Tæt ansigtskontakt - hvorfor?

Denise, jeg kan høre du færdes i de forkerte kredse:-))

Jeg har den ægte vare … (fnis)

Det er vidst blevet lidt ot nu :slight_smile:

  • moderne udtryk? hvad betyder det?

Of Topic :slight_smile:

OT, jamen det har du måske ret i - selvom det er søskende racen til den kat du selv starter tråden med der diskuteres.

  • undskylder - tilbage på sporet:-)

jeg har en huskat fra ingekattehjem hun er min kat jeg bliver slikket på flere gange om dagen så kommer hun over til mig og jeg ligger på sofaén så gnider hun hovedet på at mig og så kommer poterne og så slikker hun over alt hovede øre næse hender og hals
og hår jeg er sikker på at der er et kærlighedes tegn om fældeskab og sammenhold jeg nyder det og det gør ida også hun kan blive ved i en hel time og så må jeg helelr komme igang igen ggg

Min dejlige store hankat , som jeg desværre måtte aflive for 14 dage siden , pga hans dårlige hjerte -brist vi elskede at nusse hinanden med vores næser , indtil en dag hvor han svang mig en over snudeskaftet , der gik et godt stykke tid inden jeg gjorde igen -høhø… Jeg ved ikke lige hvad han var sur den dag , men ellers er det klart at han ville vise at han holdt af mig …

I følge min bog om kattens kropssprog står der at katte godt kan lide at have næse-kontakt når de hilser på nogen. Så den simple løsning for katteelskere der ønsker at forstærke båndet mellem kat og menneske, er at gnide næse med katten. Det kan også være en del af lugt-hilsen, hvor lugten gnides på og udveksles mellem kat og menneske.

Alle mine katte er glade for tæt ansigtskontakt, både med hinanden og med mig og hundene. Når de f.eks. ligger sammen i en klump er det ofte med ansigterne tæt sammen.