Sygdom, hvad fejler katten?

Min venindes kat har det skidt. Han spiser forsat ikke og drikker ikke.
Lille mis blev kastreret i torsdags. Han var træt hele torsdagen. Men blev mere normal i løbet af aftenen. De to andre blev også kastreret. I går formiddag og start eftermiddag var mis helt normalt og helt sig selv. Men fredag den eftermiddag blev lille mis anderledes. Han har hverken drukket eller spist. Så begyndte han at trække vejret på den måde du ser i videoen. Vi tog ham til dyrlægen i går aftes, men Gunnar kunne ikke fortælle hvad der var galt. Mis fik noget mod kvalme og dyrlægen lagde væske ind under huden. Katten var en smule bleg i tandkødet og øjnene… Katten havde fået smertestillende i torsdags pga kastrationen - det skulle gerne holde i ca 3 dage, så derfor gav han ikke katten ekstra smertestillende i går aftes. Så ville vi risikere at katten fik ondt i maven…
Er hvad der er sket indtil videre. Har forstået en anden dyrlæge, nå ja hvad kan messen fejle?

Skulle der være en video i indlægget? Du kan jo ikke uploade video her, men du kan linke til en, der ligger på fx Youtube og få den vist her.

Jeg ved naturligvis ikke, hvad der kan være galt med din venindes kat, men min Lille fik en hals/lungeinfektion med hjem fra dyrlægen efter en operation. Eller - det var egentlig kun en tandrensning, men han var jo i narkose og intuberet.

Havde ikke først lagt en video ind. Men det har jeg nu.

Han havde 38,6 i feber igår, og i dag er det faldet til 36,5.
Han spiser forsat ikke eller drikker, og har været til dyrlæge igen, og fået noget K-vitamin, da de tror det er forgiftning?

Han trækker stadig vejret som på videoen.

Han spiser stadig ikke eller drikker, :frowning:

Tror du ikke, han skal indlægges, så de kan give ham drop og varme ham op?

38,6 vel ikke meget mere end normaltemperaturen hos en kat. 36,5 lyder til gengæld temmelig lavt. Jeg ved ikke, hvad en lav temperatur er/kan være tegn på, men som udgangspunkt er det vel et udtryk for, at katten har svært ved at holde sig selv varm?

Men jeg ved det jo ikke - jeg tænker bare, at katten måske bør være i kyndige hænder, som den har det nu?

2 Synes om

Han kom afsted igen og fik lagt væske depot, i dag er han dog livet op og kommet ud af hans transport kasse. Han har været på bakken, men spiser og drikker stadig ikke helt frivilligt.

Han var hos dyrlægen i 3 timer igår, hvor han blev sendt hjem igen.
Det skal siges, det er vores lokale smådyrsdyrlæge, og jeg har forslået nogle lidt mere kompetente dyrlæger rundt omkring, men hun stoler på ham.

1 Synes om