Suk!

Så skal du prøve at fortælle, at du træner katte…

Nu er mange af jer, der har svaret heldige ejere af flere lækre kattedyr.
Jeg har 1…

Og jeg har ca. fået de samme kommentarer. Især mht. lugt… Sjovt nok er der ingen der kommenterer at mit tøj er (stadig en del) væltet ind i røde og hvide kattehår, men lugten… De kan ikke komme sig over, at der ikke nødvendigvis behøver lugte af kattepis… :?

En af vores venner har en kæreste, som han havde fortalt om, at jeg havde købt en vandfontæne til min kat… :uha: Næsten det første hun sagde, da hun var her første gang, var om hun måtte se den… Hendes reaktion var mere en nysgerrighed, men jeg er ret sikker på, at vores ven har fortalt om det, fordi han synes det er mærkeligt… Gad vide om han ser mig som kattedame? :?

Min mor har fuld forståelse for, at jeg “tillod” mig at anskaffe endnu en kat, efter vi kom af med Bølle. Hun er også dyremenneske, og hun er faldet pladask for Freja :høhø:
Min far og Sørens far + papmor synes det er lidt mærkeligt… Når nu Bølle ikke trivedes, hvorfor skulle den næste så kunne?? Sørens papmor var endda så fræk at begynde og snakke om, om det ikke var en idé at vi ventede til vi fik købt os et hus, for hun kunne huske hvor forvirret hendes katte havde været over flytningen.

Ved ikke om det er den der ældgamle holdning til katte - at de nærmest er nyttedyr, som bruges til at fange mus på loftet med - istedet for at sætte sig ned og finde ud af, at det faktisk er rigtig dejligt at se TV eller sidde på kattegale (som folk så heller ikke forstår - et katteforum?!) med en spindende kat på skødet :inlove:

[quote=Rita;276212]Jeg undres altså godt nok en gang i mellem over mennesker!
Vi har katte her i huset - 5 stk, og det er da mange katte i nogle menneskers øjne.
Men jeg undres egentlig over hvor meget andre folk går op i hvor mange katte vi har, og hvor meget de har kostet!
Normalt irriterer det mig ikke, men alligevel har jeg efterhånden fået nok, efter vi udvidede flokken med 2 katte.
Mine forældre og søskende griner af mig, fordi jeg da gerne måtte få deres vildkatte gratis :uha: wauw et tilbud!
Min svigerfamilie kom med den sædvanlige “Hvad vil I da med dem?”.
Et vennepar som har hund gjorde totalt grin med os, og tilbød os at låne et luftgevær… Lige i den situation synes jeg/vi faktisk, de var nogle utroligt dårlige venner!
Min pointe er bare, at jeg blander eller kommenterer da ikke på, om andre har 4 heste, 3 hunde, 28 marsvin, en sumpskildpadde i stuen eller hvad ved jeg.
Det er jo ikke fordi vi forsømmer vores børn, de har skam pænt og ordentligt tøj, kommer på ferie og går til fritidsintereser osv. Vi selv har da også selv ordentligt tøj, får ordentlig mad, bor ordentligt osv. Jeg mener, vi forsømmer jo ikke familien, fordi vi har 5 katte.

Jeg kan bare ikke forstå, at folk har så travlt med, hvad vi har af dyr, og hvordan vi disponerer over vores penge…

Nå… det var bare et surt opstød, efter en samtale med en ellers rigtig god ven!

Og forresten irriterer det mig, at folk overraskende udbryder: “jamen man kan jo slet ikke lugte I har så mange katte!” Hvad er det da for et forskruet billede folk ind i mellem har af os kattemennesker, hvorfor har kattefolk egentlig et uofficielt ry for at være sære og uhygiejniske -vi har da ikke gjort nogen noget :??[/quote]

Jeg HADER virkelig de der “vitser” med luftgevær, drukning, jagthunde og hvad folk ellers kan finde på at fyre af i sjov… Som så bare ikke er sjovt… :frowning: Har også et par venner, der ikke er til dyr, og da slet ikke til katte, men de har dog fattet, at jeg ikke gider trælse bemærkninger om mine elskede katte…

Jeg har to katte… Og oplever det samme som jer…

  • Da vi købte Emma - fik vi også at vide at DET var da tåbeligt, vi havde jo en kat - hvad skulle vi så med EN TIL???
  • Jeg har haft folk til at gå rundt i huset, og undre mig lidt over hvad de lavede - da de efter noget tid kommer ind og siger… “Man kan godt lugte kattebakken, hvis man snuser LIGE ved siden af den!!” - Men så lad da være, du står da heller ikke med snuden nede i toilettet og siger der lugter af fis???
  • Det samme har jeg oplevet med kattemaden - at de lugter til den, og kommentere at det da ikke lugter så indbydende - Men du er jo så heller ikke en kat, så du BEHØVER ikke spise det :wink:
  • Det værste er når folk kommer ind og siger: Ej, synes du ikke det er trælst at det fylder så meget at du har kat? (Jeg har et kradsetræ og nogle kattebakker, og deres mad/vand). - Men det er alt for meget synes folk åbenbart - selvsamme personer kan godt have deres malergrej på spisebordet, eller deres bærbare til at stå på sofabordet. JEG får mest lyst til at kommentere at deres fritidsinteresse fylder lige så meget som min - mit kradsetræ er da i det mindste pænt/intressant at se på - synes jeg da :stuck_out_tongue:

Det er også især sådan nogle kommentarer jeg bliver mega fornærmet over - folk må da gerne have en sort og barbarisk humor, men jeg gider ikke høre den gang på gang på gang.
Min allerbedste veninde har en ellers vældig sød og fornuftig mand, men han er kattehader og ynder at fortælle om, hvor klamme han synes de er… Næste gang beder jeg ham seriøst om at tage hjem. Jeg sidder da heller ikke hjemme hos dem og fortæller, hvad jeg synes om deres hund - som lige har gnasket en babyble i sig og derefter kommer og vil “snuse” til mig med sin mystiske ånde!!!
Det er dét faktum at ikke-katte-elskere partout ALTID skal kværne løs om deres afsky, i stedet for bare at holde diskret lav profil! Det er OK ikke at kunne lide katte, men man behøver ikke dyrke det en halv aften. Jeg snakker absolut heller ikke kat konstant, for ingen i min daglige omgangskreds har den store katteinteresse.

[quote=Rita;276713]Det er også især sådan nogle kommentarer jeg bliver mega fornærmet over - folk må da gerne have en sort og barbarisk humor, men jeg gider ikke høre den gang på gang på gang.
Min allerbedste veninde har en ellers vældig sød og fornuftig mand, men han er kattehader og ynder at fortælle om, hvor klamme han synes de er… Næste gang beder jeg ham seriøst om at tage hjem. Jeg sidder da heller ikke hjemme hos dem og fortæller, hvad jeg synes om deres hund - som lige har gnasket en babyble i sig og derefter kommer og vil “snuse” til mig med sin mystiske ånde!!!
Det er dét faktum at ikke-katte-elskere partout ALTID skal kværne løs om deres afsky, i stedet for bare at holde diskret lav profil! Det er OK ikke at kunne lide katte, men man behøver ikke dyrke det en halv aften. Jeg snakker absolut heller ikke kat konstant, for ingen i min daglige omgangskreds har den store katteinteresse.[/quote]

Ja, nemlig, en ting er, at de ikke kan lide katte, men af respekt for os, deres venner, så kunne de måske overveje at lægge lidt bånd på sig selv…

Nu har jeg “kun” to katte. Men at have dem på 38 m2!?! Hooold da op, det er jo tosset!! Og al de besvær de giver mig! Cæsars pelspleje (som egentlig kun kræver 15 min om ugen), og hans tænder som jeg hele tiden bruger penge og tid på, i stedet for bare at få ham aflivet (det er der faktisk en bekendt der har sagt! -what)
Og at jeg gider at tage Ebony ind, og bruge penge på foder og grus, når hun egentlig er min brors kat… (At hun så, på trods af vanskeligheder i starten, har vist sig at være en fantastisk kærlig kat - og en god legekammerat til Cæsar, tager ingen sig af. (Min lillebror giver mig desuden “tilskud” for at have hende - en middag, lidt penge og sådan. Og skal hun til dyrlæge, betaler han)).

I mine drømme for fremtiden, har jeg bestemt mere end to katte. Og jeg kan allerede nu se, at venner og bekendte må vælges med omhu. :S

Jeg kender også kommentarerne om at skyde dem osv - men jeg plejer at tage dem alle med et godt grin og så stopper det - det er mit indtryk, at folk i min omgangskreds siger disse ting for sjovt:-)

Jeg siger lignende ting om deres hunde, der jo som ALLE kattefolk ved er enorm DÅMME dyr:-) hehe Ja se - alle ved jeg holder af hunde, men alligevel siger jeg ting som “Du ligner noget HUNDEN har slæbt med ind!” eller “Its raining dogs and dogs!” og "Herhjemme er vores yndlingsordsprog “Det er der HUNDEN ligger begravet”

Så bliver de gerne tavse:-)

Giv dem dog igen.

Jægere kalder jeg for “kastrerede lystmordere, hvis koner nok skal sørge for at de tager opvasken hver lørdag” - det lægger også en gevaldig dæmper på lysten til at foreslå at aflive mine dyr.

Og det hele er naturligvis sagt med et glimt i øjet, ganske som de gør ved mine katte.

En spurgte en gang om det gav et større bump, hvis han kørte en MCO ned end en af mine huskatte. Jeg svarede:

“Ved du hvad! Jeg kan da træne dem til alle sammen at lægge på en lang række, så kan du afprøve det - og samtidig kører 5 ned på en gang! Er du frisk?! Jeg har dog ingen godbidder hjemme til at træne med, men hvis du låner mig din bette hund der, så kan jeg jo bruge stykker af den som forstærkning - så er du også fri for det beskidte dyr fremover - de både savler, lugter og slæber jord ind jo - sikke et IKEA hjem du kan få!”

Han trak sig (med sin søde hund:-))

Men vi griner stadig af det med alle kattene på en række med tykke “hunde” maver.

Selv-ironi er nærmest lig med urørlighed:-)

Det kan jeg så ikke forstå! Jeg kommenterer ikke at folk bor rodet, støvet, beskidt, ikke vasker ordentlig hænder m.m. - det er ligesom ikke op til mig at blande mig i. Hvis jeg vil komme i hjemmet, så må jeg tage det som det er, og ellers må jeg lade være med at komme der.

Men når man har flere katte, så er det ligesom det er acceptabelt at kommentere på ting som man normalt ville have for meget pli til at blande sig i.

I øvrigt: Det kan godt være at jeg har fire katte, men mit hjem skal stadig gerne være rent og pænt.

Her får mine i den grad lov til at være på bordene, på nær køkkenbordet og det fordi jeg er bange for at de ved et uheld skal brænde sig på komfuret der går i plan med køkkenbordet…
Joh jeg kender det alt for godt fra mine forældre: hvor mange katte er det nu du har :slight_smile: jeg svarer bare: jeg har dem jeg altid har haft…
eller når der er købere, og de begynder at tælle dem højlydt 1,2,3…hvilket jeg finder mangel på opdragelse…

I skal bare øge antallet, så holder folk op med kommentarerne igen.

Jeg har da venner, der kan spøge med at jeg kunne få væg til væg tæppe af deres pels, men jeg ved jo det er for sjov, så det generer mig ikke det fjerneste.

jeg kan da selv finde på at sige, at grunden til vi har så mange er at hvis det er meget fodkoldt kan man jo proppe en kat på hver fod, de har jo sådan en varm pels.

Jeg har skippet et sæt venner, for kattene, men det har jeg dety sørme helt fint med.

Manden i det forhold var egentlig fin nok, men hans kone er kan ikke komme her.
Hun sagde engang til mig, at hun fandme ikke ville finde sig i at der var katte på bordet, når hun var her, og jamen så må hun jo lade være med at være her.

Mine katte SKAL være her, gæster MÅ være her.

Mine gæster må gerne sætte katten ned, hvis den forsøger at lægge sig i deres varme mad, eller forsøger at stjæle det, det gør vi skam selv.

Men at forlange at MINE katte ikke må være på MINE borde i MIT hjem…
Niksen biksen Karen Blixen.

Og om her lugter?

Ja, men det er ski mest af parfyme creme og deoer når døtrene har været igang med at gøre klar til fest sammen med veninderne.

Eller røg og brand, når sønnerne har leget med benzinbiler i værkstedet, og været ved at brænde skidtet af.

Eller af mados, for min emhætte er ikke så god.

Eller Gylle når bønderne kører det ud på de marker der ligger rundt om byen.

Eller af kemi, når vinden er rigtig og vi kan lugte plastikposefabrikken der ligger i nærheden.

Men ellers lugter her sku nok ikke meget værre eller bedre end i andre hjem med eller uden kat.

Måske lige med undtagelse af dagen efter indtagelsen af Kålsuppe med masser af løg og porrer. Så lugter her ret grimt, men det er ikke kattenes skyld.
:prut::prut::prut::prut::prut::prut::prut:
Det er mere manden og jeg.

[quote=Kongensgaard;276902]Det kan jeg så ikke forstå! Jeg kommenterer ikke at folk bor rodet, støvet, beskidt, ikke vasker ordentlig hænder m.m. - det er ligesom ikke op til mig at blande mig i. Hvis jeg vil komme i hjemmet, så må jeg tage det som det er, og ellers må jeg lade være med at komme der.

Men når man har flere katte, så er det ligesom det er acceptabelt at kommentere på ting som man normalt ville have for meget pli til at blande sig i.

I øvrigt: Det kan godt være at jeg har fire katte, men mit hjem skal stadig gerne være rent og pænt.[/quote]

Kunne ikke være mere enig!:ok:
Jeg kommenterer heller, at folk jeg besøger ikke vasker hænder inden vi spiser,
eller at deres wc måske er lidt anløbent eller lign. I ens eget hjem er man selv
konge og bestemmer hvordan tingene skal være. Gæster kan acceptere forholdene eller blive hjemme!
Iøvrigt er jeg selv lidt hys med rengøring og oprydning, af den enkle grund, at jeg føler mig bedst tilpas i min lejlighed, når her er rimeligt rent og pænt.

Hilsen Jette.