Suk! Dyreværnsforeninger og det med racer

Ja, er ofte lige ind og kigge på den slags hjemmesider.
Ser en dyreværnsforenings hjemmeside, hvor der er en blå kat der søger hjem. Der står den er en bla. russian blue.
Hvor har de det fra? Det står der ikke noget om, og katten ser overhovedet ikke ud til at være typet som en russer, den er bare blå. Altså helt ærligt. Kunne de ikke bare skrive huskat?
Har i tidens løb mødt sååå mange der mente at deres blå huskat var russian blue, bare fordi den var blå -rulleøjne

Ja en gang imellem tager man sig til hovedet :S over at folk ligefrem skilter med deres uvidenhed -lyside det værste jeg har set, var en annonce hvor en “opdrætter” solgte en masket aby, jeg brugte lang tid til at fundere over hvad h*n egentlig var opdrætter af -what

Weeeh, sådan en “aby” har jeg set i Belgien - ørerne var er drøm, resten … Hun opdrættede siam/orientaler og aby:-)

Enig. Man må undrer sig over, at organisationer, som påstår, at de arbejder med en særlig art, ikke gider tage sig tid til at vide bare en smule faktuelt om arten.

Har du læst Kattens Værns hjemmeside?

sidst jeg kiggede fik jeg lyst til at sende dem en mail. Der stod (står?) bla at en kat, der går ude ALDRIG kan lære at bo som indekat… Nå? Jeg kender rigtig mange endda…

SUK!

Knus helle

www.kattene.blogspot.com

Ja jeg har så. Og de blander også tæger og flåter sammen. Min veninde skrev til dem om det. Hun har (med lidt input og hjælp herfra, det er vores begges kæphest) har derfor sammenstykket en artikel om det.
Ja, man kan undre sig over at de skriver aldrig, i stedet for sjældent. Jeg har da selv en dejlig kat der har været udekat i 2 år, og væres indekat de sidste 3½. Tog chancen og prøvede, der har aldrig været noget. -thumbs

Det var så dyrenes værns hjemmeside der lige mente at en blå huskat var en russian blue blanding. For mig lugter det af at der skal skrives noget ved katten så den er mere attraktiv overfor kommende købere -rulleøjne