Suprelorin chips effekt?

[QUOTE=DK Sugieh;1175424]Ellers kunne du jo bestemme den skal fjernes og så lave et lille kuld på hende :ups: :wink:
Hvor gammel er hun egentligt? :)[/QUOTE]
Hun er lige blevet tre :slight_smile:

Jeg synes umiddelbart ikke hun skal igennem en operation for at få den fjernet - det vil helt sikkert være min sidste løsning

[QUOTE=DK Mammarazzi;1175449]Hun er lige blevet tre :slight_smile:

Jeg synes umiddelbart ikke hun skal igennem en operation for at få den fjernet - det vil helt sikkert være min sidste løsning[/QUOTE]
Efter noget tid krystalliserer chippen derinde…og så kan man ikke fjerne den. Vi forsøgte på et tidspunkt at få den fjernet på hankat i forbindelse med han skulle kastreres rigtigt…og da var chippen blevet porøs, og kunne ikke tages ud. Den havde siddet i 5 mrd.

Umiddelbart virker det ikke som om, den er blevet mindre

Jeg ser følgende:

For det første er det ikke alle ejere, der oplyses om, at hormonniveauet efter ca 3-4 uger stiger markant dvs man kan risikere en overfertil reaktion måske urenlighed og aggression. Det kunne jeg godt tænke mig flere fik at vide, før de satte den i. Herefter aftager det og chippens virkning tiltager. Hvis den virker - det gør den på hunde, men ikke altid på katte er min erfaring.

Samtidig ser jeg en for mig ukendt procentdel dyr, der får massive adfærdsproblemer når virkningen ophører. Måske fordi de pludselig er fertile - jeg ved det ikke, men jeg ser det.
Disse dyr ender oftes med et operativt indgreb, hvor de neutraliseres.

MVH

Der er ingen tvivl om at vi er på forsøgsstadiet her. Som med så mange andre ting der er kommet frem i tidernes løb - så har alting sin pris.

En lille opfølgning på min meget fertile hunkat.
Hun fin en p-stav sat ind i nakken i FEB og gik derefter i løb…i 3 måneder. Kunne ikke mærke p-staven så vi regnede med at den var faldet ud. En ny p-stav blev lagt i ved navlen for 1 1/2 måned siden…men hunkatten er stadig i løb!!!
I morgen får hun fjernet p-staven i navlen og så skal hun parres for hun trænger til at komme ud af hendes “løbetids-rus”

Er der nogen der har erfaring med hvornår en hunkat kan blive parret igen efter en p-stav er taget ud? Er der nogen risiko for at fostre kan tage skade? På det punkt er jeg helt uvidende :pensive:

Jaquet - Med p-stav hvad mener du så helt præcist? En suprelorin chip, eller noget andet? :slight_smile:

Suprelorin - det kan jeg godt se at jeg ikke lige fik specificeret tydelig nok :flushed:

Ok, jeg kender til en hunkat, der blev parret og fik killinger efter hun fik en suprelorin chip. Der var vist rigeligt med moderinstinkt i det tilfælde. Og så har jeg læst en artikel om en hunkat der blev parret kort tid efter hun fik chippen. Hun manglede moderinstinktet til det kuld. Artiklen fortalte dog ikke om hun var førstegangs, men hendes næste kuld tog hun sig fint af. Alle killingerne var sunde og raske.

Ok - så er der håb forude da den nyeste (1 1/2 måned) stav bliver fjernet i morgen og at den som ikke kan fjernes er over 5 måneder gammel.
Hun har fået 2 kuld før og bestemt ikke manglet moderinstinkt - eller haft svært ved at blive drægtig eller føde.

Nu har min hunkat været under kniven og fået fjernet BEGGE stave. Den i navlen som var 1 1/2 måned gammel var knækket og den i nakken som havde siddet længst tid var begyndt at gå i opløsning så den blev fjernet sammen med det omkringliggende væv.
Dyrlægen sagde at jeg skal vente 1 og gerne 2 måneder før hun bliver parret.

Håber du vil fortælle hvordan det går - jeg får meget svingende tilbagemeldinger hos kattene. Hos hundene er tilbagemeldingerne mere ens. Pøj pøj med “mormis” :slight_smile:

Min Evelina er jo på p-piller, men jeg glemte at give hende pillen i torsdags - så nu har jeg besluttet at teste om chippen virker nu.
Jeg er lidt spændt, da hun jo gik i mega løb sidste gang, jeg testede :frowning:

Men :kryds: alt hvad krydses kan for at den virker nu :bebe:

Hvor længe har du givet hende p-piller samtidig med at hun er chippet??

Siden sidst jeg skrev.
Men med to pauser på 14-21 dage, for at se om den virkede, hvilket den ikke gjorde, da hun gik i stor løb på dag 8 begge gange.

Efter at min hunkat fik fjernet begge stave gik der blot 2 dage - så var hun ude af løb!!! Helt fantastisk at få sin gamle kat tilbage og ikke en forvirret hunkat i løb i 4 måneder.
Det er så sidste gang den kat for en stav, for den har åbenbart en helt anden virkning på hende end det den var tiltænkt :wink:

[QUOTE=DK Jaquet;1190614]Efter at min hunkat fik fjernet begge stave gik der blot 2 dage - så var hun ude af løb!!! Helt fantastisk at få sin gamle kat tilbage og ikke en forvirret hunkat i løb i 4 måneder.
Det er så sidste gang den kat for en stav, for den har åbenbart en helt anden virkning på hende end det den var tiltænkt [/QUOTE]
Ja det kan jeg forestille mig :slight_smile:
Det er mega øv, når det ikke virker efter hensigten :frowning:

Evelina fik sin sidste p-pille den 10 juli og jeg har stadig intet løb set hos hende :juhu:
Kastratdrengene har dog været en smule interesseret i at snuse hende bagi og hun har været lidt ekstra kærlig - men ellers intet tegn.

Jeg håber inderligt, at det er chippen, der er begyndt at virke :kryds::kryds::kryds:
Jeg kan stadig mærke chippen og synes måske også den nu er blevet en smule mindre - men måske er det ønsketænkningen, der spiller mig et pus :slight_smile:

Det tog 4 måneder og et par p-piller før Snus’ chip begyndte at virke.
Nu virker det perfekt, hun er som en glad kastrat.

[QUOTE=PiaR;1190969]Det tog 4 måneder og et par p-piller før Snus’ chip begyndte at virke.
Nu virker det perfekt, hun er som en glad kastrat.[/QUOTE]
Håber dæleme også at dette er sket for Evelina nu :kryds:

Hun har taget ca 800 gram på nu og hendes pels er blevet meget blødere end normalt, hvilket jo også skulle være tegn på kastrat tilværelsen :slight_smile: