Tæt ansigtskontakt - hvorfor?

Jeg passer den her lille super skønne killing der hedder warwick. Han er en lille abby killing importeret fra prag. Super lækkert sind. han er til nus og kæl og kærlighed.

Jeg har dog lagt mærke til et par ting der undre mig en smule. Når vi ligger og nusser i sengen når vi vågner, så vil han meget gerne ligge sine poter mod mine læber. Ikke med klørene fremme bare ligge trædepuderne mod dem.

Han har også haft æltet en del i ansigtet men det har jeg prøvet at vende ham fra igen :slight_smile:

Han elsker også at slikke. Han slikker næser og især gerne læber også. Desværre har han også opdaget jeg har øjenvipper, og de skal fanges synes han. Av! :stuck_out_tongue:

Han har også vasket mig grundigt i det ene øre de sidste to dage.

Betyder den der adfærd med ansigtskontakt noget specielt? Eller er det noget de fleste killinger gør?

Vores sidst ankomne gør det på en kærlig måde, altså det med poten i ansigtet…

Han skal lige røre næsen, munden og er kærlig samtidig…

Min oversættelse er kærlighed

Åååååårh! -forelsket-wehuu

Han er også bare kanon lækker. Jeg snuppede ham på sekundet hvis ikke han skulle bruges i avl. Han er SÅ sød! -love

Jeg syntes også han virkede meget rolig og kærlig og nusse-agtig når han gjorde det. men jeg var ikke heeeelt sikker :slight_smile:

man siger jo at når hunde slikker om munden på folk at det så er fra hvalpestadiet når de skulle tigge mad fra forældrende, at det et tegn på underlegenhed osv.

Tænkte det måske betød noget specielt på den måde når det var med katte også :slight_smile:

Alle mine tre er heldigvis kastrater…-forelsket

Ja jeg har ham desværre også kun til låns.

jeg går ud fra at han skal hjem til sin rigtige mor inden for 1½ uges tid -ked

jeg kommer til at savne ham den lille fis :slight_smile:

Det er ikke noget de fleste katte gør - men nogle katte gør det…
Årsag? Tja find ud af det og bliv rig :slight_smile:

Kan du ikke bare gemme ham og sige han er blevet væk -tihi

Alle mine 3 laver sammen nummer, jeg aner ikke hvad det går ud på. Men jeg syntes det er meget hyggeligt, når ikke de stikker hele poten ind i munden på mig-høhø

Ja jeg synes også det er vildt hyggeligt :slight_smile:

det viser tillid synes jeg :slight_smile:

Hahaha. Jeg har også truet hans “mor” med at jeg flytter væk med ham -tihi

Vores Somali gør sådan noget, vasker ansigt, hår, næse, ører og er meget ansigtfikserede. Og Abyer er jo en korthår Somali, så jeg tror, at det ligger MEGET til den race. Nyd det. :slight_smile:

Vores Briter gør det også mens de brummer højlydt -høhø det er bare vildt hyggeligt, bare ik kl 4 om morgenen :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Gry Gressbakken;56261]
Hahaha. Jeg har også truet hans “mor” med at jeg flytter væk med ham -tihi[/QUOTE]

-bøllebank
hov hov …

Men Gry … Warwick viser bare, hvor meget han elsker dig -forelsket

[QUOTE=Ann K;56257]Det er ikke noget de fleste katte gør - men nogle katte gør det…
Årsag? Tja find ud af det og bliv rig :)[/QUOTE]

Hehe enig:-)

Sådan helt tørt svaret, så er mit svar også: Jeg ved ikke hvorfor nogle katte gør det.

Et kedelig, men sikkert svar :slight_smile:

Robbie killingen gør det også. Han spinder imens, så det er tilsyneladende forbundet med hygge:-)

Knus

[QUOTE=Vivi_Fletcher;56369]-bøllebank
hov hov …

Men Gry … Warwick viser bare, hvor meget han elsker dig -forelsket[/QUOTE]

haha der var “mor” vist :slight_smile:

Hæhæhæhæ!

Ja det var hun sørme! -surrender

Aj men han ER forfærdeligt dejlig, og for pokker hvor jeg dog nyder at have den lille spindemaskine herhjemme :slight_smile:

Min maine coon - Mozart - gør det.
Han fastholder mit ansigt med begge poter;
jeg skal vaskes, enten jeg vil det eller ej.

Og jeg vil gerne. -wehuu

Mange venlige hilsner
Mona

nåååh hvor sødt… annemone hun plejer at nysse min næse hvis den kommer tæt nok på -tihi

Det er noget morkatten gør med sine killinger, endda klipper knurhår af og killinger i et kuld gør det også ved hinanden. Jeg kan ikke forestille mig andet end at det er tegn på gensidig pleje for at afmærke hinanden, give tryghed og sammenhold. Jeg synes selv det er en stor ære når man bliver en del af “flokken”-høhø
Burmeserne er meget sociale og fortsætter den form for pleje også som voksne individer og ligger i bunker og soignerer hinanden og os hvis man stikker hovedet eller hånden “med” i bunken.

Marina

Hov, hov Denise - hvad kom først ægget eller hønen?

Abyer er ikke en korthåret somali - abyen kom først og derfra kom somalien.
Så somali er en langhåret aby.
Aby må bruges i somaliavlen - men ikke omvendt.

Det er jo rigtigt, en Somali er en hippie Aby. Men hvad var det nu man kaldte en Aby. En militær Somali fordi den var korthåret, eller hvordan var det nu det var :smiley: