Syg joke på efterskoler i danmark

Flere efterskoler i danmark er blevet ramt af chikaneopkald.

Under de her opkald er der nogle voksne der udgiver sig for at være overlæger og krisepsykologer fra rigshospitalet og bilder elever på efterskoler ind at deres familiemedlemmer (mor eller far) er kommet ud for horrible ulykker hvor de har mistet syn og fået amputeret lemmer og er blevet hjerneskadede.

Det er altså dybt syge individer der finder på at gøre sådan noget her. Ofrene er selvfølgelig dybt berørte af det.

Jeg tænkte at jeg lige ville bringe den videre herinde i tilfælde af at i kender nogen der går på efterskole.

Via deres samtaler har eleverne også udleveret blandt andet deres CPR-numre. jeg ved så ikke om de her mennesker bag opkaldene kan bruge det til noget - men det er altså sygt!

Ja det er sygt.
Sådanne mennesker skal være glade for det ikke kræver intiligens at trække vejret, for så var de døde i fødslen.

Ja, det er mere end sygt :uha:

Det lyder helt klart som noget politiet, skal hen over !! Eller det er de vel allerede.

[quote=Gry Gressbakken;347865]Flere efterskoler i danmark er blevet ramt af chikaneopkald.

Under de her opkald er der nogle voksne der udgiver sig for at være overlæger og krisepsykologer fra rigshospitalet og bilder elever på efterskoler ind at deres familiemedlemmer (mor eller far) er kommet ud for horrible ulykker hvor de har mistet syn og fået amputeret lemmer og er blevet hjerneskadede.

Det er altså dybt syge individer der finder på at gøre sådan noget her. Ofrene er selvfølgelig dybt berørte af det.

Jeg tænkte at jeg lige ville bringe den videre herinde i tilfælde af at i kender nogen der går på efterskole.

Via deres samtaler har eleverne også udleveret blandt andet deres CPR-numre. jeg ved så ikke om de her mennesker bag opkaldene kan bruge det til noget - men det er altså sygt![/quote]

Tror ideen er at få cpr. nummeret. For det kan skam være adgang til mange gode ting (penge). Man skal passe på sit cpr. nr. :slight_smile:

ja pt. taler de om i nyhederne at de her folk er slået til 2 forskellige steder, og politiet er inde over.

jeg ville bare lige advare jer herinde, for måske i havde nevøer eller niecer eller børn der gik på efterskole.

Hvis man har TIDEN til at tænke over det, så siger ens logik jo at man som barn ikke bliver ringet op af en læge for at blive informeret om de her ting fordi man ikke vil stå på som ens forældres kontantperson i tilfælde af indlæggelse - men så langt tænker man nok ikke når man får smækket i hovedet at der er sket en ulykke osv osv osv.

Min datter blev for nogle år siden ringet op af politiet som ville høre hvor hun var og da de fik det at vide bad de hende om at blive hjemme. De ville sende en patruljevogn som skulle hente hende ind til afhøring pga et slagsmål på strøget samme formiddag.

Hun ringede grædende til mig, hun var jo bange da hun ikke havde været i noget slagsmål eller været på strøget om formiddagen.

Jeg ringede med det samme til politiet i Århus som kunne berolige mig med at de hverken kendte til slagsmålet på strøget eller opkald til min datter.

Hvem eller hvorfor aner jeg ikke, men helt sikkert en person som jeg syntes fortjener et spark et vist sted. :thumbdown:

det er helt sikkert meget meget syge personer der finder på sådan en , ja jeg vil ikke nedværdieg mig selv til at kalde det en joke, for sådan nogle er jo for det meste sjove.
jeg syntes det er en meget afstumpet handling og jeg håber at personen/personerne bag bliver fanget og får deres straf.

der er så kun en ting der undre mig med disse opringninger og det er at folk slet ikke fatter mistanke nu når det er en overlæge el lign der ringer og fortæller dem “historien”. det burde da være logisk for enhver at en overlæge ikke ringer om sådan noget, som regel er det en politi-opgave.

sådan har det da været de gange der er sket noget i min omgangskreds