Sur kat

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen med vores Sonnei. Jeg ville lige sikker mig at der ikke var en fysisk årsag, til at han er så argresiv over for de andre katte. Han knurrer, hvæser og slår ud efter de andre. Han er fin form og det var intet at finde.
Dyrlægen mente at det drejer sig om magt kamp, nu de to røde drenge er blevet størrer end ham. Har i andre prøvet noget ligende??
Lige nu prøver vi Feliway og Zylkene. Så får vi se hvordan det går.

Er Sonnei MCO eller jeres huskat?

Men ja, især i perioden hvor små katte er ved at blive større, opdrager de andre på dem. Måske vil det betyde at magten omfordeles, eller måske retter ungdommen ind.

Herhjemme får Come On, som er den største, nogle ordentlige bank en gang imellem. Det er når han kommer drønende, eller maser ved vinduet, eller lige ikke havde situationsfornemmelse osv. Så bliver han sat på plads, der ryger nogle totter, men jeg tror det fungerer efter opdragerkattenes hensigter, for han havde ikke kigget sig ordentligt for.

Men ellers må du beskrive lidt grundigere hvad det er, der sker… :?

Sonnei er en Maine coon “look a like” på 5 år. Han har altid været Gandies bedste ven, men ikke engang han må komme tæt på nu. Gandei er den største men han finder sig bare i at få en på lampen. Så er der Nicolaj og Frederik to frække drenge på 1,5 år, det er særligt de to han ikke kan klarer, bare de kommer tætter på end 1,5 meter slå han ud efter dem. Jeg ved godt at nicolaj godt kan finde på at drille ham lidt. Den eneste han ikke er sur på er Lady (hun er søster til nicolaj og Frederik) hende er han nærmest forelsket i.

Det lyder som meget det samme, som herhjemme med Come On, som også er 1½ år lige nu. Jeg kan heller ikke altid se, hvorfor det er, at Ninjo bliver vred på ham.

Men det vil selvfølgelig være en afvejning af om opdragelsen vil ske uden at parterne kommer for meget til skade.

Det er et dilemma: Hvis man lukker dem hvert for sig, bliver opdragelsen ikke gennemført og man skal leve med et opdelt hus, men hvis opdragelsen bliver for voldsom og stresser opdrageren, så dur det jo heller ikke.

-kramer

Det har da heldigvis ikke givet alvorlige skrammer, men det er jo lidt trist at se på når de jo har været gode venner. Nicolaj og Frederik er nu ikke sådan lige at stresse, de tager hans udbrud med ro. Den der er mest stersset er Sonnei.

Undersøgte dyrlægen ham? Hvordan undersøgte han ham?

Pludselige adfærdsændringer er ofte smerter

Er årsagen ikke fysisk ville jeg finde årsagen - så lyder det som stress - og det bør behandles er min holdning

MVH

Alle led og knogler blev følt efter,tænder blev tjekket, lyttet op hjerte, taget tempratur følt igennem fra hovde til hale. Tjekket hans gang, lidt svært fordi han hellere ville springe rundt på bordene og undersøge det hele.
Der er en anden ting jeg ikke har nævnt, han er blevet meget kærlig over for os. Han ville gerne nusse hele tiden og er begyndt at ligge ved mig sofaen, det har han ikke gjort før.

Lenchow: Hvordan behandler man ham.
Vores dyrlæge har en vet sygeplejeske der er uddannet affærds-fidus(ved ikke lige hvad det hedder) han anbefalede også at hvis det blev så skulle jeg tale med hende.

Lige en lille update: Det gik virklig fint med Sonnei og Zylkene. Men i nat gik det helt galt for han. Årsagen er sortmis, en kat der er kommet her siden febuar. Sortmis var meget sulten og tynd da han kom her; jeg har haft ham fremlyst og det grønne halsbånd på ham men ingen respons.
På mandag bliver sortmis afleveret hos vores dyrlæge, hvor han vil blive teste, neu og vac. og forhåbentlig formidlet hvis han er rask.
Det kan ikke gå at have ham her. Sonnei kommer først, :kryds::kryds:for sortmis.

Kontakt en uddannet behandler, der kan se dig og katten og rådgive jer i jeres eget miljø. Hver behandling er individuel