Suprelorin chips effekt?

Jeg ved, at nogle af jer har brugt den på både han og hunkatte :slight_smile:

Hvor lang tid har effekten været på jeres hankatte, og hvor lang tid på hunkattene?

Hunkat: 1 år 4 måneder.

vh

Andreas

Hankat 1 år og 3 mdr.

Den anden han som fik chip samtidig, har endnu ikke fået lov at parre, men han kalder heller ikke på damer, til maj er det 2 år siden han fik den sat i.

Min dyrlæge sagde bare, at den kunne virke helt op til 3 år, så ville lige forhøre mig med jer, der har brugt den, hvor lang til den har virket hos jer :slight_smile:

2 hunkatte (mormor og barnebarn) begge ca. 1 års varighed. Mormoderen fik i øvrigt en livmoderbetændelse og blev kastreret, efter i flere måneder af have gået på kanten af en løbetid. Barnebarnet fik uden problemer et nyt kuld, men havde 3-4 måneder med stor utilfredshed og adfærdsmæssige problemer (herunder også urenlighed) da effekten begyndte at ophøre.

Hankat 1 år og han opførte sig som kastrat i løbet af 14 dagen, men blev også så fertil igen at han smed 2kg på 2 mdr. af den grund valgte vi at lade ham kastrere inde han nåede at parre igen, da vi ikke lige havde en hunkat som var klar til at blive parret

Jeg har en hunkat der for 3 måneder siden var “færdig” med sin chip. Hun gik i løbetid på slaget 1½ år efter den var sat ind. Men øøøj det har været hårdt for hende at gå fra at være “kastrat” og pludselig voksen fertil pige på 4 år, i en flok af andre fertile piger. Alt den fede kastratpels og de ekstra “kg” røg i løbet af nul komma fem, og pt er hun stort set i sommerpels, og en tand for tynd. Hun skal parres så snart min hankat eller kan løsrive sig fra madskålen.

Jeg har solgt en hankat til avl, som er igang med periode nr 2 på chip. Hans første chip-tid varede også præcis 1½ år, og han lavede store fine kuld efterfølgende.

Min unge hankat (som ikke var speciel fertil men nok til at strinte) fik Suprelorin 4,7 mg 13 februar 2014 og allerede efter 14 dage strintede han ikke mere og agere som en kastrat (taget 800 g på allerede) :blush:
Min lille hunkat derimod (som er meget fertil - 1 uge løb og 1 uge uden løb i højsæsonen) fik også samme mængde Suprelorin 14 marts 2014 men allerede i fredags, 2 maj 2014, kom hun i storløb. Staven nåede altså kun at virke 1 1/2 måned på hende :pensive:

[QUOTE=DK Jaquet;1174929]Min unge hankat (som ikke var speciel fertil men nok til at strinte) fik Suprelorin 4,7 mg 13 februar 2014 og allerede efter 14 dage strintede han ikke mere og agere som en kastrat (taget 800 g på allerede) 
Min lille hunkat derimod (som er meget fertil - 1 uge løb og 1 uge uden løb i højsæsonen) fik også samme mængde Suprelorin 14 marts 2014 men allerede i fredags, 2 maj 2014, kom hun i storløb. Staven nåede altså kun at virke 1 1/2 måned på hende [/QUOTE]
Du tror ikke hun har afstødt chippen - altså at den ikke har været lagt dybt nok ind ?

Umiddelbart tror jeg ikke hun har udstødt den. Der har på intet tidspunkt været mistanke om at den var på vej til at hoppe ud - og jeg tror hun ville have været gået i løb tidligere hvis den var faldet ud kort tid efter at den var sat ind, så fertil som hun er :wink:
Men jeg kan selvfølgelig ikke garantere hverken det ene eller det andet :wink:

[QUOTE=DK Jaquet;1174944]Umiddelbart tror jeg ikke hun har udstødt den. Der har på intet tidspunkt været mistanke om at den var på vej til at hoppe ud - og jeg tror hun ville have været gået i løb tidligere hvis den var faldet ud kort tid efter at den var sat ind, så fertil som hun er 
Men jeg kan selvfølgelig ikke garantere hverken det ene eller det andet [/QUOTE]

Kan du ikke stadig mærke den? :slight_smile: Det plejer man at kunne så kort tid efter som dette er

Helt enig. På mine chip-piger har vi tydeligt kunne mærke chippen den første tid…den er jo pæn størrelse. Mine piger er blevet fuldstændig som kastrater efter ca 3-4 uger på chip, og ingen af dem er “tøet” op før 1½ år efter.

Mig bekendt kan der i enkelte tilfælde gå op til flere måneder, før effekten kommer.
Hvorfor? - Det kan jeg simpelthen ikke svare på.

Snus fik sat en superlorin chip 16/10 2013
Den virkede først slut februar 2014 - efter nærmest uendelige løbetider.

Men nu virker den så også :slight_smile:

Lige en update herfra :slight_smile:

Evelina har stadig ingen effekt af chippen (som sidder i hende endnu, da jeg ofte tjekker)

Hun har været på p-piller i en måned, hvor hun tog 400 gram på. Jeg tog dem fra hende, for at se om chippen havde effekt - Det havde den bestemt ikke, præcis en uge efter ophør, gik hun i monsterløb i ca 14 dage i streg. Og hun tabte alle 400 gram på de 14 dage :frowning:
Jeg gav hende p-piller i tre dage i streg og derefter ugen efter og nu er der igen ro på hende og hun har taget 400 gram på.

Jeg vil nu give hende p-piller hver uge og så lave et tjek igen om et par måneder - Måske skal hun bare have lang tid ligesom Snus :slight_smile:

Jamen, den almindelige virkning af suprelorinen er, at der kommer en monsterløbetid lige efter deponeringen. Og derefter er der ro.

Bevæger du dig ikke ud i udkendt land ved at kombinere p-piller og suprelorin?

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1175082]Jamen, den almindelige virkning af suprelorinen er, at der kommer en monsterløbetid lige efter deponeringen. Og derefter er der ro.

Bevæger du dig ikke ud i udkendt land ved at kombinere p-piller og suprelorin?

vh

Andreas[/QUOTE]
Ja men et monsterløb på ca 3-4 måneder er vist ikke helt normalt og det tærede sindsygt meget på hende.

Jo måske, men det er i samråd med dyrlæge og andre kyndige personer at jeg gør dette.

Vi gjorde på samme måde, Rikke.
Gav Snus p-piller 3 gange, det boostede chippen, som nu virker perfekt.

[QUOTE=PiaR;1175274]Vi gjorde på samme måde, Rikke.
Gav Snus p-piller 3 gange, det boostede chippen, som nu virker perfekt.[/QUOTE]
Håber skisme den kommer til at virke på Evelina også :kryds:

Ellers kunne du jo bestemme den skal fjernes og så lave et lille kuld på hende :ups: :wink:
Hvor gammel er hun egentligt? :slight_smile: