Tænk hvis du vandt

Som de siget i reklamerne når der er mange milioner på spil i lotto.

Og må tilstå at jeg håber da på en dag at vinde i Lotto, men ved også at det er optimistisk. Og kan da også dagdrømme om hvad jeg vil gøre hvis det nu var mig der vant.

En af de ting jeg ville gøre var et købe et hus med en dejlig stor have med massere af plads til dyr og så ville jeg mig tid til at tage en kandidat og finde mig en lille fin birma pige/dreng (tror jeg) jeg kan tage med på udstilling.

Hvad ville I andre gøre hvis det var jer?

Jeg spiller ikke lotto …

Jeg tror ikke på at jeg bliver lykkelig af af have masser af millioner - og så tror jeg at jeg kan opfylde mine drømme med min løn - om ikke andet, så på sigt :smiley:

Held og lykke til jer andre :smiley:

Jeg har tit tænkt på at købe et større hus med plads til endnu flere katte - men så skal man næsten flytte på landet og det har jeg altså ikke lyst til. der er fint og idyllerisk om sommeren derude, men … nej tak.

Men noget skulle der gøres ved huset. Haven sku’ indhegnes. Rengøringsfirma til at gøre det hovedrent alle vegne. sådan noget.

Jeg ville nok give et par af mine venner en god pengegave, fordi de mangler det. Velgørenhed som sådan … ved jeg ikke rigtigt. Måske “købe” et par ulandsbørn men ellers… jeg har tit fornemmelsen af at pengene ender alle andre steder end der hvor det burde…

Og så ville jeg rejse verden rundt og besøge nogen af alle de mennesker jeg ellers kun kender fra internettet :smiley:

hvis vi vandt den helt store gevinst, så rejste vi væk fra danmark. hvorhen og hvad der så skulle ske vides ikke.

Hmmmmmm hvis jeg vandt den store gevinst (hvilke jeg aldig gør da jeg ikke spiller) så ville jeg en tur til frisøren og ha den helt store tur med en ordentlig klipning, noget favning, en god hår kur og en dejlig hovedbunds massage (hold op hvor jeg trænger). Så ville jeg ud og købe tøj og sko/støvler - tøj/sko til hverdag, tøj/sko til fest, tøj/sko til sport og friluftstøj/sko (det er nok 4 år siden jeg rigtigt har købt noget tøj). Dernæst ville jeg gå i banken og få betalt mit lån i huset ud. Og til sidst ville jeg tage en 7-14 dage til Grønland (uha drømmer om at gense øen). Og ellers ville jeg bare nyde ikke at ha de forbannede pengeproblemer hængende over hovedet.

Betale gælden ud på hus og bil.
Få en flok håndværkere og havemænd til at sætte hus og have i stand fra top til tå.

Købe et drømmehus på Bornholm.
Med en kæmpe kattesikret grund.

Og en stor autocamper og indrette den så der kan være 4-5 katte med.
Tage til en masse spændende udstillinger rundt om i Europa.

Købe et par rigtig gode gr III og IX katte.

Jeg ville få huset og haven sat i tip-top stand - få ordnet mine tænder - bruge penge på en frisør og ellers lege Julemanden!

Først og fremmest tror jeg, at jeg ville gå shop-amok! Tøj, sko, makeup - alt :smiley:
Derefter ville jeg helt sikkert købe et stort hus med tilhørende have og selvfølgelig købe alle de flotte møbler som jeg går og savler over :tihi:
Michael ville få sig den bedste computer som vi overhovedet kunne finde og måske ville der også blive råd til en lille bitte kat mere :høhø:

uh jamen vandt jeg den helt store gevinst, så flyttede vi på landejendom og fik et par islandskeheste til mig og datteren og så ville jeg indrette endten katte eller hundepension også.

MVH
Gitte

Åh, jeg ville nok først og fremmest se om ikke kreditforeningen skulle have lidt…
Og så måske få fixet øjne i London…
og resten tænker jeg hurtigt gemalen kunne få blæst af :slight_smile:
VH
Susanne

Jeg ville donere mit hus til byens borgerforening, så de havde et mødested. Så ville jeg flytte til Støvring eller købe “min” gård tilbage.
Aflevere en god portion penge til Hittekat og lignende organisationer.
Jeg ville oprette en fond, hvor der kan søges om midler til neut af katte.
Betænke famlie og venner og så finde mig en lille siamis igen <3
Det er let at sige, men jeg ville donere så meget væk, at jeg selv kan leve et fornuftigt liv, men ikke i overflod… (og nej, jeg ville ikke arbejde igen, måske som frivillig et eller andet) Ingen mennesker har i min verden behov for eks 100+ millioner :slight_smile:

[QUOTE=PiaR;771168]Betale gælden ud på huset.
Få en flok håndværkere og havemænd til at sætte hus og have i stand fra top til tå.
[/QUOTE]

Enig! :ok:

Ville også anskaffe en ny bil, og for en gangs skyld gå efter den, jeg har lyst til og ikke bare den billigst mulige.
Og så ville jeg rejse: Til europæiske hovedstæder især, og til Sydafrika og måske den amerikanske østkyst.

Men da det eneste, jeg spiller, er lotteriet fra Kræftens Bekæmpelse, så er hovedgevinsten max. 1 mio. og den kommer man jo sådan set ikke langt for i vore dage. Når først gælden er betalt ud er restbeløbet til at overse. Men så har man jo til gengæld meget mere ud af sin løn, når halvdelen ikke skal gå til terminer. :slight_smile:

Betale restlånet ud på huset. Få huset renoveret fra kælder til kvist. Få en proff. til at ordne have og flisebelægning.
Min mand vil sikkert gerne købe ny bil :slight_smile: Jeg vil gerne have en lidt større campingvogn med et skønt stort fortelt.

Lidt nye møbler til både os og kattene :slight_smile:

En øjenoperation til mig,så jeg kunne slippe for minde briller.
Lidt shopping af tøj, sko og tasker :wink:

Og så ville jeg sætte et pænt beløb på mine pigers konto, så de har til hus- eller lejlighedskøb og måske en fiks lille "tøse"bil :slight_smile:

Så ville jeg gå ned i tid arbejdsmæssigt, måske til 25 timer pr. uge. Det ville passe mig fint.

Som så mange andre.

Betale gæld, købe en af mine venners lejlighed og lade ham bo der billigt(banken mener ikke han har råd til at side i lejligheden), betale min fars hus, lejlighed til hver af mine brødre, HUSET til os og evt starte et kattehotel(har mere eller mindre planerne i hovedet allerede til hvordan det skal se ud), X % dyreværnet mm(de kan altid bruge penge) og det resterende… jaaa godt spørgsmål

Uha listen er lang:
Ville leje et hus i KBH til jeg er færdig med studiet, og få mig nogle flere katte :wink: og en hund eller 2
Ville købe en gård når jeg kom til hjem til Jylland

Ville købe et handicapvenligt hus til min søster og en rengøringhjælp til hende.
Ville invitere mine forældre på ferie på 1. klasse så min mors ryg kan holde til at komme længere væk end 3 timer.

Sætte en investeringsfond op hvor overskud/renter gives til skiftende velgørende organisationer store som små

(eftersom kæresten self får halvdelen, ved jeg at han selv ville købe bil til sig selv hehe)

Sjovt - det lå min kæreste og jeg faktisk og talte om i går aftes.
Jeg er af den opfattelse at han nu har smidt 200 kr ud af vinduet, mens det ikke generer ham. Og jeg ved godt vi er studerende og ville blive frelst hvis vi havde nogle flere penge mellem hænderne… Men mennesker bliver desværre ikke altid bedre mennesker af at have penge.

Derfor tror jeg faktisk at jeg, hvis jeg nogensinde vandt - det er min kæreste der smider pengene ikke jeg - så jeg får nok ikke del i gevinsten:p
Nå, men jeg ville nok skynde mig at slippe af med pengene. Lave en opsparing og evt have et lidt større rådighedsbeløb, men ellers leve som vi plejer. Dog ville jeg gerne have et sponsorbarn og jeg ville gerne gense Tanzania og hjælpe den skole for forældreløse børn igen. De skulle kun have materielle ting og evt flere lærer - at give nogen i afrika en stor sjat penge, vil ikke virker de vil uden tvivl komme i de forkerte hænder. Forstanderen ville bruge dem allesammen og glemme det egentlige formål.

Jeg tror faktisk jeg ville lave en pulje, afhængig af hvor mange penge jeg vandt og give til forskellige organisationer - kattehjemmene! Børnene, ulandshjælp og de mennesker tæt på mig, som jeg ved kunne bruge en ekstra hånd.

Theis skulle have en sjat til at bygge det hus han gerne vil og jeg ville købe nogle flere kradsemiljøer til de to små misser :slight_smile:
Og jeg ville gå over til KUN at købe økologisk - noget jeg meget gerne vil, men sjældent har råd til sidst på ugen.

Jeg spiller i Klasselotteriet, så pr. gevinst kan det ikke blive til det helt store. Til gengæld er der ikke nogen regel om, at det samme lod ikke kan udtrækkes flere gange :stuck_out_tongue:

Hvis jeg vandt større beløb, ville jeg - alt efter størrelsen - betale min gæld i huset ud/købe et hus kontant (jeg vil gerne flytte under alle omstændigheder) og indrette det og haven med professionel hjælp i stedet for amatørarbejde.

Så ville jeg arbejde i nogle år, investere de penge, jeg ikke bruger på husudgifter (og rejse nogle af dem op også) og om 10-15 år ville jeg så stoppe med at arbejde, så jeg stadig har helbred til at nyde min alderdom i stedet for at skulle leve i for stærke smerter, fordi jeg har trukket den for langt :slight_smile:

Det gjorde vi så, 35 kr, men lidt har vel også ret :høhø:

Hvis jeg vandt, det er sjælent jeg spiller…
Men jeg vil købe hus, uden en førstesal…og katte venlig… med en lække have som kan laves til et katte-paradis.
får et firma til at ordne det jeg bor i.
betale gæld, sørge godt for mine drenge…
og tja give til div hjælpeorganisationer for dyr… og ja lege julemand…

Hehe ja det er rigtigt, også det beløb vi plejer at vinde, Hvis vi vinder :slight_smile: