Suprelorin

Jeg har ikke oplevet løbetidssyndrom på min hunkat. Jeg får i næste uge sat chip ind på en hunkat fra en anden linie, så må vi se hvordan hun reagerer på den. Håber hun tager mindst 1 kg :0)

Enig En forhenværende bruger:), dernæst, hvis jeg ønsker andres mening, så spørger jeg, som jeg har gjort i en anden tråd:), hvor jeg efterlyser erfaring:gruble: og mening:gruble: udfra andres erfaring:).
Desværre har jeg set lynch stemning herinde:(, og derfor deltager jeg ikke i ret mange tråde, så derfor Vivi:), ikke af andre grunde, hvis altså det er mit indlæg du tænker på:), hvor jeg skriver, at jeg ikke behøver andres mening:)

Ingen af mine piger fik voldsomme løbetider efter at chippen var sat ind.
I en periode, ca. 14 dage, viste de nogle tegn på almindelig løbetid.
Dvs. de var mere kælne, gned sig mod os og alt hvad der var i nærheden, vred sig på gulvet osv., men det var så dét.

I en almindelig løbetid ville de kalde meget og glemme at spise. Det skete ikke efter de havde fået chippen.

Jeg har en god dialog med min dyrlæge omkring Suprelorin, og de er meget interesseret i mine observationer og erfaringer.
Dyrlægen var lidt overrasket (positivt) over, at der ikke kom, den der “voldsomme” løbetid efter at chippen var sat ind.
Om det er dét, de hører og læser, skal jeg lade være usagt, men fakta for mine katte var anderledes og meget positiv :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;780244]Ingen af mine piger fik voldsomme løbetider efter at chippen var sat ind.
I en periode, ca. 14 dage, viste de nogle tegn på almindelig løbetid.
Dvs. de var mere kælne, gned sig mod os og alt hvad der var i nærheden, vred sig på gulvet osv., men det var så dét.

I en almindelig løbetid ville de kalde meget og glemme at spise. Det skete ikke efter de havde fået chippen.

Jeg har en god dialog med min dyrlæge omkring Suprelorin, og de er meget interesseret i mine observationer og erfaringer.
Dyrlægen var lidt overrasket (positivt) over, at der ikke kom, den der “voldsomme” løbetid efter at chippen var sat ind.
Om det er dét, de hører og læser, skal jeg lade være usagt, men fakta for mine katte var anderledes og meget positiv :)[/QUOTE]
Jeg giver også alle erfaringer jeg selv gør, og læser om videre til min dyrlæge. Blir spændende at opsummere om et par år mere.

[QUOTE=Prestige;780227]Enig En forhenværende bruger:), dernæst, hvis jeg ønsker andres mening, så spørger jeg, som jeg har gjort i en anden tråd:), hvor jeg efterlyser erfaring:gruble: og mening:gruble: udfra andres erfaring:).
Desværre har jeg set lynch stemning herinde:(, og derfor deltager jeg ikke i ret mange tråde, så derfor Vivi:), ikke af andre grunde, hvis altså det er mit indlæg du tænker på:), hvor jeg skriver, at jeg ikke behøver andres mening:)[/QUOTE]

Jeg kan godt se, hvad du og En forhenværende bruger mener.
Meninger uden erfaringer er nogle gange unødvendige, hvis det er erfaring man søger.
Jeg vælger så bare at hoppe let over de indlæg :slight_smile: og koncentrere mig om dem, der handler om erfaringer.

er det ikke den til hund der bruges til kat?

Jo - Suprelorin er ikke godkendt til kat.

Det virksomme stof i Suprelorin, deslorelin, er et signalstof til hjernen, der gør at der dannes kønshormoner nok til at udløse løbetid. Derfor må man forvente, at der kort tid efter isætning af chip kommer en løbetid - men selvfølgelig virker det ikke ens på alle, og derfor vil nogen kun reagere lidt, mens andre brøler i flere uger. Det virker ved at receptorerne, der opfanger deslorelin, simpelthen desensiviteres af den store tilførsel fra chippen, og derfor er det en engangfornøjelse lige til at starte på. Som sagt i varierende grad, fordi kroppe ikke er ens. Dosis der anvendes til kat er den lille på 4,7 mg.
VH
Susanne

Jo det er det Lis. Min dyrlæge fortæller pligtskyldigt at den kun er godkendt til hunde.
Jeg studsede bare over at Chicabee skrev, at de havde fået indsat den til 6 mdr. Nok fordi jeg opfattede det som om, de havde haft et valg.
(note til mig selv - det er formentlig kun den lille chip der gives til katte :slight_smile: som virker i indtil 6 mdr. på hunde, men på katte ser det ud til at den virker i optil 18 mdr. )

link til tråd på svensk forum hvor emnet diskuteres

http://kattforum.se/viewtopic.php?f=6&t=168881

[QUOTE=DK Lindvig;780331]Jo det er det Lis. Min dyrlæge fortæller pligtskyldigt at den kun er godkendt til hunde.
Jeg studsede bare over at Chicabee skrev, at de havde fået indsat den til 6 mdr. Nok fordi jeg opfattede det som om, de havde haft et valg.
(note til mig selv - det er formentlig kun den lille chip der gives til katte :slight_smile: som virker i indtil 6 mdr. på hunde, men på katte ser det ud til at den virker i optil 18 mdr. )[/QUOTE]
Da jeg er min dyrlæges første kunde, der afprøver suprelorin på katte, tror jeg i princippet jeg jeg havde et valg…i teorien.