Synes da lige

Prøver lige igen - håber det virker denne gang.
Jeg vil vise mine to basser - maine coon

Først Tamora Pierce - Skønt navn -rulleøjne
3 år - rød - søster til den anden

Shelly Long - også et skønt navn :slight_smile:
3 år - sølv rød - søster til den anden

Ikke de bedste billeder, men lige dem jeg har online pt.
Plus at kattene ikke er så fotogene [bigloony]

Det gør dem nu ikke mindre lækre -forelsket
Kender godt det med billederne, man må bare tage hvad man kan få -høhø

Men lækre røde basser du har dig [bigloony]

Hvor er de bare skønne dine misser. Syntes at de er rigtig fine med hvide sokker på -forelsket

Og fine fine snesko :smiley:

Hvor er de altså dejlige - og så fandt vi jo lige ud af at de er fastre til vores Rumle - og der er da bestemt visse ligheder -forelsket

Århh, hvor er de skønne, sådan nogle røde misser -forelsket -forelsket -forelsket

-forelsket nøjjjjj hvor er de smukke og lækre -love

Tak tak… :smiley: De er også skønne

Skønne farver -love -love -love

Enig -thumbs

-forelsket -forelsket -forelsket -forelsket

Tak skal i have alle sammen. Jeg har fået at vide at det er sjøldent at hunkatte er røde, så alle kalder dem for hanner - Passer det?

ja og nej :slight_smile: lad mig prøve at give en ultrakort forklaring

kromosombetegnelsen for piger er XX og for drenge er den XY

for alle katte gælder det at grundfarven er sort… det er uafhængigt af kromosomerne…
men grundfarve 2 er kromosom bestemt og det er den røde… og den farve sidder på X’et

så du kan altså have X uden rød og MED rød…

når du har en dreng - så kan han have rød på sit X - og så bliver han altid rød… dvs - røde drenge kan ikke lave røde drengebørn, fordi de altid giver Y videre til drengene

tortie piger (dem der er søde OG sorte) - de har XX i kromosomer - og der er rød på den ene men ingenting på den anden
røde piger - de har XX i kromosomer - og der er rød på dem BEGGE -

dvs - begge de typer tøser kan give rød videre til drengebørn OG piger

når du så parrer en tortie/rød pige med en rød dreng - så kan han give et rødt X videre og det kan hun også - altså får hunkillingen 2 røde XX - og så har du en rød pige

det er ikke så tit den kombi kommer - derfor er der ikke så mange af dem…

men fordi både tortie (sort/røde) + røde piger kan lave røde drenge kombineret med at drengene kun skal bruge 1 rødt X for at blive 100% røde - så er der procentvis flere af dem

håber det giver mening…

-kramer