Sur!

Kommer blot med at surt opstød.
Hvor synes jeg bare skoler og børnehavers åndsvage vandrenisser er en pestilens!
Er virkelig træt af at komme hjem dødtrætte om eftermiddagen og opdage den skide nisse i tasken + medfølgende bog. Heino kommer ikke hjem, der skal laves mad, bades børn, julehygges med julekalender og børnene kommer i seng allerede kl 19. Så skal jeg igang med vasketøj, opvask oprydning, madpakker og nå ja vandresissen! Og der er jo store forventninger til, at sådan en sjov fyr jo lader drillerier og skriver om alle sine sjove oplevelser hjemme hos os… Stod det til mig oplevede den ikke andet en indersiden af skoletasken!
Ved godt jeg er usympatisk sur at høre på, er bare fuldstændig smadret, huset er bombet, opvasken og vasketøj ligner himmalya, børnene vil ikke sove, madpakker skal ordnes og faktisk ville jeg bare gerne i seng. Men nej, vi har jo fået vandrenissen med hjem :argh:

jamen kan du ikke skrive hvad nissen oplever…

alt det der IKKE er en skid skægt…

mor der er alene om det hele, far der ikke kommer hjem, huset der ligner lort og at de slet ikke har tid til jul fordi der hele tiden er noget der kommer i vejen FOR ast have tid til jul…

FU** da de andres forventninger… du er ikke en engel med glorie… du er mor der skal have tingene til at hænge sammen… lad det være… andres forventninger er ikke dit problem!!

Jeg forstår så udemærket din galde, min datter er også så “heldig” at få julius med hjem i dag fra børnehaven. :doh:

Jeg har tænkt mig bare at komme lidt blå frugtfarve i mælken som drilleri, og ellers bare skrive i bogen om vores helt almindelige tirsdag eftermiddag/aften.

Skriv at julenissen aldrig mere ønsker at komme hjem til jer fordi den blev både sat til at støvsuge, vaske tøj, læse højt for ungerne og derudover skulle den sørme også massere dine ømme fødder :høhø:

Mine børn er forlængst fløjet fra reden så du skal bare lige vide de KUN er til låns…det var lige en til “tænkeren”
Men jeg KAN godt forstå dig. Man knokler og knokler og det hele bliver ikke andet end Sissefos :tihi:
Den aften (sidste freddag) jeg afleverede Ulrikke Eleonora hos min lillesøster OG Mosters Emil havde Emil hans børnehaveklasses maskot med hjem. Jeg kan ikke huske hvad den var for èn eller hvad den hed, men jeg skulle have det at vide som det første OG at Emil sådan glædede sig til at fortælle om hans nye kat om mandagan…via maskotten. Drengen kunne næsten ikke stå stille så begejstret var ham :høhø:
Håber du er kommet igennem vasketøjsbunkerne, kattebakkerne, mad og vandskålene og alt det andet…det er jeg…men mine gulve er heller ikke rene…så vi er to der ikke nåede hvad vi gerne ville…idag. SÅ ER det altså der imorgen atter er en dag :rock::thumbup:

Efter at være kommet af men min galde, kan jeg godt se min overdrivelse. Jeg har lige skrevet i nissens dagbog, og at den har bestemt sig for at være rigtig sød. Så den har dækket et fint morgenbord klar til levende lys, pakkekalender og morgenmads-hygge i morgen tidlig klokken bæ (så passer det lige at kattene raserer det fuldstændigt i nat). Nå men der har jeg tænkt mig at sætte den midt på bordet med gaverne og se hyggelig ud. Og så laver jeg lidt LEGO kreation, som om den har leget med det hele natten, for jeg har simpelthen ikke tid til at drøne rundt og lede efter gemte støvler, vikle sammenbundet tøj ud og lave nissespor i mel drysset ud over gulvet… Føler mig lidt som en dårlig mor, fordi det bare et så stort for børnene, at have den skide nisse med hjem…:S, men vi skal jo også ud af døren og skal i forvejen op læ 6.20 for at nå det - vil heller ikke vække børnene tidligere, for de har en lang dag foran sig.
Og hvad har jeg så nået ellers af huslige praktiske ting i aften?
Givet kattene smertestillnede efter deres kastration, lagt tøj frem til i morgen og skal nu smørre madpakker.
Vasketøj, opvask og gulvet der flyder… ja det flytter sig jo næppe i løbet af natten, så det ordner jeg vel i morgen…:stuck_out_tongue:
Jeg er blevet i godt humør igen - for som Brita jo rigtig nok siger, børnene er kun til låns, og det er bare vigtigt for dem!!!
Grinede ellers af forslaget om støvsugning - det ville bare liiige kræve, at jeg fik ALLE 10.000 LEGO klodser samlet op først, og se her bider problemet sig selv i halen :slight_smile:

Jeg synes faktisk det er dårligt… Altså af lærerne… Hvorfor har de ikke på forhånd sendt en seddel hjem til forældrene om hvornår de får vandrenissen med hjem?
Så har forældrene da en chance for netop den dag at planlægge ja, et eller andet! Eller bytte hvis en anden dag passer bedre!

Jeg havde nok også bare skrevet om støvsugning, nullermænd under sengen og massage af ømme fødder… Også måske at den har fundet en skuffe fyldt med rosiner, og derfor spiste sig selv ihjel… Ej, måske lidt ondt :wink:

Du må nok bare bide i det sure æble for børnenes skyld :frowning:

Vi havde også sådan en vandrenisse, da jeg var lille… :slight_smile:

Min mor skrev altid sådan nogle farverige historier i den der dagbog. Men husker intet om, at nogle at de ting faktisk blev ført ud i livet… :slight_smile:

Rita…du skal se dyner NU :tihi:…øh jeg mener VI skal se dyner NU :ups:
Jeg skal heldigvis ikke op klokken pubæ imorgen, men har til gengæld en 10 timers arbejdsdag og er først hjemme imorgen aften halv 9…og så kunne jeg næsten være din mor eller måske endda være det :tihi:
Til gengæld sover jeg godt om natten HVIS jeg da ikke får sternum trykket om til ryggraden af Findus, slikket fingre at Sigariah, stådt på af Tabita fordi hun liige skal gå DÈR.
OG HUSK…det er KUN uintelligente individer der keder sig

NÅ -what nu kan jeg føre nogle misser lege sørøverleg inde i mine hittekatteting…det bliver så dagens sidste gerning at få dem fjernet:pote:

Rita - Jeg har ingen børn, og synes du lyder total sej :slight_smile: Tror de bliver glade dine børn!!!

Som jeg skrev, så bør der have været en seddel med i forvejen… Det er ikke fair af lærere/pædagoger at forlange at forældre sådan “vupti” kan trække tid ud til det! Havde du vist det på forhånd, havde du også haft en chance for at forberede det… Synes det er dårligt af læreren…

Skulle det ske igen så tror jeg at en hurtig PB til Leopolds mor kunne få en lykkelig udgang på din stressede hverdag :høhø:

Jeg er jo lærer og havde også på et tidspunkt de små klasser. De blev også belemret med sådan en nisse-fyr. Jeg gjorde meget ud af, at fortælle forældrene at det ikke skulle være noget stress-moment og at en historie om en alm. hverdag var fin.
Problemet var hvert år, at nogle forældre skruede niveauet helt op -der var besøg i jule-Tivoli, week-end ophold spændende steder,nissens bog blev afleveret med akvarel lignende små malerier osv. Så børnene plagede deres forældre om at nissen hos dem lavede noget der var mindst lige så sjovt/fint, som hos de andre.:S
Eller også var det forældrene magtpålæggende at vise, hvor fantastisk gode forældre de var.
Der går så nemt konkurrence i den slags, så til sidst skrottede jeg ideen om den “skide” nisse.:stuck_out_tongue:
(Jeg er jo også mor, og da mine børn var små syntes jeg også den her nisse var noget Fanden havde skabt)

Hilsen Jette.

Jette - Jeg er også lærer :slight_smile: Og jeg har de små… Men jeg kunne altså aldrig finde på at sende sådan en nisse med hjem… Ikke på almindelige hverdage og da slet ikke i december… Det er i forvejen en super travl måned! Og en almindelig skoleklasse har jo så mange børn, så det er umuligt at nå dem alle??

Og hvad med de elever som kommer fra nogle ja… trælse familier? De har jo ikke en chance…
Så Jette - du har så meget ret… Det er så konkurrencepræget, og jo det er sjovt for børnene, men forældrene får kun stress…

[quote=Jette - og burmeserne!;304755]Jeg er jo lærer og havde også på et tidspunkt de små klasser. De blev også belemret med sådan en nisse-fyr. Jeg gjorde meget ud af, at fortælle forældrene at det ikke skulle være noget stress-moment og at en historie om en alm. hverdag var fin.
Problemet var hvert år, at nogle forældre skruede niveauet helt op -der var besøg i jule-Tivoli, week-end ophold spændende steder,nissens bog blev afleveret med akvarel lignende små malerier osv. Så børnene plagede deres forældre om at nissen hos dem lavede noget der var mindst lige så sjovt/fint, som hos de andre.:S
Eller også var det forældrene magtpålæggende at vise, hvor fantastisk gode forældre de var.
Der går så nemt konkurrence i den slags, så til sidst skrottede jeg ideen om den “skide” nisse.:stuck_out_tongue:
(Jeg er jo også mor, og da mine børn var små syntes jeg også den her nisse var noget Fanden havde skabt)

Hilsen Jette.[/quote]

Sjovt nok tror jeg ikke det er børnene, men forældrene, der vil have, at nissen oplever en hel masse.

Jeg har altid skrevet et par sider - tog under 5 min - om, hvad nissen havde lavet. Det var ikke noget specielt, bare hvad der var sket hos os den dag, altså ganske alm hverdag.

Ofte var det så en drillenisse, der havde lavet lidt ballade med en kalenderpakke eller andet - men jeg har aldrig gidet bruge tid på nisserne - og mine børn har aldrig omtalt det eller spurgt om, at den skulle noget specielt.

Så jeg er helt sikker på det er forældrene, der forsøger at overgå hinanden :wink:

Åh ja :slight_smile:

Jeg er medhjælper i en børnehave hvor vi også har en vandrenisse.

Børnene ELSKER det! At se deres forventning når DE får nissen med hjem… Det er en skam de “negative” forældre ikke får set det.

Jeg forstår udmærket stresset i at skulle nå at skrive i bogen… Meeeeen, som sagt børn er kun til låns - Hvor længe tror I selv de gider blive ved med at tro så meget på det?
Nyd det mens det er…

Det du har gjort er super fint! Blå frugtfarve i mælken er et HIT… Og dækket morgemadsbord - Jamen fantastisk… :slight_smile: Børnene forventer ikke mere end det. De sys sikkert det er mere end rigeligt. Så skid da hul i hvad du mener andre synes du skulle have gjort…

Thumbs up! Godt klaret… Næste år gider de sikkert ikke de nisser mere…

Hvor er I søde alle sammen :tak:
For det er nemlig stressende at få den med hjem og sådan lige vupti trylle noget sjov ud af ærmet på en presset hverdag - men for dælen hellere en hverdag end en hel weekend!!!
Jonas har hele december snakket om, hvor spændende det bliver at få nissen med hjem, og hvad den mon finder på. Han tror vitterligt på, at den bliver levende om natten, han er næsten 7 - og det er ikke os der præger ham!!!
Jeg kunne læse i dens dagbog, at de første der fik nissen med hjem samme eftermiddag fik en hel gris i fryseren, som skulle hentes, vejes og pakkes (det tager pænt lang tid), de må da virkelig bare have tænkt: “Åh nej f… ikke den skide nisse idag!!!”
Vil foreslå dem at lave en sedel til forældrene i forvejen - det ville kunne afhjælpe meget, er jeg sikker på.
Tak for jeres opbakning, trods mit totalt sure indlæg :fløjte:

Det kender jeg godt, min søn på 9 går i 3.klasse, nu har kontaktforældrene i klassen, fået den syntes de nok geniale ide, at børnene skal spise sammen en aften hver mdr, hvor der så kommer 5 drenge hjem.
De syntes at man skal gøre det en torsdag, JUBIIIIIIIII jeg er statsansat og arbejder til kl 18 hver torsdag.
Jeg syntes det er den mest latterlige ide, og mathias har ikke noget særligt forhold til de drenge som nu skal hjem til os.
De mobber ham fordi han er lidt tyk, og det er han meget ked af.
Så jeg forstår dig til fulde.

[quote=Quanti´s;304882]Det kender jeg godt, min søn på 9 går i 3.klasse, nu har kontaktforældrene i klassen, fået den syntes de nok geniale ide, at børnene skal spise sammen en aften hver mdr, hvor der så kommer 5 drenge hjem.
De syntes at man skal gøre det en torsdag, JUBIIIIIIIII jeg er statsansat og arbejder til kl 18 hver torsdag.
Jeg syntes det er den mest latterlige ide, og mathias har ikke noget særligt forhold til de drenge som nu skal hjem til os.
De mobber ham fordi han er lidt tyk, og det er han meget ked af.
Så jeg forstår dig til fulde.[/quote]

Det kunne måske netop give ham et bedre forhold til de andre drenge? :slight_smile:
Jeg ville så bare sige, at jeg ikke kunne torsdag - så når det er jeres tur, er det onsdag. Længere er den vel ikke?

[quote=Vivi_Fletcher;304891]Det kunne måske netop give ham et bedre forhold til de andre drenge? :slight_smile:
Jeg ville så bare sige, at jeg ikke kunne torsdag - så når det er jeres tur, er det onsdag. Længere er den vel ikke?[/quote]

Jo det er den vivi, for han har ikke lyst til at have de drenge hjem, og han blev rigtig ked af det da jeg læste det op for ham.
Det er ikke sjov at blive drillet, og jeg vil ikke tvinge ham til noget han ikke har lyst til.
:ked:

Jeg vil så alligevel foreslå at i laver første gang hjemme hos jer. Så kan du selv se om det er en success eller om du også fortrækker at holde ham hjemme når det skal foregå i et af de andre hjem.

Det kan jo sagtens være at stemningen er helt anderledes når det er i jeres hjem og det derfor giver din søn det selvtillids boost som han mangler i forhold til de andre drenge :slight_smile: