Syg kat..?

Jeg kan huske at have læst om sygdommen herinde, men jeg kan simpelthen ikke finde noget.

Isabellas ene øje løber i vand igen - det er 2-3 gang imens vi har haft hende. Det er ikke slemt - men nok til at der kommer en dråbe eller to et par gange om dagen.

Samtidig nyser hun meget i perioder. I går nøs hun 4-5 gange i træk.

Udover det er der intet med hende. Hun leger, spiser, drikker osv som hun skal.

Jeg har mistanke om en sygdom, som jeg har læst om herinde - men jeg kan ikke huske HVILKEN? Og hvad skal vi gøre ved det?

Hun er fra internat og vaccineret.

Herpes eller clamydia?

Ja. Nogen der ved om de er testet for det inden de bliver vaccineret?
Burde det ikke stå i hendes “sygebog” fra internatet hvis hun har været syg? Det startede jo den dag vi fik hende hjem…

Isabella kan have haft sygdommen latent i sig, og udbrud være provokeret af stress i forbindelse med flytningen.

Herpes, calici eller måske clamydophila.

Sandsynligvis herpes, da de kroniske katte der får jævnlige udbrud med løbeøjne og nysen. Meget klassisk.

[quote=Vivi_Fletcher;425763]Herpes, calici eller måske clamydophila.

Sandsynligvis herpes, da de kroniske katte der får jævnlige udbrud med løbeøjne og nysen. Meget klassisk.[/quote]

Hvad gør man i forhold til det? Altså - skal hun til dyrlæge, eller hvad?

Nej, dyrlægen kan alligevel intet gøre. Man holder bare øje med om der tilstøder det man kalder “sekundære infektioner”. Dvs har hun løbeøjne er det okay, men går der betændelse i, skal hun naturligvis til dyrlæge.

Okay…

Men mærkeligt hvis de ikke har vidst det på internatet… Hun er helt sikkert blevet stresset over vi har fået hende - men hun må da have haft en reaktion på internatet også… Det er da også stressende :S

[quote=Abaddon;425910]Okay…

Men mærkeligt hvis de ikke har vidst det på internatet… Hun er helt sikkert blevet stresset over vi har fået hende - men hun må da have haft en reaktion på internatet også… Det er da også stressende :S[/quote]

Det ved man jo ikke … måske de bare ikke kender nok til den slags til at vide det kan være en kronisk herpes?