Sygeforsikring?

[quote=Troldegaarden;376843]Der står i punkt 10.1 i denne pjece at den træder i kraft når den er modtaget og antager af selskabet. Så det tager vel et par dage fra de har modtaget ansøgningen.

https://www.dyrekassen.dk/files/Kat.%20Betingelsesnummer%20402-3.pdf[/quote]

Der er karenstid på 1 måned.

[quote=Troldegaarden;376843]Der står i punkt 10.1 i denne pjece at den træder i kraft når den er modtaget og antager af selskabet. Så det tager vel et par dage fra de har modtaget ansøgningen.

https://www.dyrekassen.dk/files/Kat.%20Betingelsesnummer%20402-3.pdf[/quote]

Tak, men de modsiger sig selv, synes jeg…

For i punktet længere nede, som hedder punkt 1 i FORSIKRINGSBETINGELSER
FOR KATTESYGEFORSIKRING

  1. HVILKE KATTE KAN
    SYGEFORSIKRES:

Står der flg.: “Efter accept fra selskabet træder forsikringen i kraft
efter en karenstid på 30 dage. Skader som følge af
ulykker er dækket umiddelbart efter forsikringens
ikrafttrædelse”

Øhhhhm, er jeg den eneste som er forvirret? :?

Jeg har skrevet en mail til dem :slight_smile:

Jeg havde en forsikringskyndig til at finde den “bedste” sygeforsikring til mine katte. Hun valgt Dyrekassen fordi de er/var de eneste der dække fuldt ud vagtdyrlægegebyret (dobbelt pris).

[quote=DK*DeLaCour;376857]Tak, men de modsiger sig selv, synes jeg…

For i punktet længere nede, som hedder punkt 1 i FORSIKRINGSBETINGELSER
FOR KATTESYGEFORSIKRING

  1. HVILKE KATTE KAN
    SYGEFORSIKRES:

Står der flg.: “Efter accept fra selskabet træder forsikringen i kraft
efter en karenstid på 30 dage. Skader som følge af
ulykker er dækket umiddelbart efter forsikringens
ikrafttrædelse”

Øhhhhm, er jeg den eneste som er forvirret? :?

Jeg har skrevet en mail til dem :)[/quote]

Ja så er træder den da først for alvor ikraft efter den måned - de burde i hvertfald lige skrive det i det første afsnit.

Mht. de 30 dage hos Dyrekassen, så kan jeg oplyse at jeg fik dækket en tur og behandling hos dyrlægen med Diamond, pga. afbidt klo, ca. 1 uge efter jeg tegnede hendes sygeforsikring. Det blev dækket fordi det var en skade. - Ved ikke om dette er en hjælp for nogle eller om det giver mening.

Jeg har mine fire bamser forsikret i Dyrekassen, og de er indekatte.

Jeg har det som Camilla, jeg for dem tjekket ved det mindste nys, uden at bekymre mig om regningen, da min andel ikke er ret stor.

Aslan har “tjent” sin forsikring ind for mange år frem tiden (desværre!) allerede det første år.

Håber at Kaplans, Nanoks og Milaks forsikring viser sig at være “penge ud af vinduet” . :kryds:

Har lige betalt en dyrlægeregning på 6000 kr som der ikke var dækning for hos Dyrekassen (neutralisationer, vaccinationer og øremærkninger) så det er jo rart at vide at al uheld er dækket ind.

Jeg var ikke medlem af en af hovedklubberne eller kattensværn da jeg fik mine første bamser, men da jeg fik afvide at jeg kunne “spare” 10 % hvis jeg meldte mig ind i kattens Værn, besluttede jeg mig til at gøre dette. Jeg “sparer” dermed intet da medlemskabet af Kattenes Værn udgør det beløb man spare i forsikringen, men Kattenes Værn får dermed lidt tiltrængt støtte, fremfor at give hele beløbet til forsikringselskabet.

Hmm Gad vide om de så dækker Nanoks brækkede fod??? Det er da værd at prøve.

Hvis han har brækket foden efter du har tegnet forsikringen skulle du være dækket, karantænetiden gælder kun sygdom, hvilket jeg synes er rimeligt set i lyset af at man ikke skal kunne tegne forsikringen når katten først er syg.

Det er sådan set også fair nok, men jeg tænker her i forbindelse med min hunkats fødsel. Om der skulle komme et kejsersnit eller andre komplikationer. Hører det mon så under “ulykker” og dækkes med det samme? Nogen som ved det?

For det andet er jo selvfølgelig fair nok at man ikke får dækning af en i forvejen syg kat :slight_smile:

For at det kan kaldes en ulykke skal det være en “pludselig udefra kommende begivenhed” der forudsager ulykken, det kan man vel næppe kalde en fødsel eller et kejsersnit. Hvis katten derimod falder ned fra fx reolen er det en ulykke og derfor dækket.

[quote=DK*DeLaCour;376893]Det er sådan set også fair nok, men jeg tænker her i forbindelse med min hunkats fødsel. Om der skulle komme et kejsersnit eller andre komplikationer. Hører det mon så under “ulykker” og dækkes med det samme? Nogen som ved det?

For det andet er jo selvfølgelig fair nok at man ikke får dækning af en i forvejen syg kat :)[/quote]

Ring og spørg dem, jeg tror nu den står for egen regning…

Burde den gøre, uden jeg tør bide mig sikker. :slight_smile: