Sturdi?

Ja. God ide :slight_smile:

Hej
jeg har to skovkatte. er sturdi bag extra large deluxe virkelig stor nok til skovkatte?
Vh Zoey, Jazz og Kim

Jeg vil aldrig anbefale en løs kat i bilen. Hvis der sker noget, så er risikoen for,
at det går rigtig galt i forhold til, hvis katten var i en transportkasse, meget
større - enten ved at katten kommer til skade ved at blive slynget frem i bilen,
eller ved at den simpelthen slipper ud af bilen.

Jeg er helt enig med Charlotte. Og kunne ikke selv drømme om at have en løs kat i bilen. Selv en lille opbremsning (ved lav fart) kan få fatale følger for katten.

Blot en sidste lille bemærkning - nu kender jeg en del til emnet “trafiksikkerhed” og det er ikke nok at have en sele i “dyret” - ved påkørsel (og det er voldsomme kræfter der pludselig er i spil) kan du risikere at "dyret slynges rundt med stor kraft i bilen.

Jep, en 5 kgs kat vejer mange, mange, mange gange dens egen vægt når den kastes gennem rummet.
Til stor skade for katten - og det, som den rammer.

Jeps, Pia R - det er lige det jeg vil have frem. OG man skal ikke tro at man kan holde katten - for det kan man ikke.

Nu vil jeg vove den påstand at det kommer an på hvordan katten er spændt fast :slight_smile:

den ene af mine katte sidder altid på forsædet, fastspændt med en sikkerhedssele i bilens seleholder, jeg vil mene at at han bliver hvor han er :slight_smile:

Ja det er voldsomme krafter der slippes løs ved en hård opbremsning, jeg har såment også set flyvende transportkasser for den sags skyld.

Hvis man vil være helt sikker skal alt spændes fast til bilen

Enig - og man er jo naturligvis altid selv ansvarlig for sikkerheden :-)))
Selv kører jeg ingen steder uden mine katte er i transportkasser som helt naturligt er spændt fast. Og så er det ikke for at spille hellig - men det ligger helt på linie med, at børn også har sikkerhedssele på.

Jeg har lige set og købt en sturdibag xl til 600 kr hos zooplus. Det er altså billigt.