Tænk dig om inden du lader din kat ælte på dig

Pludselig blev en hyggelig vane til en smertende mareridt !

Jeg opdagede for ca. 14 dage siden en byld i mit ene bryst, søgte selvfølgelig læge og kom straks i en stærk pencilin kur. Jeg undrede mig over hvorfor pokker jeg pludselig fik en byld i brystet, og det fik jeg skrevet i tanketråden, hvor Mette/Temple bar straks spurgte om jeg havde katte som æltede på mig ( Mette har selv været udsat for en rigtig rigtig og langvarig ‘oplevelse’ med bylder og æltende katte ). Så snart Mette nævnte æltende katte, var jeg straks klar over hvor jeg havde fået min byld/bylder fra. Min ældste kat ( Pretty ) har fra hun flyttede ind ALTID puttet hos mig, og INTET er hyggeligere for hende, end lige at ælte mig godt igennem inden hun rullede sig sammen på min hovedpude for at sove.

Jeg sidder nu med dræn strittende ud af brystet …Udsigter til meget langvarig pencilinkure, som sikkert vil strække sig over flere måneder. Muligvis skal jeg skæres op igen, da jeg åbenbart har flere bylder som ligger under den synlige byld …Så kære venner, hvis jeres katte søger at ælte på jeres nøgne hud, så stop det !! Det kan næsten ikke beskrives hvor ondt bylder gør, og hvor ubehageligt det er at få åbnet bylden og få lagt dræn ind.

Ufff… tak for advarslen, den skal jeg da lige ha’ in mente. Vores gør det ikke ret meget, men… jeg vil da for eftertiden holde godt øje HVIS de skulle få “æltet hul”

Hvor er det uheldigt, Alice :frowning:
Jeg har prøvet at have en byld der skulle opereres væk, men det er før jeg fik kat…det er meget pinefuldt med bylder.
Jeg har to der putter ved mig, og den ene elsker at ælte ( og savle af fryd ) jeg ligger altid min tykke dyne over min krop så hun ælter på dynen, men hun kan nu godt lide at ælte mig i nakken ( det er faktisk som en god nakkemassage ) måske skulle jeg passe på der.

For pokker da Alice, sikke noget :trøste:
Jeg håber virkelig at medicinen hjælper dig, og at du slipper for flere bylder.

Vi kender vist alle til de dejlige “boksende” kattepoter, men din historie får mig da lige til at være ret bevidst om at huske, at kattene ikke skal ælte mod den nøgne hud - så må man lægge et tæppe eller lignende imellem.

Rigtig god og snarlig bedring til dig - og en krammer får du også :kram:

[QUOTE=Litza;724214]Hvor er det uheldigt, Alice :frowning:
Jeg har prøvet at have en byld der skulle opereres væk, men det er før jeg fik kat…det er meget pinefuldt med bylder.
Jeg har to der putter ved mig, og den ene elsker at ælte ( og savle af fryd ) jeg ligger altid min tykke dyne over min krop så hun ælter på dynen, men hun kan nu godt lide at ælte mig i nakken ( det er faktisk som en god nakkemassage ) måske skulle jeg passe på der.[/QUOTE]

Pas hellere på !
Jeg forsøgte osse altid at få min dyne imellem Prettys kløer og min bare hud, men jeg ved ikke hvor mange gange jeg er vågnet op ved at hun havde fundet ind til det bare skind.
Pretty er snart 7 år, og lige nu er jeg absolut ikke i kridthuset hos hende, hun fatter jo ikke hvorfor hendes ‘hyggelige’ vane nu skal stoppes.

hold da op…Det lyder altså vildt…

Hold da op, god bedring :trøste:
Heldigvis er mine ikke de største æltere, og når de endelig gør er det for det meste når de ligger ved siden af og ælter sofaen eller dynen.

Det er det også :frowning:

Jeg havde et forløb på ialt ca. 3 år, inklusive x antal gange dræn og to operationer, før det endelig sluttede. Udover smerte (og det gør ONDT med indkapslede bylder), gene med dræn, ture til sygehuset for mit vedkommende, tonsvis af penicillin, svamp i munden pga. for meget penicillin gør det altså også noget ved ens immunforsvar, så der ryger tit en del ekstra infektioner med i købet, før man er færdig.

[QUOTE=DK Lindvig;724220]For pokker da Alice, sikke noget :trøste:
Jeg håber virkelig at medicinen hjælper dig, og at du slipper for flere bylder.

Vi kender vist alle til de dejlige “boksende” kattepoter, men din historie får mig da lige til at være ret bevidst om at huske, at kattene ikke skal ælte mod den nøgne hud - så må man lægge et tæppe eller lignende imellem.

Rigtig god og snarlig bedring til dig - og en krammer får du også :kram:[/QUOTE]

Tusind tak Hanne :slight_smile:
Jeg håber og krydser fingre for, at jeg slipper lettere end Mette/Temple bar, for hold op et forløb hun blev udsat for.
Bylder er noget fanden har skabt, det gør virkelig virkelig ondt, desuden er der jo altid en risiko at blive udsat for så langvarige og heftige pencilinkure.

Gad vide om det gør en forskel, hvor på kroppen katten ælter? Noget med nem adgang til kirtel og lymfevæv, tynd hud… hvad ved jeg?
Jeg hæfter mig ved at det er samme sted I begge blev ramt. Jeg kendte jo godt Mettes skrækkelige historie - og jeg HAR tænkt over det, jeg har jo nedsat immunforsvar.
Jeg har ikke rigtig noget der ælter så meget mere, men Greven har godt kunnet lide at ælte min arm, og før ham vold-æltede Donna mine lår regelmæssigt (av!), mens hun nærmest gik i ekstase. Og jo, der kom småskrammer. Men jeg har aldrig haft videre problemer af den grund, selv om jeg har levet med den “fornøjelse” i langt over 10 år :grubble:.
Måske har jeg bare været meget heldig - men måske kan stedet på kroppen have en betydning? Er det noget I ved noget om?

[QUOTE=Temple Bar;724238]Det er det også :frowning:

Jeg havde et forløb på ialt ca. 3 år, inklusive x antal gange dræn og to operationer, før det endelig sluttede. Udover smerte (og det gør ONDT med indkapslede bylder), gene med dræn, ture til sygehuset for mit vedkommende, tonsvis af penicillin, svamp i munden pga. for meget penicillin gør det altså også noget ved ens immunforsvar, så der ryger tit en del ekstra infektioner med i købet, før man er færdig.[/QUOTE]

Det er simpelthen SÅ forfærdeligt det du har været igennem Mette, jeg håber og krydser inderligt for at jeg bliver mildere skånet end du. Jeg troede jo kun at jeg havde en byld, men nu viser det sig at jeg har mindst en byld under bylden :-/. Jeg kan slet ikke beskrive hvor ondt man har. Lige nu drømmer jeg om bare en enkel nats rimelig søvn, det er næsten umuligt at ligge bare nogenlunde bekvem, når der er så kolosal ømhed og ubehag med de dræn der stritter ud.

Uh Alice, kæmpe kram til dig, kan slet ikke forestille mig det forløb du desværre skal igennem.

Jeg har jo Dellemusen der ælter heldigvis så er det kun 5-7 min. om aftenen i sofaen det står på, der har jeg altid et tæppe i mellem os, men vil da se om jeg kan bryde vanen og vi bare nusser i stedet.

MVH
Gitte

Det lyder egentlig ikke helt dumt at det kan ha’ betydning HVOR det rammer…

Det samme med kattekrads… mine hænder ligner jo pt noget der har været i en tjørnebusk for med to skrupskøre killinger får man jo nogle skrammer når man leger med dem. Men der har aldrig (7-9-13…banke-banke) været betændelse i nogen af dem…

det kan godt være jeg spørger dumt…
men hvorfor får man bylder af det?

Temple Bar - hold da op… :frowning: Godt det er væk nu…

Jeg har prøvet ambulancekørsel herfor et år siden med feber krampe og en kæmpe synlig byld og 3 bylde bag ved den byld der var synlig .Det end med at de skulle opereres væk , et kæmpe hul. Jeg havde sygeplejerske 2 gange dagligt de første 3½ månden og den næste måned en gang om dagen . Det gik over 7 måneder inden det var helet helt op. Har stadig problemer med nogle nerver i nakken og ned i venstre arm.
Bare fordi en af de små killinge lige hoppede ned fra kradsetræet landet forkert på min skulderblad og hang fast .
Sejr rensede ellers med det samme såret rigtig godt .

[QUOTE=Ann R;724246]Gad vide om det gør en forskel, hvor på kroppen katten ælter? Noget med nem adgang til kirtel og lymfevæv, tynd hud… hvad ved jeg?
Jeg hæfter mig ved at det er samme sted I begge blev ramt. Jeg kendte jo godt Mettes skrækkelige historie - og jeg HAR tænkt over det, jeg har jo nedsat immunforsvar.
Jeg har ikke rigtig noget der ælter så meget mere, men Greven har godt kunnet lide at ælte min arm, og før ham vold-æltede Donna mine lår regelmæssigt (av!), mens hun nærmest gik i ekstase. Og jo, der kom småskrammer. Men jeg har aldrig haft videre problemer af den grund, selv om jeg har levet med den “fornøjelse” i langt over 10 år :grubble:.
Måske har jeg bare været meget heldig - men måske kan stedet på kroppen have en betydning? Er det noget I ved noget om?[/QUOTE]

Nu hvor du siger det Ann, så er det egentlig besynderligt at både Mette og jeg blev ramt i brystet ?? Ifølge min læge er det faktisk noget af den væste sted en kvinde kan få bylder, netop som du skriver fordi der findes masser af kirtel og lymfevæv. Det gør at bylder i brystet let forgrener og breder sig.

Jeg har haft flere katte som har æltet voldsomt på mig, og der er aldrig sket noget ved det tidligere …Men jeg skal da love at jeg er blevet klogere :frowning:

[QUOTE=Noël;724255]Jeg har prøvet ambulancekørsel herfor et år siden med feber krampe og en kæmpe synlig byld og 3 bylde bag ved den byld der var synlig .Det end med at de skulle opereres væk , et kæmpe hul. Jeg havde sygeplejerske 2 gange dagligt de første 3½ månden og den næste måned en gang om dagen . Det gik over 7 måneder inden det var helet helt op. Har stadig problemer med nogle nerver i nakken og ned i venstre arm.
Bare fordi en af de små killinge lige hoppede ned fra kradsetræet landet forkert på min skulderblad og hang fast .
Sejr rensede ellers med det samme såret rigtig godt . [/QUOTE]

Og hvor jeg HUSKER det billede der engang blev taget hvor du havde fået lagt noget ind i sårhullet der skulle æde det væv der var ved at dø for at du kunne heale op …det er virkelig et billede der fik det til at risle ned af ryggen på mig og siden da har jeg også været meget obs med sår osv hvis jeg får dem :frowning:

kan det ske ved katte de ikke har kløer der er spidse?

jeg mener - jeg har 2 æltere, men jeg holder jo deres klør meget fint klippede så der er aldrig huller!

[QUOTE=Noël;724255]Jeg har prøvet ambulancekørsel herfor et år siden med feber krampe og en kæmpe synlig byld og 3 bylde bag ved den byld der var synlig .Det end med at de skulle opereres væk , et kæmpe hul. Jeg havde sygeplejerske 2 gange dagligt de første 3½ månden og den næste måned en gang om dagen . Det gik over 7 måneder inden det var helet helt op. Har stadig problemer med nogle nerver i nakken og ned i venstre arm.
Bare fordi en af de små killinge lige hoppede ned fra kradsetræet landet forkert på min skulderblad og hang fast .
Sejr rensede ellers med det samme såret rigtig godt . [/QUOTE]

Puuuu-ha :-(. Ja så er det jo ikke kun i brystet der kan samles bylder.
Det var dælme osse en grim omgang du har været igennem, og et langt og drøjt forløb.

Jeg har osse besøg af sygeplejersken to gange om dagen, hun kommer og renser mine dræn, og hun frygter lidt at vores bekendtskab bliver af længere varighed.

Rigtig god bedring til dig Momse, håber at du meget snart er over forløbet :kram: