Sveraks stambog er online

Se her:

http://stambok.sverak.se/

[QUOTE=En forhenværende bruger;813627]Se her:

http://stambok.sverak.se/[/QUOTE]

Uuuh! Spændende!!

Fantastisk! Og hvor vi glæder os til det bliver FD´s tur…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;813640]Fantastisk! Og hvor vi glæder os til det bliver FD´s tur…
VH
Susanne[/QUOTE]

Åh ja, såååå meget…

Jeg tænkte lige her forleden på Andreas’s bemærkning vdr. demokrati og at vedtage noget der så bare ikke sker.

[QUOTE=Eife;813642]Åh ja, såååå meget…

Jeg tænkte lige her forleden på Andreas’s bemærkning vdr. demokrati og at vedtage noget der så bare ikke sker.[/QUOTE]
Jaaaa… og jeg ville virkelig ønske jeg kunne gøre noget ved det, men har måttet indse at det kan jeg ikke rokke ved. Desværre…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;813644]Jaaaa… og jeg ville virkelig ønske jeg kunne gøre noget ved det, men har måttet indse at det kan jeg ikke rokke ved. Desværre…
VH
Susanne[/QUOTE]

What? du er da fast som en klippe :stuck_out_tongue:

Ja normalt, og på et tidpunkt lavede jeg faktisk en liste over hvor mange gamle FUmøder punktet havde været oppe på inden jeg kom i FU for at understrege at nu burde der nok snart ske lidt fremskridt - men det gjorde ingen forskel. Ole A. som sad i FU sammen med mig en overgang var oprindeligt med i et lille udvalg der skulle prøve at få skub i det, men blev venligt og bestemt bedt om at trække sig! Så jeg har måttet indse, at her er noget jeg ikke kan påvirke - det er “out of my hands”. Der bliver spurgt til det hvert år på vores GF, og hvert år må jeg beklage at jeg ikke har noget nyt…
VH
Susanne

[QUOTE=En forhenværende bruger;813627]Se her:
http://stambok.sverak.se/[/QUOTE]

Tak for linket. Det ser meget spændende ud… :slight_smile:

Svenskerne har jo en helt anden registerkultur end vi - på godt og ondt. Derovre kan man også gå ind og se, hvad naboen betaler i skat. :wink:

[QUOTE=FinnFrode;813724]Tak for linket. Det ser meget spændende ud… :slight_smile:

Svenskerne har jo en helt anden registerkultur end vi - på godt og ondt. Derovre kan man også gå ind og se, hvad naboen betaler i skat. ;)[/QUOTE]

Nårh, men det er skam for en 4-5 år siden blevet besluttet at Felis Danicas stambogsdatabasen skal være offentlig. Det er bare ikke sket endnu :wink:

Smart! Men jeg undrer mig over, at obligatoriske helbredsoplysninger ikke er med, som fx. GSD 4 status for NFO.

De er jo i opstarten og mon ikke der kommer masser af andet og mere med sådan med tiden? Nu har jeg ikke en jordisk chance for at vide hvilke NFO der er i avl pt, og tænkte at måske de obligatoriske test først lægges ind når de registreres i fbm registreringer af kuld…

Hvor herligt! :slight_smile:

Jeg håber også snart der kommer en “åben” adgang tl FD databasen.

Knus Gitte

Godt gået til sverak.

Det kan selvfølgelig godt være, jeg checkede bare en kendt GSD 4 bærer, som er far til flere kuld, bla. et som er født efter reglen blev indført

Eller måske at Sverak har en anden måde at registrere det på end ex FD? Som jeg har forstået det, så er det op til de nationale forbund selv at sætte regler for hvordan det gøres.

virkelig flot - her er hvad de skriver om helbredsoplysninger på svenske forum.

“Findus som programmet heter är i version 1 vi håller redan på med version 2 där bla hälsostatus ska med!”
http://kattforum.se/viewtopic.php?f=6&t=211767&start=40

[QUOTE=Susanne W;813648]Ja normalt, og på et tidpunkt lavede jeg faktisk en liste over hvor mange gamle FUmøder punktet havde været oppe på inden jeg kom i FU for at understrege at nu burde der nok snart ske lidt fremskridt - men det gjorde ingen forskel. Ole A. som sad i FU sammen med mig en overgang var oprindeligt med i et lille udvalg der skulle prøve at få skub i det, men blev venligt og bestemt bedt om at trække sig! Så jeg har måttet indse, at her er noget jeg ikke kan påvirke - det er “out of my hands”. Der bliver spurgt til det hvert år på vores GF, og hvert år må jeg beklage at jeg ikke har noget nyt…
VH
Susanne[/QUOTE]

kunne man ikke købe SVERAK’s system? (eller er det noget med at der er skrevet kontrakt med leverandør…erindre svagt tidligere tråd hvor du fortalte om status & årsager til at man ikke er kommet videre…men kan ikke huske detaljer…)

Felis Danica kom ud af 2011 med et underskud på over 100.000 så der kan desværre næppe købes noget som helst lige foreløbigt… Stambogssystemet er opdateret sidste år, længe ventet og ønsket, så man kan håbe at det sidste skridt også bliver til noget hen ad vejen.
VH
Susanne

Sjovt at kigge rundt i men jeg undre mig da over at finde katte hvor kun anerne bag den ene af forældrene bag katten er lagt ind mens alle felter så står blank bag den anden forældre…og her er det selve kattens navn der er søgt på så det ser altså noget weird ud med kun halv udfyldt stamtavle på en kat …:gruble:

[QUOTE=Susanne W;814664]Felis Danica kom ud af 2011 med et underskud på over 100.000 så der kan desværre næppe købes noget som helst lige foreløbigt… Stambogssystemet er opdateret sidste år, længe ventet og ønsket, så man kan håbe at det sidste skridt også bliver til noget hen ad vejen.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hvor er det ærgerligt, for det vil helt sikkert være til gavn for alle med et online system. Jeg tænker, at der må også kunne spares tid, hvis man samtidig lavede diverse selvbetjeningsløsninger, fx. titelregistrering.

Jaja, vi drømmer videre :slight_smile: