :-)[/QUOTE]

Tusind tak for din erfaring :slight_smile: jeg har det også med i baghovedet at det måske ikke kan lade sig gøre at de vil/kan være i den sammen når de bliver større. Hvis det ikke lykkedes må vi ud og finde endnu en taske så de kan få hver sin :slight_smile: