Tabby eller Nonagouti?

Ja, lille Heaven driller mig lidt.
Jeg var helt sikker på hun var nonagouti, men de seneste dag, har det ændret sig lidt:gruble:

Jeg har i en tidligere tråd lært af Pil, man kunne kigge på numsen for at blive klogere. Men er bange for jeg har stirret mig blind på stakkels lille Havens numse:tihi:

Så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.

Her ser hun jo nonagouti ud.

Her ser hun for mig ud til at være tabby

Og her, tja der ved jeg ikke hvad jeg skal synes:tihi:

Tabby :slight_smile:

Ja, jeg synes så det ligner non-agouti, både i hovedet og på den del af halen/rumpen der ikke er rød :slight_smile:

Inden jeg ville byde på mislings mønster eller mangel på samme ville jeg helst vurderer udfra et billede af hendes ansigt og øre

Ja, det er nemmest at se det på ansigtet syntes jeg…altså hvis hun er sort om øjne og ører.
Jeg får et meget stort problem med min den ene blå/tortie, hun har nemlig intet mørkt i ansigtet.

jeg vil også gerne se øjene… om hun har eyeliner :slight_smile:

Non-agouti, ville jeg sige, pga. den store, sorte klat i nakken. Men jeg vil også gerne se ansigtet. :wink:

(PS - det var ikke mig, der viste numsebilleder; det var Malle :tihi: )

Tror ikke man bliver så meget klogere af hovedet :slight_smile: Men her er hun

[QUOTE=Stine A;658145]Tror ikke man bliver så meget klogere af hovedet :slight_smile: Men her er hun
[/QUOTE]

Nej, der er ikke meget sort i det ansigt :slight_smile:

Du kan godt opleve at den kun er tabby på en bid et eller andet sted. Min Aurora er blåtortie og har blot en skinke/overlår som er tabby.

Jo ældre hun bliver jo tydeligere bliver det.

Ud fra numsen ville jeg sige non-agouti for der er ikke en lys trekant op af halens start, men der er sort med lidt tortie. Så udfra numsen non-agouti :slight_smile: Og udfra farven i nakken også non-agouti.

Forfra er det svært der der kun er rød for det vil altid have aftegninger.

Jeg siger tabby :slight_smile:

Ansigtsbilledet giver ikke megen afklaring. Havde ønsket mere sort.
MEN skal jeg komme med et bud er hun non agouti

Kan se der er meget delte meninger:)

Så kan jeg da godt forstå jeg synes det er så svært:tihi:

Jeg siger også tabby - ud fra at hun har hvide kanter på sine ører.

Hvad er det lige med farven i numsen :?
Hvad kan man se der :tihi: altså mht. farven?

Ja jeg syn’s jo det er meget tydeligt, at hun har briller . . . og derfor vil jeg sige, at hun er tabby :slight_smile:

Jeg kan kun se en fantastisk smuk, bedårende og dødlækker missepige! :uha::inlove::wehuu:

Hvis det nu ikke var fordi jeg ikke må få flere katte, så havde jeg givet min højre arm for at hun kunne flytte herhjem! (Og ja, jeg er højrehåndet - så det er skam store sager! :høhø:)

Enig med Pil - med den store sorte plet i nakken må hun være non-agouti.
Og danged hvor er hun da smuk i sit ansigt! :inlove:
VH
Susanne

Stor, sort plet i nakken … hvordan indikerer det, at der er tale om non-aguti :?

Jeg er simpelthen lost på den måde I vurderer aguti/non-aguti.
Først numser og nu sorte pletter :gruble: … hjælp mig til at blive klogere - en eller anden :sos:

Er der nogen, der vil besvære sig med at forklare os uvidende nybegyndere de der forskellige tommelfingerregler for, hvornår man kan se, om en killing er agouti eller non-agouti? Mit utrænede øje siger non-agouti, men jeg kan jo sagtens have misset et vigtigt hint, så det er bare et gæt :slight_smile: