Sygeforsikring af katte

Miff - Tak, det må jeg lige se på.

Helle - Hun er god at få viden fra :slight_smile: Har også lyttet med interesse mange gange.

Jeg gad godt have hende over og fortælle om katte på skolen…

Det er lige netop pga. forbeholdet for tænderne, at jeg ikke vil forsikre. Jeg vurderer, at risikoen for en decideret skade eller sygdom, der ikke har med tænderne at gøre, er for lille, når jeg har en indendørskat, der aldrig kommer i kontakt med andre katte.

Pivnu - uha … det har i hvert tilfælde aldrig været tilfældet hjemme hos mig:-)

Jeg har haft alle muloige skøre sygdomme og skader - faktisk fejler mine dyr aldrig noget helt normalt :slight_smile:

Jeg har virkelig haft stor nytte af mine forsikringer. Lige nu sender jeg om lidt 6 regninger af sted til dem - så får jeg en masse dejlige check retur:-)

Den ene er endda opsigelse af Nemos forsikring (pga død desværre jo) og så får jeg mit gebyr retur for resten af år 2009.

Det er gode penge at få

  • alt er der vel regninger for et par tusinde på kat og hund, som ryger af sted om lidt. Jeg får niok 2000 kroner cirka udbetalt retur plus opsigelsen af Ace og Nemos dækninger, som også vil give lidt i lommen…

Jeg ville aldrig undvære mine forsikringer.

MVH Helle

Uha Helle nu bliver jeg (bange) nysgerrig - hvorfor skal du opsige Ace’s dækning?

Jeg har tit tænkt på at forsikrer mine misser. Men jeg syntes det er mange penge på 4 katte. De snart 3 år jeg har haft kat ville jeg kun kunne benytte mig af forsikringen en gang (tror dog ikke jeg ville få nogle penge på grund af selvrisikoen). I stedet sætter jeg hver måned et mindre beløb ind på min opsparings konto og har på den måde altid noget stående til uheld og sygdom.

Fordi han er flyttet og de nye ejere vil ikke have sygekasse på ham. Så opsiger jeg begge for hans ansvarsforsikring der er en del af en samlet pakke, som jeg købte

Der er tråde om Ace i hunde-sessionen herinde, hvis du vil læse mere…

Han har det rigtig godt, kan jeg fortælle - har lige snakket med den nye ejer igen.

MVH Helle

Okay på den måde - troede lige der var sket noget. Jeg er gået glip af noget kan jeg forstå.

Bare i orden:-)

Han STORtrives jo

Hvad med diarré, opkast? Blærebetændelse, nyresten? Sukkersyge? Spise noget katten ikke burde og har brug for operation. Brænde sig på kogeplade eller levende lys. Klo der hænger fast og rives op. En hale brækket i en dør der smækker. Katten falder ned og slår sig.
Jeg kan komme i tanke om mange sygdomme/uheld man kan få som ikke kommer via smitte :wink:
Men jeg har så heller ikke sygekasse til dyrene. Jeg har endnu (før I år) kun været akute til dyrlæge med Mea som havde blærebetændelse. I år har jeg så været afsted mange gange, suk. Der kunne jeg have brugt sådan en forsikring.

Jeg er opdrætter og overvejer det meget seriøst.
En dyrlægeregning på 12000 har lige slået min økonomi omkuld, og det er på en enkelt kat. Men jeg skal have regnet ud om det ville kunne svare sig på sigt.

[quote=lenschow;93980]Pivnu - uha … det har i hvert tilfælde aldrig været tilfældet hjemme hos mig:-)

Jeg har haft alle muloige skøre sygdomme og skader - faktisk fejler mine dyr aldrig noget helt normalt :slight_smile:

Jeg har virkelig haft stor nytte af mine forsikringer. Lige nu sender jeg om lidt 6 regninger af sted til dem - så får jeg en masse dejlige check retur:-)

Den ene er endda opsigelse af Nemos forsikring (pga død desværre jo) og så får jeg mit gebyr retur for resten af år 2009.

Det er gode penge at få

  • alt er der vel regninger for et par tusinde på kat og hund, som ryger af sted om lidt. Jeg får niok 2000 kroner cirka udbetalt retur plus opsigelsen af Ace og Nemos dækninger, som også vil give lidt i lommen…

Jeg ville aldrig undvære mine forsikringer.

MVH Helle[/quote]

nu har du jo flere i denne her forsikring,må jeg være fræk at spørge,du må gerne svare på pb,hvad du samlet giver i præmie pr.år for dine katte?:):slight_smile:

Nu findes forsikringsselskaber jo altså kun udelukkende pga. at de tjener på alle de kunder, der ingen skader har, så nogle af os skal jo være de heldige :kryds:

Med en forsikringspris på næsten 1000 kr. om året og en selvrisiko på hvad, næsten 600 kr., så tager jeg risikoen ved, at jeg må tage til dyrlæge uden at have nogen økonomisk hjælp med mig. Dette på trods af at jeg er studerende og bor i nok den dyreste del af landet; en sterilisation alene koster f.eks. 1900 kr.
Jeg havde aldrig anskaffet mig katten, hvis ikke jeg havde en økonomi der kunne bære en massiv uforudset udgift.

Jeg siger jo ikke, at jeg er sikker på, at der ikke sker noget, og at jeg er sikker på, at det i så fald ikke vil kunne betale sig med en forsikring.
Men jeg føler ikke, at sandsynligheden umiddelbart virker tilstrækkelig stor, og det kombineret med en OK økonomi har altså fået mig frem til mit valg.
Flere af de ting du nævner kan jo begrænses en del ved alm. sund fornuft i hverdagen (især de ting vi som mennesker er direkte skyld i; dertil også at fodre stabilt, undgå stress osv.).

Var min økonomi eller min risikofølelse anderledes, havde jeg muligvis taget et andet valg. Men så igen… jeg havde ikke købt katten, hvis ikke jeg kunne tage ansvaret for den - også hvis den kom galt afsted.

pivnu - Det var også bare lige for at forklare hvor mange andre ting, der kan være udover noget med tænderne :slight_smile: Ja, meget af det kan klart undgås (og langt de fleste af os undgår det jo netop også) og noget af det er man ikke herre over. F.eks. blærebetændelse og sukkersyge osv. vil jeg ikke mene at det er ting som stabilt foder osv kan holde fra døren.
Jeg har heller ikke selv den forsikring eller planer om at få den.

[quote=Heidi;94935]Jeg er opdrætter og overvejer det meget seriøst.
En dyrlægeregning på 12000 har lige slået min økonomi omkuld, og det er på en enkelt kat. Men jeg skal have regnet ud om det ville kunne svare sig på sigt.[/quote]

Og som opdrætter får du igen rabat…

Rabatten starter ved fem dyr og op

Jeg husker ikke procentfordelingen - prøv at ringe og spørge dem… var det 15%??? nej jeg er usikker - og lige nu har jeg jo ikke de dyr mere… ikke dem alle altså - så mit overblik er væk indtil jeg får besked fra Nord Forsikring her i løbet af de kommende uger.

mvh

Fra fem dyr = 10 % rabat

Fra seks dyr 15 %

MVH Helle

Garfors giver 10% rabat ved mere end een kat, dvs 2 katte = 10% rabat på hver af dem. Jeg har ikke det præcise tal, men mener, at jeg giver mellem 600 og 700 årligt for hver.
Og ja, måske kan det ikke betale sig sammenlagt. Men det er rart at slippe for de store smæk, hvis uheldet er ude, synes jeg.

Garfos er faktisk billigere så:-)

mvh helle