Syge svin!

Nej nej nej…! Er der nogen, der har set Operation X her til aften? Der var bestemt nogle svin med i det program! Og det er ikke grisene, jeg taler om! Jeg er forarget…:wittsend:

Ja, det var da helt grotesk :thumbdown:

Jo det er dybt sørgeligt!

/Mette

det er så frygtelig og grotesk som noget kan være og at landbrugsministeren bare tager så let på det er da endnu mere grotesk.
men som sådan kommer det vel ikke bag på nogen at disse forhold er helt almindelige i danske svinestalde.

Det er da totalt grotesk :thumbdown:

Jeg så det ikke, hvad handlede det om :frowning:

Masser af den slags foregår hele tiden og DERFOR skal man købe økologisk svinekød, grise er intelligente og følsomme dyr.

Jeg er personligt så ufatteligt træt af AL slags dyremishandling samt stupide politikere der intet gør ved det, men det kræver en forbruger som gider betale det ekstra for kød som engang var levende dyr, for at være sikker på de havde et godt liv. Jeg køber ikke engang kylling (øko-kylling er meget dyrt) men alt andet er økologisk, til gengæld spiser jeg langtfra kød hver dag, (det er heller ikke godt for kroppen at æde kød hver dag)-på den måde går det lige op økonomisk.

Man må også tage et ansvar selv som forbruger.
:slight_smile:

her er rigtig god radio dok om Svinebakterien MRSA CC 398

http://www.dr.dk/P1/P1Dokumentar/Udsendelser/2010/10/19150406.htm

:s:S:S

Så det ikke, men kan levende forestille mig rædslerne - og derfor spiser jeg IKKE kød…

:inlove:

Husk nu din foragt, næste gang du står ved køddisken :

Vælg økologisk, eller tag en grøntsags- eller grøddag.

Det ER altzå os forbrugere, der har magten - så husk det nu…

-engel

Anneli - Jeg er absolut enig i, at man har et ansvar som forbruger…et medansvar!

Men… selvom jeg køber et stykke kød, der ikke er økologisk - så forventer jeg da, at man som det allermindste, har overholdt loven?!

Jeg er helt med på, at vores adfærd styrer efterspørgslen og priserne. Men det kommer bare ikke til at ske i vores tid, at folk overvejende efterspørger de dyreste varer. Det er kun de “bevidste” forbrugere. Situationen forværres også yderligere af finanskrisen. Der skal spares på pengene!
Og nogle af de lovbrud der var i dokumentaren, bundede simpelthen i ren dovenskab (det sviner for meget at skære halsen over på grisen…så lad den ligge og lide efter skud med en boldpistol - til den dør, eller… vi gider ikke vaccinere den enkelte gris - vi hælder antibiotikaen i drikkevandet).

Ergo…der må og skal gribes ind!

Det var forfærdeligt at se… og rystende hvor afstumpet og kolde de mennesker var som “passede” svinene :ked:

Ja, jeg er enig i at grise er intelligente dyr, og de må have det så frygteligt og være angste hele tiden.

Vi spiser stor set ikke svinekød eller ret meget kød fra firebenede dyr herhjemme. Vi spiser mest fisk og kød fra fugle. Men det er efterhånden umuligt at være sikker på at man får dyr fra gode forhold :frowning:

man kan vel egentlig godt sige at dem der holder svin på den måde er mere syge svin end dem de har ude i stalden

Så det ikke, men kan levende forestille mig rædslerne - og derfor spiser jeg IKKE kød…

Husk nu din foragt, næste gang du står ved køddisken :

Vælg økologisk, eller tag en grøntsags- eller grøddag.

Det ER altzå os forbrugere, der har magten - så husk det nu…

-engel[/quote]

Vi bruger meget “pasta-dage” herhjemme, hvis vi ikke lige ligger inde med kød. Der er et utal af variationer :slight_smile:

KYllinger har det altså ikke bedre end svin - derfor har jeg valgt kylling fra og køber kun økologiske æg.

Jep!

Ditto :smiley:

-engel-engel-engel

Man kan med den bedste samvittighed købe kylling, Irma har altid øko-kyllinger - og det er Netto også begyndt at have…

:savle::savle::savle:

[quote=Tante Tut;496439]-engel-engel-engel

Man kan med den bedste samvittighed købe kylling, Irma har altid øko-kyllinger - og det er Netto også begyndt at have…

:savle::savle::savle:[/quote]

Enig :ok:

:ok::ok:

Man kan faktisk også købe fisk fra økologiske dambrug…

:savle:

Man kan faktisk også købe fisk fra økologiske dambrug…

:savle:[/quote]

Og frisk fisk lige fra kutteren nede i Havnen :ok: