Sydkatten, Malmø

Jeg vil rigtig gerne dele mine resultater fra Malmø, for det er den vildeste weekend jeg har oplevet.

Jeg var afsted begge dage med min store dreng Cooper og mon hankat Rengar.
Cooper er efterhånden i klasse 4 og halvvejs mod supreme.

Lørdag havde vi en ny og god oplevelse hos Malin Sunqvist. Utrolig sød dommer, god håndtering af kattene og fortalte godt om alle kattene. Cooper havde fundet det hele store charme-Arsenal frem. Jeg har aldrig set ham sådan. Han gned sig op ad dommer og hen ad bordet og lagde sig endda med blottet mave!
Hun var helt forelsket i ham og proklamerede endda han var en bis-kat :uha:
han fik et suverænt certifikat og skulle tilbage til nom.
Til nom skulle han op mod 3 andre katte. Hun sorterede hurtigt de to første fra, og tilbage stod Cooper og den anden hankastrat i hans farvegruppe. Og skisme om Cooper ikke bliver nomineret :uha:
Og så blev det spændende. I et panel på 6 (!!) hankastrater og 7 dommere stod jeg og kiggede længe på de andre. Pludselig står der 3 dommere og sammenligner Cooper med en gr. 4 dreng. Der blev mumlet omkring mog at de troede Cooper ville tage den, men ærlig talt, så slog jeg den bare væk. Cooper er fantastisk, og godt sammensat men ikke en bis-kat. Troede jeg…
For HAN VANDT!!! Min lille søde dreng blev Best In Show :inlove:
Det gik ikke helt op for mig de første sekunder så de andre måtte give mig et skub op på scenen. Jeg stortudede! Rengar og Qalla har begge taget et bis, men det her kan ikke måles med noget. Jeg fik af vide at stakkels Cooper så noget så forvirret ud over min reaktion. Jeg gennemblødte hans pels med mine glædestårer, og jeg kunne intet se ud af brillerne. Men han gjordet det. Og så i så stort et panel.

Weekenden var fantastisk! Lørdag blev Rengar International Champion over bla sin far, søndag tog han certifikat, BIV og nom hos Åsa Carnbrand.
Søndag var Cooper på bordet hos Jörgen Frithiof der - efter endt bedømmelse - bad publikum give ham en klapsalve (og det var lige før jeg tudede igen). Han skulle tilbage til nominering som han skisme tog igen over 4 andre katte :uha:
han sluttede med en enkelt stemme på scenen. Malin bibeholdt sin stemme på ham begge dage, og jeg har svævet på en lyserød sky lige siden :hjerte:

Stort tillykke til Cooper og til dig.:flag: - hvor var det bare flot gået. :thumbup:
Det er en hård farvegruppe at stille op i, men nu har han i hvert fald bevist, at han hører til i toppen af den.:ok:

Badeanden og badeællingen var afsted søndag. De blev bedømt af Glenn Sjöbom, som havde en svensk dommerelev. Det var en grundig bedømmelse og dommereleven håndterede Koraterne godt uden at tage sig af diva-brokkerierne. Fanni fik let sit sidste certifikat og blev Supreme Premier!

Både Fanni og Mimi blev nomineret. Mimi slog først sin bror og bagefter en skøn masket Brite. På scenen fik Mimi ingen stemmer, men selve nomineringen er en dejlig sejr, når man udstiller Korater. De er nemlig lang tid om at udvikle sig, så de kan normalt ikke blande sig, før de er 1½-2 år. På scenen fik Fanni 2 stemmer, en fra den polske dommer og en fra dommereleven, som jo ikke talte med. :cool2: Det var en smuk blå Burmeser, som blev BIS.

[QUOTE=FinnFrode;1282704]Stort tillykke til Cooper og til dig.:flag: - hvor var det bare flot gået. :thumbup:
Det er en hård farvegruppe at stille op i, men nu har han i hvert fald bevist, at han hører til i toppen af den.:ok:[/QUOTE]

mon ikke det er gr 4 du tænker på? Samme farve som Cooper bare med hvid :slight_smile:

Gr. 3 som Cooper tilhører er der ikke så
mange af, så BIV har vi ikke fornøjelsen af, men selvom der sjældent er konkurrence, så er det jo ikke ensbetydende med at certifikatet er sikret :wink:
Eller en nominering for den sags skyld. Siden han var killing har han kun stået i en nomineringsrunde så stor som denne weekend én enkelt gang. Den vandt han også :hjerte:

min killing Juice og min hankat Rengar er i markant hårdere grupper. De er i henholdvis gruppe 6 (rød med hvid) og gruppe 8 (sølv med hvid)

Ved ikke om det er anderledes på Sjælland end på Fyn og i Jylland, men jeg ser ikke gr. 8 (hectors farvegruppe) som værende hård konkurrencemæssigt :gruble:

Har kun oplevet der har været til BIV en enkelt gang - og det var faktisk på Sjælland.
Sjældent har vi konkurrence om certet (kl 8 og 6)

[QUOTE=ThildeL;1282748]Ved ikke om det er anderledes på Sjælland end på Fyn og i Jylland, men jeg ser ikke gr. 8 (hectors farvegruppe) som værende hård konkurrencemæssigt :gruble:

Har kun oplevet der har været til BIV en enkelt gang - og det var faktisk på Sjælland.
Sjældent har vi konkurrence om certet (kl 8 og 6)[/QUOTE]

Det er også kastraterne. Rengar er fertil :slight_smile:

Nårh ok troede han var kastrat :wink:
Ja det er ikke i gr 8 i kastratklasserne man finder konkurrencen.

[QUOTE=velfa;1282719]Badeanden og badeællingen var afsted søndag. De blev bedømt af Glenn Sjöbom, som havde en svensk dommerelev. Det var en grundig bedømmelse og dommereleven håndterede Koraterne godt uden at tage sig af diva-brokkerierne. Fanni fik let sit sidste certifikat og blev Supreme Premier!

Både Fanni og Mimi blev nomineret. Mimi slog først sin bror og bagefter en skøn masket Brite. På scenen fik Mimi ingen stemmer, men selve nomineringen er en dejlig sejr, når man udstiller Korater. De er nemlig lang tid om at udvikle sig, så de kan normalt ikke blande sig, før de er 1½-2 år. På scenen fik Fanni 2 stemmer, en fra den polske dommer og en fra dommereleven, som jo ikke talte med. :cool2: Det var en smuk blå Burmeser, som blev BIS.[/QUOTE]

Som om den ene, hun har, ikke var nok :uha:

:høhø: Tillykke med dem :flag:

Også tillykke til Helene med en fin weekend :flag:

[QUOTE=galath;1282780]Som om den ene, hun har, ikke var nok :uha:

:høhø: Tillykke med dem :flag:

Også tillykke til Helene med en fin weekend :flag:[/QUOTE]

Vi syntes, at dommerelevens stemme burde have talt med. :pote: Fanni :tihi:

[QUOTE=ThildeL;1282779]Nårh ok troede han var kastrat :wink:
Ja det er ikke i gr 8 i kastratklasserne man finder konkurrencen.[/QUOTE]

Nej, kastraterne i gruppe 8 er få, så de kan have det nemt.
konkurrencen ligger ved de fertile.
kigger man samlet på både kastrater og fertile så er gruppe 4 og 6 dog markant hårdere :slight_smile: