[quote=Barney;474611]Det lyder pænt træls med den larm
Men hvis det er nogen trøst, så er de gammeldags kattelemme (der reagerer på dims i halsbånd) lige så larmende, når det blæser. I hvert fald det mærke, jeg kender.
Hvis jeg var dig, ville jeg ikke vente mere, men gå pænt ind til naboen og sige det til dem. Det er slet ikke sikkert, at de tænker over, at det går ud over jer, at deres kat ikke er kastreret. Måske fortæller de dig, at han allerede har en tid hos dyrlægen, og så vil du kunne slappe af og ikke være irriteret over det.
For en del år tilbage kan jeg huske, at jeg var nede ved dyrlægen og hente en masse brochurer omkring katte-aids, kastration osv og aflevere til min nabo, som havde en meget territorial intakt hankat. Det virkede heldigvis for katten blev kastreret, og hun takkede mange gange for brochurerne (det kan så være at hun har svinet mig bag min ryg for at være irriterende :D).[/quote]
Det var da en lille trøst
Vores rokker sig i hvert fald ikke ved blæst. Kun når Misja danser can-can foran den…skal, skal-ikke? Stooooor beslutning!
Jeg tror desværre ikke, det nytter noget at tale med vores nabo - men jeg vil da prøve at give hende en høflig hentydning. Hun er en ældre dame, som er flyttet for sig selv (tror manden er gået bort). Hun har tidligere boet på en gård, hvor hendes kat og store schäferhund også har hørt til.
Hvis hun har ligeså meget styr på sin kat, som sin schäfer, er den helt gal… Den hund gør fra morgen til aften - af ALT…græsstrå, der bevæger sig…en sommerfugl…et støvfnug. Hun siger intet til den! Når hun går tur med den…ja så er det faktisk hunden, der går tur med hende. Den lille grå dame bliver TRUKKET efter hunden.
Jeg har selv prøvet, at den store hund stod med labberne på mine skuldre, og hun kunne ikke kalde den til sig. Det samme gælder alle, der besøger hende! Den er ikke aggressiv…blot meget uopdragen!
Jeg tror, at det er hendes mand, der tidligere har taget vare på dyrene. Hun magter ikke opgaven…så jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre. Det er skide synd for Misja, at hun ikke kan få lov at færdes i fred