Supplement til maden?

Vil lige høre om der er nogen herinde der giver kattene et supplement til den normale mad?

Victor døjer lidt med sart mave, men har set at man på zooplus, kan få diverse produkter der hjælper på fordøjelsen.

I forvejen har de dog begge smuk og blank pels, så jeg tror jeg venter lidt med at begynde at tilfører olier til deres mad.

Men igen: Bruger i nogle supplerende produkter?

Ja, Missebarnet får en Zylkene dagligt.
Hele flokken deler dagligt en kapsel med Immunecare Colostrum.

Gakke fik en overgang noget pasta for blød mave, kan ikke lige huske navnet.

Hvordan er Victors mave sart:? Umiddelbart kan meget løses gennem foderet - uden supplementer.

Jamen tror nærmere han har en kræsen mave.
Der er intet problem så længe han får sin vandte mad (Lux vådmad og RC tørkost).

Men ligeså snart han får et andet mærke, får han blød mave og opkast. Igår gav jeg de to nogle whiskas temptations, for at lokke dem tættere på mine forældres hund som de er ved at blive sammenført med. Kun Victor gad at spise dem, men til gengæld kastede han dem også op igen med det samme.

De er slet ikke vandt til de fleste Whiskas. De her godbidder fik jeg gratis.

Det værste mærke jeg har prøvet var kittekat, som resulterede i at Victor svinede hele lejligheden til :blegne:

Ved ikke om hans kræsne mave kan klares med tilskud til maden, eller om jeg bare skal erkende at han ikke skal have andet end det han er vandt til.
Han vil jo gerne prøve de nye ting jeg giver ham som nødløsning engang imellem, men der er bare mange af dem som maven ikke kan tåle.

Han kan tåle følgene mærker i vådfoder:
Lux
RC kitten
Sheeba med laks
Whiskas Mmmm
SuperBest’s discount-mærke (selvom det indeholder en masse møg)

Lyder det bare som en kræsen mave? Eller lyder det måske som allergi?

[quote=Simon;523893]Jamen tror nærmere han har en kræsen mave.
Der er intet problem så længe han får sin vandte mad (Lux vådmad og RC tørkost).

Men ligeså snart han får et andet mærke, får han blød mave og opkast. Igår gav jeg de to nogle whiskas temptations, for at lokke dem tættere på mine forældres hund som de er ved at blive sammenført med. Kun Victor gad at spise dem, men til gengæld kastede han dem også op igen med det samme.

De er slet ikke vandt til de fleste Whiskas. De her godbidder fik jeg gratis.

Det værste mærke jeg har prøvet var kittekat, som resulterede i at Victor svinede hele lejligheden til :blegne:

Ved ikke om hans kræsne mave kan klares med tilskud til maden, eller om jeg bare skal erkende at han ikke skal have andet end det han er vandt til.
Han vil jo gerne prøve de nye ting jeg giver ham som nødløsning engang imellem, men der er bare mange af dem som maven ikke kan tåle.

Han kan tåle følgene mærker i vådfoder:
Lux
RC kitten
Sheeba med laks
Whiskas Mmmm
SuperBest’s discount-mærke (selvom det indeholder en masse møg)

Lyder det bare som en kræsen mave? Eller lyder det måske som allergi?[/quote]

Når du har prøvet andet foder har du så bare skiftet ??

Det de fleste gør er at blande lidt af andet foder i når man gerne vil skifte foder og så langsomt gøre den andel større.

[quote=Dorte Birkedal;523911]Når du har prøvet andet foder har du så bare skiftet ??

Det de fleste gør er at blande lidt af andet foder i når man gerne vil skifte foder og så langsomt gøre den andel større.[/quote]

Ja de har bare fået det som et ret hurtigt skift, og det ved jeg er forkert, men de gange hvor jeg har skiftet, har været fordi der ikke var mere af deres gamle foder tilbage.