Surt show:-(

Surt show :frowning:

Det startede med, at Lilly ikke ville støtte på venstre forben onsdag i sidste uge… Dyrlægen tog røntgen - der var intet at se… hun fik et skud rimadyl og noget clavubactin…
I løbet af weekenden udviklede Lilly tydelige tegn på calici med hævede læber osv - mandag kom hun på ronaxan, som allerede har hjulpet på symptomerne og humøret.

Vi skulle alligevel til dylæge idag med Diva for at få tjekket udviklingen af hendes brystkasse. Vi havde også talt om, at hun skulle vaccineres tidligt pga smitterisikoen. 1 time inden vi tog afsted, opdagede vi, at Diva savlede helt vildt…
Diva blev ikke vaccineret - hun har calici i udbrud. Hun er nu på ronaxan. Savleriet skyldes et calici-sår på tungen…

Vi tog Kalle med til dyrlægen for en sikkerheds skyld, da han laver sære lyde, når han sover og spinder.
Kalle er også kommet på ronaxan, da han har hævet tandkød, hævede lymfekirtler og lyde på lungerne. Han er også ved at skifte tænder, så mange af hans symptomer kan skyldes det simple faktum - men han kan også have calici… herpes blev også nævnt.

Vi talte om muligheden af at PCR-teste vores voksne dyr for at detektere, om vi muligvis har en eller flere raske smittebærere i flokken…

ØV øv øv håber at de hurtigt kommer sig igen :trøster:

Kære Camilla, hvor det gør mig ondt at høre :uha:
De stakkels små, gid medicinen må hjælpe og lindre hurtigt, og arme jer, sikke en omgang!
:kryds: for at det hele må blive opklaret og kureret, jo før, jo bedre :kryds:

-kramer :kryds::kryds::kryds:

-kramer

Øv, en rigtig kedelig omgang at skulle igennem.
Diva får vel også smertestillende så hun ikke stopper med at spise.

marina

Ej hvor anstrengende - så meget på en gang

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: for hurtig recovery

Øv for en ulykke i stride strømme.

Finder PCR testen med sikkerhed også calici bærerne?

[quote=Marina;273711]Øv, en rigtig kedelig omgang at skulle igennem.
Diva får vel også smertestillende så hun ikke stopper med at spise.
[/quote]

Næ - det gør hun egt ikke… Det nævnte dyrlægen ikke noget om…

[quote=Lis Dahlstrøm;273736]
Finder PCR testen med sikkerhed også calici bærerne?[/quote]

Det mente dyrlægen, da PCR finder virus-genomerne, tror jeg, hun kaldte det… Hun mente iaf, det var den eneste måde at finde raske smittebærere på, da alle kattene jo har antistoffer pga vaccine. (Og så nævnte hun, at vi skulle bruge Felovax o.l. - ikke PureVax).

Åhh nej, det var da godt nok trals for både jer og misserne…
Det er det vi alle frygter, men som vi ikke kan sige os fri af, selvom vi gør alt muligt for at passe på…
Øv siger jeg bare og håber på snarlig bedring:kryds:

Håber de tre “mus” hurtig er oven på igen
:kryds::kryds::kryds:

Jeg sender de bedste tanker til dig og dine kære dyr. :hjerte:

god bedring til dine katte,sikke da noget møj,for at sige det mildt at rende ind i,håber det bedste for jer,katte knus herfra:hjerte:

Sådan noget øv :frowning: Håber det bedste for alle :kryds: :kryds::trøste:

[quote=Lis Dahlstrøm;273736]Øv for en ulykke i stride strømme.

Finder PCR testen med sikkerhed også calici bærerne?[/quote]

Ja, PCR testen er sikker da den finder DNA spor. Jeg har fået testet en del efterhånden.

Marina

[quote=dkkorat;273742]Næ - det gør hun egt ikke… Det nævnte dyrlægen ikke noget om…

Det mente dyrlægen, da PCR finder virus-genomerne, tror jeg, hun kaldte det… Hun mente iaf, det var den eneste måde at finde raske smittebærere på, da alle kattene jo har antistoffer pga vaccine. (Og så nævnte hun, at vi skulle bruge Felovax o.l. - ikke PureVax).[/quote]

Antibiotika virker jo ikke på virus, det er katten selv der skal bekæmpe det. Det smertestillende kan gøre at katten ikke går fra kosten på grund af smerter og holder samtdidgt en evt. feber nede.

Hvad var begrundelsen for ikke at bruge Pure-vax?
Marina

[quote=Marina;273814]Antibiotika virker jo ikke på virus, det er katten selv der skal bekæmpe det. Det smertestillende kan gøre at katten ikke går fra kosten på grund af smerter og holder samtdidgt en evt. feber nede.

Marina[/quote]

Antibiotika hjælper på evt tilstødende infektioner og evt feber. Denne dyrlæge tror åbenbart ikke på smertestillende til denne type smerter - hun mener ikke, det virker på dem.

Dyrlægen mente ikke, at Purevax dækkede helt så godt, som de andre vaccinetyper…

Det lyder jo rigtig nok - har haft testet på mistanke, svaret var negativt:-)

Er du sikker på hun sagde Felovax den er nemli’ på alle punkter dræbt vaccine - i Purevax er det calici delen der er dræbt - de andre dele levende svækket. Tror du ikke hun sagde Felocell - levende svækket på hele baduljen.

[quote=Marina;273814]
Marina[/quote]

Jeg kan fortælle dig min begrundelse for ikke at bruge Purevax, med dræbt calicidel. Min dyrlæge siger at de får mange calici tilfælde ind efter udstillinger - Purevax vaccineret.

[quote=Lis Dahlstrøm;273824]
Er du sikker på hun sagde Felovax den er nemli’ på alle punkter dræbt vaccine - i Purevax er det calici delen der er dræbt - de andre dele levende svækket. Tror du ikke hun sagde Felocell - levende svækket på hele baduljen.[/quote]

Det er jeg temmelig sikker på, men jeg skal da gerne spørge hende;-)