Sur Dame mis

Paya har hos tidligere ejer boet sammen med en anden kat, og så vidt vides puttede de meget sammen…

Sagen er den at vi påtænker os en MCO på et tidspunkt, men er nu kommet i tvivl om vi tør… den anden dag kom der en fremmed kat (fertil han) forbi ude i haven og skal da lige love for at Paya flippede skråt :uha: kæft hvor blev hun stiktosset - mon hun også ville flippe over en killing :?

Jeg har aldrig selv oplevet at voksne går amok over en killing - selvfølgelig med hvæs osv, men meget hurtigt forbigående.

Opper den lige igen, og så kan andre måske byde ind med mere erfaring end jeg har.

Hvor længe har I haft hende og hvor gammel er hun? og blev hendes gode ven hos den tidligere ejer.?
Jeg synes personligt, at det er synd at skille to gode venner ad og jeg kan da forestille mig, at de to savner hinanden, især hvis de begge to nu er alene hver for sig.

Man skal heller ikke regne med, at en anden kat uden videre vil kunne erstatte en tidligere ven. Det er tit et spørgsmål om kemi - ligesom mellem mennesker.

Vil da også lige spørge, om hun er neutraliseret eller hvad og om hun har haft killinger.

Jeg ville gøre en indsats for at få hendes ven også og kan dette ikke lade sig gøre, ville jeg - alt efter hendes alder og mentalitet - i stedet for én killing anskaffe to.
Men vend lige tilbage og skriv nærmere om hende.

Hendes reaktion på en fremmed voksen kat på hendes territorie afspejler ikke nødvendigvis samme reaktion på en killing - eller en anden fremmed kat. Herhjemme reagerer mine forskelligt alt efter hvem af naboernes fritgående, der går forbi udenfor :slight_smile: Naboens fertile hankat, da han var det, var/er de f.eks. meget mere obs overfor end genboens ældre hunkastrat :slight_smile: Og ingen af mine reagerer ret meget på en ny killing herhjemme :slight_smile:

Hun er neutraliseret - det var hun da vi fik hende. hun er ca.2 år.
Den anden kat kom til et andet hjem - de kunne ikke have kattene mere da deres datter blev allergisk.
Det er tidligst næste år vi påtænker en kat mere. Jeg ved ikke om hun på noget tidspunkt har haft killinger…
Vi valgte kun at få Paya i første omgang da den anden kat slet IKKE var begejstret for børn, og da vores søn er vild med dyr ville det være for synd
og stressende for den anden kat.

Jeg tror såmænd ikke, hendes reaktioner på kattene udenfor har nogen betydning for, hvordan hun vil tage en ny kats i huset. Der vil rimeligvis blive en del hvæsen i starten, men det er helt normalt og går over indenfor et par dage - eller måneder. Og direkte slagsmål er vist meget sjældent.
Men hvorfor dog vente til næste år? Jo kortere tid, hun er enekat, des bedre - også i forhold til sammenførsel med en anden kat.

Og hvis I er i tvivl om, hvordan hun vil acceptere en killing, kunne I jo også oveveje en voksen - der sidder så mange skønne katte rundt omkring på kattehjemmene. :slight_smile:

Tiden er ikke til en kat mere lige nu - har et spædbarn :slight_smile:

Ja, og? :slight_smile: Med en kat mere i huset vil Paya kræve mindre af dig…

Det er muligt, men har også to hunde :slight_smile: Så jeg har ikke tid til en kat, og slet ikke hvis de skal slås i starten :slight_smile:

Nej, nej - sammenførte katte slås netop ikke. De hvæser kun - og også lidt ad hundene om nødvendigt. :smiley:

Men jeg fornemmer, du hverken er til at hugge eller stikke i, så jeg skal ikke presse yderligere. :wink: