Sygdom

Indlæggelse. Hvor længe har i prøvet at have en kat indlagt.?
Lucky er indlagt på 6. Døgn.
Leo mangler hende (vores anden kat ) og jeg savner hende ubeskriveligt. Håber stadig hun kommer hjem helt frisk.
Men kan hun så kende os og Leo og hendes omgivelser ?

1 Synes om

Har en kat der har været indlagt en uge og ingen problemmer med at kende mig og de andre katte.
Håber snart din lille pus kommer hjem og frisk igen, rigtig god bedring til Lucky.

Jeg har ikke haft noget kat indlagt, men hvis jeg ikke var hjemme, blev han passet en sted, den sted kunne han kende selv om der gik langt tid imellem

Ønsker det bedste for Lucky :kryds:

Med venlig hilsen

Tak for svar.
Hvad var din indlagt med ?

3 uger som det længste. Det største problem er som regel, at de lugter “grimt” af dyrlæge, når de kommer hjem, så de modtages med hvæsen derhjemme. De lugter forkert i forhold til det de burde, og så bliver der gerne lidt sprutten indtil de har sin egen lugt i pelsen igen.
VH
Susanne

Jeg har ikke prøvet at have katte indlagt, men jeg har for nylig været genhuset i ti måneder, og til min overraskelse, var det helt tydelig at begge mine katte kunne genkende vores lejlighed og følte sig hjemme med det samme vi flyttede tilbage.

Der er jo også en del der får deres katte passet ude, mens de fx er på ferie. Og der har jeg aldrig hørt der skulle være problemer når de kommer hjem, selv om der er gået flere uger. :slight_smile:

3 uger der er sørme længe. Hvad fejlede katten ?

2 helt unge killinger, med alvorlig mave-tarminfektion - de fik desværre både coccidia og en coli bakterie hjemmehørende i fjerkræ ud af at få daggamle kyllinger. Never, ever igen…!! 3 stive uger var de indlagt…! De var bogstaveligt talt ved at skide sig selv ihjel, og onsdag eftermiddag blev vi enige om (dyrlægen og jeg) at imorgen torsdag ville vi aflive dem, fordi de efter 3 dages indlæggelse ikke var andet end skind og ben, voldsomt dehydrerede og bare elendigt tilpas. Men da jeg torsdag morgen stillede for at sige farvel til dem, havde de for første gang spist lidt selv i løbet af natten! De lignede stadig <beep!>, og de blev der så endnu 2½ uge. De blev faktisk rigtigt fine til sidst - men det var en slem omgang. At komme hjem igen og lugte grimt af dyreklinik var langt det mindste problem i den sammenhæng :wink:
VH
Susanne

2 Synes om

Den del tror jeg ikke, du behøver frygte. Hun vil sagtens kunne kende både dig og den anden kat og jeres hjem.

Til gengæld er det vigtigt at være opmærksom på det, som Susanne skriver med, at den indlagte kat på grund af den fremmede lugt ikke nødvendigvis får en VIP-modtagelse, selv om den anden kat har savnet den. Det kan godt være lidt overraskende, hvis man ikke er forberedt.

Så vær forsigtig med at sætte dem sammen det første døgns tid efter hjemkomsten. Jeg husker en, der skrev, at hun altid tog en hjemkommen kat med i seng den første aften, og så var alt fint næste morgen.

Katte har en god hukommelse :slight_smile:

Som barn boede min far et sted, hvor der var en af de andre der havde den sødeste rødstribet kat…

Vi sad ved flere lejligheder pludselig i skoven sammen på musejagt, hvor jeg viste den hvor musen løb hen…

Han fangede den sjællendt, men det var kun med mig han gjorde det med…

Jeg boede hos min mor, så der gik tit uger imellem han så mig :slight_smile:

Åhhhh hvor jeg bare håber hun kommer rask hjem og at de ringer og siger i dag at tallene har rettet sig.
Savner og elsker det lille pus❤️
Jeg går hjemme så har jo virkelig tid til at bekymre mig max.

2 Synes om

Hun var ved at dø af sorg, hendes katte veninde Kista var blevet aflivet på grund af kræft over alt, så hun Aicha måtte indlæges fordi hun skulle ha væske lagti og tvangsfodres og det der tvang kunne jeg ikke, så derfor blev hun indlagt.

1 Synes om

Puha det lyder ikke rart for nogen af jer.
Nej jeg kan nemlig heller ikke det tvangsfodring :crying_cat_face:
Leo savner også Lucky for vildt så håber virkelig hun kommer hjem til os igen :heart:
Savnet er gået væk så ? Og katten har det godt ?

1 Synes om

Ja det håber jeg også hun gør.

Tak for alle jeres svar😻
Venter at høre fra dyrlægen i dag så giver jeg lige en opdate

5 Synes om