Sygeforsikring?

Jeg har altid haft mine hunde sygeforsikret - og de har betalt sig selv hjem igen 100 %. Kort tid efter vi fik den oprettet på min første hund, som desværre ikke er blandt os mere :brist:, blev hun opereret for 12.000 kr. næsten pga. hun skulle have fjernet analkirtler og sterilliseres. Her betalte vi kun selv omkring 2000kr., resten klarede forsikringen.

Men nu tænker jeg så - mine hunde rendte ud og ind, var på gåture med farer for at få skåret poter på glasskår, de gik til agility træning, legede med andre hunde osv., her vil jeg mene faren for at komme til skade er noget større end med én indekat. :?

Jeg overvejer om jeg skal have sygeforsikret Charlie - han er sund og rask, det eneste der kan være er at han indimellem skal have renset tænder. Men så vidt jeg ved dækker forsikringen alligevel ikke den slags! Så jeg ved ikke helt om det kan betale sig at få ham sygeforsikret - hvad har i andre, er jeres indekatte sygeforsikret?
Selvfølgelig kan han blive syg - men spørgsmålet er om det bedst kan betale sig at forsikre, eller bare ligge de penge som forsikringen eller skulle have, til side og selv betale de dyrlægeregninger som skulle opstå.

Dyrekassen kan lave den til 1010 kr., om året. Så det er jo ikke al verden, og hælder mest til at få ham forsikret her i løbet af sommeren - som i better safe than sorry!

Jeg kunne ikke drømme om at tegne forsikring på mine 2 indekatte. Netop som du siger, de dækker nemlig ikke tænder, med mindre det er skader af f.eks. fald.
Og jeg ville ikke have dyr, hvis ikke min økonomi kunne tåle ‘bump på vejen’.
Men der er mange meninger om det.
Nogle tager i stedet og ligger lidt penge til side hver måned. Forsikringen er god, hvis man ikke er så god til det.

[quote=pivnu;376572]Jeg kunne ikke drømme om at tegne forsikring på mine 2 indekatte. Netop som du siger, de dækker nemlig ikke tænder, med mindre det er skader af f.eks. fald.
Og jeg ville ikke have dyr, hvis ikke min økonomi kunne tåle ‘bump på vejen’.
Men der er mange meninger om det.
Nogle tager i stedet og ligger lidt penge til side hver måned. Forsikringen er god, hvis man ikke er så god til det.[/quote]
Jeg indsætter ca. 800 kr. på en opsparingskonto hver måned - som også gælder til dyrlægeregninger. Men overvejer alligevel forsikringen. :øhmm:

Jeg har mine forsikret hos Dyrekassen, og det er jeg glad for. :slight_smile:

2 af de 3 banditter her hjemme har været fritgående. Nu er ingen af dem det længere. Nu har de indhegnet have. Men alligevel beholder jeg sygeforsikringen på dem alle 3. Jeg synes den er rar at have!

Jeg har alle mine 3 missere forsikrede.

Kan det betale sig? - Nej, forhåbentlig ikke! Jeg ser sådan på det at forsikringen er god at have, men jeg håber aldrig jeg får brug for den. Derfor undrer jeg mig altid over de her indlæg omkring, hvorvidt det kan betale sig at forsikre sine katte…

Jeg ligger penge til side pr kat hver måned. Har 7-9-13 endnu ikke haft brug for at bruge af min opsparing.
Selv om din kat er indedørs kat så kan den jo sagtens blive ramt af sygdom eller lande uheldigt efter et spring. Bare prøv at søge på dem der har haft sygdom og du vil se at mange af dem er indendørs katte.

Her er de forsikringer jeg kender til

https://www.gjensidige.dk/Privat/Forsikring/Fritid/Kaeledyr
http://www.garfors.dk/index.php?id=214

[quote=pivnu;376572]Jeg kunne ikke drømme om at tegne forsikring på mine 2 indekatte. Netop som du siger, de dækker nemlig ikke tænder, med mindre det er skader af f.eks. fald.
Og jeg ville ikke have dyr, hvis ikke min økonomi kunne tåle ‘bump på vejen’.
Men der er mange meninger om det.
Nogle tager i stedet og ligger lidt penge til side hver måned. Forsikringen er god, hvis man ikke er så god til det.[/quote]

det gør den så alligevel, for hvis man har haft forsikringen i et stykke tid og i øvrigt snakker for sin syge moster - så dækker dyrekassen altså også tænder… jeg ved godt det ikke står i deres policy men jeg har nu fået dækket alligevel

det samme da Obelix fik sin undersøgelse for den sammenvoksede tårekanal… den var også uden for policy - men de dækkede det uden at sige et pip

Indekatte kan også sagtens blive syge. Inden jeg fik forsikring, havde jeg en kat som blev meget syg. Det er jo tit de samme uspecifikke symptomer, manglende appetit, nedslående humør, vægttab osv… Den slags kræver udredning og det er det som koster! Blodprøver, scanninger, røntgen osv… Og det er bare for at finde ud af hvad katten fejler! Dertil kommer så selvebehandlingen. Min kats sygdomsforløb kostede omkring 6000 kr og jeg endte med at få ham aflivet. Han led af nyresvigt af ukendt årsag… Kun 3 år gammel.

Derfor vil jeg ikke undvære forsikringen, for sker det at en af mine katte bliver triste, nedsat ædelyst osv, så er det afsted til dyrlægen og værsgo at køre hele diagnosticeringsapperattet igennem - jeg behøver ikke bekymre mig om regningen, jeg har nok at gøre med at skulle bekymre mig om missen.

[quote=Battlestar;376611]det gør den så alligevel, for hvis man har haft forsikringen i et stykke tid og i øvrigt snakker for sin syge moster - så dækker dyrekassen altså også tænder… jeg ved godt det ikke står i deres policy men jeg har nu fået dækket alligevel

det samme da Obelix fik sin undersøgelse for den sammenvoksede tårekanal… den var også uden for policy - men de dækkede det uden at sige et pip[/quote]

Sendte du bare regningen til dem og så dækkede de den?

[quote=Troldegaarden;376610]Jeg ligger penge til side pr kat hver måned. Har 7-9-13 endnu ikke haft brug for at bruge af min opsparing.
Selv om din kat er indedørs kat så kan den jo sagtens blive ramt af sygdom eller lande uheldigt efter et spring. Bare prøv at søge på dem der har haft sygdom og du vil se at mange af dem er indendørs katte.

Her er de forsikringer jeg kender til

https://www.gjensidige.dk/Privat/Forsikring/Fritid/Kaeledyr
http://www.garfors.dk/index.php?id=214

Tak skal du have - for de links. :ok:
Kendte kun til dyrekassen og så TopDanmark - men TopDanmark vil have 1800 kr. pr året. Det er noget af en prisforskel i forhold til Dyrekassen og de to andre du nævner! Det ender vidst med at bestille en forsikring til Charlie her snart - better safe than sorry.

Jeg synes Dyrekassen umiddelbart er den bedste, da den har den laveste selvrisiko og den dækker hele kattens liv. Man får i øvrigt 10% rabat, hvis man er medlem af en af de fire hovedklubber under Felis Danica eller Kattens værn.

Har jeg forstået det rigtigt hvis man trækker selvrisikoen fra og så dækker de 80 % af de tilbageværende udgifter?

Ja, du betaler selv de først 550 kr, eller hvad det nu ligger på. Udgifter derudover betaler de 80 % af i behandlingsperioden (60 dage).

Tak for hjælpen. Jamen så tror jeg det bliver der jeg vil bestille forsikring :slight_smile:

Det var så lidt :slight_smile:

Jeg synes i hvert fald det er en god sikkerhed at have en sygeforsikring, hvis uheldet skulle være ude.

Ej er det rigtigt? - Nå for pokker, måske dumt jeg meldte mig ud af Darak nu. G

[quote=Camilla;376623]
Sendte du bare regningen til dem og så dækkede de den?[/quote]

ja - der var intet vrøvl overhovedet…

Ej, det skulle jeg da også have gjort dengang Valentin fik ordnet tænder så :stuck_out_tongue: Det må jeg huske til næste gang.

Min kommende kat bliver helt sikkert forsikret, højst sandsynlig hos Dyrekassen :slight_smile:

Selvom hun er indekat, kan uheldet være ude ved et fald eller sygdomme. Hun bliver forsikret når hun flytter ind på lørdag :thumbup:
Selvom jeg har en opsparing, tør jeg simpelthen ikke tage nogle chancer, for hvad nu hvis hun pludselig skal ha en akut operation eller det der er værre (7-9-13 for det ikke sker) og jeg står og ikke har fået sparet nok penge sammen? Det ville være forfærdeligt… Så hun bliver forsikret… Og til 84 kr pr måned, går det også på SU :smiley:

Er der nogen af jer som ved, hvornår forsikringen kan træde i kraft?

Sidst jeg undersøgte det dækkede de ikke fertile dyr… Det gør de så nu! Så med en højdrægtig hunkat, synes jeg helt ærlig det var temmelig smart at få hende forsikret…

HÅBER det kan nåes :kryds: :kryds:

[quote=DK*DeLaCour;376827]Er der nogen af jer som ved, hvornår forsikringen kan træde i kraft?

Sidst jeg undersøgte det dækkede de ikke fertile dyr… Det gør de så nu! Så med en højdrægtig hunkat, synes jeg helt ærlig det var temmelig smart at få hende forsikret…

HÅBER det kan nåes :kryds: :kryds:[/quote]

Der står i punkt 10.1 i denne pjece at den træder i kraft når den er modtaget og antager af selskabet. Så det tager vel et par dage fra de har modtaget ansøgningen.

https://www.dyrekassen.dk/files/Kat.%20Betingelsesnummer%20402-3.pdf