Jeg passer den her lille super skønne killing der hedder warwick. Han er en lille abby killing importeret fra prag. Super lækkert sind. han er til nus og kæl og kærlighed.
Jeg har dog lagt mærke til et par ting der undre mig en smule. Når vi ligger og nusser i sengen når vi vågner, så vil han meget gerne ligge sine poter mod mine læber. Ikke med klørene fremme bare ligge trædepuderne mod dem.
Han har også haft æltet en del i ansigtet men det har jeg prøvet at vende ham fra igen
Han elsker også at slikke. Han slikker næser og især gerne læber også. Desværre har han også opdaget jeg har øjenvipper, og de skal fanges synes han. Av!
Han har også vasket mig grundigt i det ene øre de sidste to dage.
Betyder den der adfærd med ansigtskontakt noget specielt? Eller er det noget de fleste killinger gør?
Han er også bare kanon lækker. Jeg snuppede ham på sekundet hvis ikke han skulle bruges i avl. Han er SÅ sød! -love
Jeg syntes også han virkede meget rolig og kærlig og nusse-agtig når han gjorde det. men jeg var ikke heeeelt sikker
man siger jo at når hunde slikker om munden på folk at det så er fra hvalpestadiet når de skulle tigge mad fra forældrende, at det et tegn på underlegenhed osv.
Tænkte det måske betød noget specielt på den måde når det var med katte også
Alle mine 3 laver sammen nummer, jeg aner ikke hvad det går ud på. Men jeg syntes det er meget hyggeligt, når ikke de stikker hele poten ind i munden på mig-høhø
Vores Somali gør sådan noget, vasker ansigt, hår, næse, ører og er meget ansigtfikserede. Og Abyer er jo en korthår Somali, så jeg tror, at det ligger MEGET til den race. Nyd det.
Det er noget morkatten gør med sine killinger, endda klipper knurhår af og killinger i et kuld gør det også ved hinanden. Jeg kan ikke forestille mig andet end at det er tegn på gensidig pleje for at afmærke hinanden, give tryghed og sammenhold. Jeg synes selv det er en stor ære når man bliver en del af “flokken”-høhø
Burmeserne er meget sociale og fortsætter den form for pleje også som voksne individer og ligger i bunker og soignerer hinanden og os hvis man stikker hovedet eller hånden “med” i bunken.
Hov, hov Denise - hvad kom først ægget eller hønen?
Abyer er ikke en korthåret somali - abyen kom først og derfra kom somalien.
Så somali er en langhåret aby.
Aby må bruges i somaliavlen - men ikke omvendt.
Det er jo rigtigt, en Somali er en hippie Aby. Men hvad var det nu man kaldte en Aby. En militær Somali fordi den var korthåret, eller hvordan var det nu det var