Sureflap Kattelem= Larm!?

Vi har for nylig investeret i en kattelem til Misjapigen, så hun kan komme ind og ud på alle tidspunkter af døgnet (og blive inde, når hendes mor vil have det :tihi:).
Den er af mærket Sureflap og fungerer via den chip, Misja har fået skudt i nakken. Det undrer mig, at den larmer SÅ meget- er det mon meningen eller er der noget galt med maskineriet? Den giver et højt klik, hver gang, hun står ved siden af den - så den åbner kun for hende. Men hun kan godt stå flere minutter og overveje, om hun gider ind eller ud…så vi kan vågne flere gange om natten ved KLIK KLIK KLIK :argh:indtil missedyret har bestemt sig.

Desuden håber jeg, den står distancen! Naboens hankat - et stort sort missedyr, som ikke er neutraliseret, er efter hende hele tiden, og det bryder hun sig ikke om! Så det ender i skrig og skrål og slutter med hun iler ind gennem kattelemmen, med den sorte kat i hælene, som smasker lige direkte ind i den lukkede lem! Jeg går snart over og tager en snak med den nabo!

God lørdag derude :heya:

-LOL:thumbup:

Det lyder pænt træls med den larm :slight_smile: Men hvis det er nogen trøst, så er de gammeldags kattelemme (der reagerer på dims i halsbånd) lige så larmende, når det blæser. I hvert fald det mærke, jeg kender.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke vente mere, men gå pænt ind til naboen og sige det til dem. Det er slet ikke sikkert, at de tænker over, at det går ud over jer, at deres kat ikke er kastreret. Måske fortæller de dig, at han allerede har en tid hos dyrlægen, og så vil du kunne slappe af og ikke være irriteret over det.

For en del år tilbage kan jeg huske, at jeg var nede ved dyrlægen og hente en masse brochurer omkring katte-aids, kastration osv og aflevere til min nabo, som havde en meget territorial intakt hankat. Det virkede heldigvis for katten blev kastreret, og hun takkede mange gange for brochurerne (det kan så være at hun har svinet mig bag min ryg for at være irriterende :D).

Hejsa

Vi har også en kattelem af det mærke, og har også problemet med at den larmer. Det er især på den ene af vore 3 katte, at vi bemærker problemet. Hans Chip har flyttet sig lidt ned langs halsen, og det virker som om, han ikke altid “når ind” igennem kattelemmen mens den er åben. Det er som om, at han skal først have hovedet meget langt ind, og når den så klikker vil han åbne lemmen med poten, og det kan altså godt være svært at nå når han er helt inde i hullet for at udløse kattelemmen.

Bortset fra det, fungerer den som en drøm. Vi har ogå af og til oplevet at vores katte er kommet ind af døren som en tornado, men det sker der tilsyneladende ikke noget ved.

God weekend.:slight_smile:

[quote=Barney;474611]Det lyder pænt træls med den larm :slight_smile: Men hvis det er nogen trøst, så er de gammeldags kattelemme (der reagerer på dims i halsbånd) lige så larmende, når det blæser. I hvert fald det mærke, jeg kender.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke vente mere, men gå pænt ind til naboen og sige det til dem. Det er slet ikke sikkert, at de tænker over, at det går ud over jer, at deres kat ikke er kastreret. Måske fortæller de dig, at han allerede har en tid hos dyrlægen, og så vil du kunne slappe af og ikke være irriteret over det.

For en del år tilbage kan jeg huske, at jeg var nede ved dyrlægen og hente en masse brochurer omkring katte-aids, kastration osv og aflevere til min nabo, som havde en meget territorial intakt hankat. Det virkede heldigvis for katten blev kastreret, og hun takkede mange gange for brochurerne (det kan så være at hun har svinet mig bag min ryg for at være irriterende :D).[/quote]

Det var da en lille trøst :smiley: Vores rokker sig i hvert fald ikke ved blæst. Kun når Misja danser can-can foran den…skal, skal-ikke? Stooooor beslutning!

Jeg tror desværre ikke, det nytter noget at tale med vores nabo - men jeg vil da prøve at give hende en høflig hentydning. Hun er en ældre dame, som er flyttet for sig selv (tror manden er gået bort). Hun har tidligere boet på en gård, hvor hendes kat og store schäferhund også har hørt til.

Hvis hun har ligeså meget styr på sin kat, som sin schäfer, er den helt gal… Den hund gør fra morgen til aften - af ALT…græsstrå, der bevæger sig…en sommerfugl…et støvfnug. Hun siger intet til den! Når hun går tur med den…ja så er det faktisk hunden, der går tur med hende. Den lille grå dame bliver TRUKKET efter hunden.
Jeg har selv prøvet, at den store hund stod med labberne på mine skuldre, og hun kunne ikke kalde den til sig. Det samme gælder alle, der besøger hende! Den er ikke aggressiv…blot meget uopdragen!

Jeg tror, at det er hendes mand, der tidligere har taget vare på dyrene. Hun magter ikke opgaven…så jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre. Det er skide synd for Misja, at hun ikke kan få lov at færdes i fred :uha:

[quote=Lene Nielsen;474624]Hejsa

Vi har også en kattelem af det mærke, og har også problemet med at den larmer. Det er især på den ene af vore 3 katte, at vi bemærker problemet. Hans Chip har flyttet sig lidt ned langs halsen, og det virker som om, han ikke altid “når ind” igennem kattelemmen mens den er åben. Det er som om, at han skal først have hovedet meget langt ind, og når den så klikker vil han åbne lemmen med poten, og det kan altså godt være svært at nå når han er helt inde i hullet for at udløse kattelemmen.

Bortset fra det, fungerer den som en drøm. Vi har ogå af og til oplevet at vores katte er kommet ind af døren som en tornado, men det sker der tilsyneladende ikke noget ved.

God weekend.:)[/quote]

Jeg har også tit lagt mærke til, at Misja står længe, inden den siger KLIK-KLIK. Det kan da godt være, den har svært ved at læse chippen? Den kan jo godt vandre og sågar udstødes af kroppen. Måske er det dét, der er galt…det har jeg slet ikke tænkt på :thumbup: Men tit står hun altså også bare og glor ud gennem dem, mens maskineriet kører løs…KLIK-KLIK-KLIK-KLIK. Mens vi ligger med ørepropper i sengen hahaaaa :stuck_out_tongue:

Men ja, bortset fra larmen, er det HELT genialt. Hun får meget mere frihed og hun trives supergodt med det :smiley:

Jeg går netop og overvejer at købe en sådan, men har ikke fået kattene chippet endnu. Vil jeg kunne bruge den uden? - Det er selvfølgelig tanken, at jeg skal have dem chippet før eller siden. Vi sover på 1. sal, så de der KLIK, som I taler om - tror I vi vil kunne høre dem?

Det er klart et indsatsområde til Sureflaps forbedring af deres produkt.

Her klikker den også hver gang en kat går ud eller ind. Jeg har dog lært at sove fra det, selvom jeg sover næsten ved siden af døren.

Men ellers fungerer den jo perfekt.

Hej Bamselette,

Du kan sagtens bruge den uden chip i katten. Så kan du låse den begge veje fra - eller helt. Men du kan jo så risikere, at der hopper en anden kat ind, når den er låst op for din egen kat :slight_smile:

Jeg tror godt, I vil kunne høre klikket… for at være ærlig. Men det kommer jo an på, hvor isoleret der er, om I har døren til soveværelset lukket osv. Men alt i alt en god løsning. Især hvis man har et godt sovehjerte :thumbup:

[quote=Susanne Harbo;474682]Det er klart et indsatsområde til Sureflaps forbedring af deres produkt.

Her klikker den også hver gang en kat går ud eller ind. Jeg har dog lært at sove fra det, selvom jeg sover næsten ved siden af døren.

Men ellers fungerer den jo perfekt.[/quote]

Jeg håber, jeg lærer at sove fra den på et tidspunkt :høhø: Men du har helt ret. Det er jo smart. Og katten ELSKER det :hjerte:

Det er bestemt også hensigten, at de skal chippes snarest, så nabokatten ikke løber med ind… Hehe - men hvis den gør det inden de bliver chippet, så bliver den ædt af vores brune djævel (labrador). :muhaha: Ej, bare rolig, han gør ikke noget, men hans tilstedeværelse er formentlig nok til at de bliver skræmt væk…

Haha, ja den skal nok holde fremmede misser væk :høhø:

Vi har ikke chiplem, men en ganske almindelig en, der bare skal puffes til. Og den larmer også - dog ikke med klik!! Men den bruges mange mange gange i løbet af dagen og natten, men vi sover på 1. salen, så vi hører det ikke. Men nogle gange om aftenen kommer der en sort tornade styrtende ind, laver bremsespor og styrter ud igen. SÅ kan man høre det!! Og når vinden står lige på, så står der altså også en stiv pelikan ind i huset.

Men hvad gør man ikke for de kære katte.

Men jeg synes det er ret smart med de der chip-lemme. Mine kan jo ikke komme ud af haven, så det der med fremmede katte i huset er ret begrænset. Men det sker da jævnligt at en eller anden nysgerrig kat ikke kan holde sig væk og bliver fanget hos os.