Taget fra bloggen

Hankat savnet siden 21.januar 2012 fra Ølstykke (postnr. 3650)

af Lina den Idag kl. 19:33 (4 Visninger)

snøft snøft

Jeg er ny herinde og det skyldes at min skønne hankat, som er på billedet, ikke er kommet hjem efter sin sædvanlige nattetur. Han er altid ude hele natten og kommer altid ind om morgenen for at sove det meste af dagen, hvor vi er på arbejde. Men lige da kulden var værst blev han væk.
Jeg har hængt plakater op og registreret ham savnet i diverse registre. Heldigvis er han både øre- og chipmærket.
Jeg har også en hunkat, som også savner ham gevaldigt, og nu næsten ikke tør være udenfor. Hun er nok bange for både kulden og for at blive væk.

Det er godt nok hårdt ikke at vide hvad der er sket med ham. Han er så kælen og social. En rigtig skøn kat. Han bliver først 2 år til maj i år, så han er ikke så gammel.

Hej Lina. Velkommen til Kattgale - selv om det er i en trist anledning. :slight_smile:

Et lidt større billede vil nok være en god idé. Og er han neutraliseret?
Og så vidt jeg lige kan se, har du ikke efterlyst ham på Kattens Værn, som også er et af de steder, mange kigger.

Held og lykke - jeg håber, du får din dejlige kat hjem igen. :kryds::kryds::kryds:

hej Lina

prøv at læse den her artikel - måske den kan inspirere :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/content.php?118-Min-kat-er-v�k-hvad-g�r-jeg

det er så hårdt ikke at vide hvor misling er, men fat mod - det er4 uger - vi har set mislinger komme hjem efter flere måneder!

:kram:

Det er bare så hårdt når ens lille mis ikke kommer hjem. Min var væk i 5½ uge for 3 år siden og kom hjem igen fordi han er øretatoveret. En sød mor fandt katten, som børnene pludselig snakkede så meget om, og var så dejlig at kontakte dyrlægen for at få tydet mærket. Så hold modet oppe – det KAN STADIG lade sig gøre at få ham hjem igen :slight_smile:

held og lykke til jer begge…

Hej alle
Tak for jeres svar. Og Finn tak for tippet med Kattens Værn, nu har jeg oprettet en efterlysning der.
Min kat er kastreret. Han er oprindelig fra Inges Kattehjem, så alt er i orden. Vi fik ham chippet da vi skulle have en kattelem op, så han selv kunne komme ind og ud døgnet rundt, men vi nåede ikke at få den op inden han forsvandt, desværre. Det var meget meget koldt den nat han forsvandt, så måske det var grunden til at han kom for langt væk hjemmefra?
Ja, man har så mange historier kørende rundt i hovedet :?

Hej Lina. Jeg låner lige billedet fra efterlysningen på Kattens Værn, så man bedre kan se ham:

Der står så også, han har været væk siden 30/11 '99, men det er jo tydeligvis en fejl. :wink:

Som Battlestar siger, så er det før sket, at katte er blevet fundet efter flere måneder. Hvis du læser de andre efterlysninger her på KG igennen, så er der faktisk nogle stykker af den slags historier. Så hold fast i håbet lidt endnu. :kryds::kryds::kryds:

:kryds: for at smuksakken kommer hjem - snart

Hej igen
Så Finn nu har jeg prøvet at rette datoen for hvor længe jeg har savnet Silver, som han hedder. Det var d. 21.1.12 at jeg sidst så ham.

Ja han er virkelig en skøn kat både flot og en dejlig personlighed der går lige hjertet. Han hygger sig garanteret hjemme hos en rar familie, som ikke har tænkt over at han kan finde sin ejer via “ørerne”, altså via øremærket :?

Min ene søn på 7 år, er også rigtig ked af det, men heldigvis går der længere og længere imellem at han spørger til Silver. Han véd jo at mor her gør alt hvad hun kan for at finde Silver. Næste projekt er endnu en annonce i avis, denne gang Søndagsavisen.

God weekend til jer alle og tak for støtten:hjerte:

Hvis det har været koldt, kan han muligvis være hoppet i en bil og kørt med den. Kig også efter hunkatte på div. fremlysningssider, for mange kan ikke se forskel på en hunkat og en kastreret han.

Held og lykke!

Fandt i øvrigt denne http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/lysning/vis/233654f3a3a3e7b504 men den har måske for meget hvidt?

Tak for linket, men det er desværre ikke Silver. Min er øremærket FDF960.
Men den ligner ham rigtig meget!

I denne weekend er den i Søndagsavisen, vores område, med billede. Så nu ser vi om der kommer respons. Ellers er jeg lige ved at give op:S

Zirkelina

Hej alle
Der har desværre ingen respons været efter stor efterlysning med billede i Søndagsavisen.
Så nu må jeg bare se om han pludselig dukker op i løbet af det næste halve år. Hvis ikke, så må jeg på udkig efter ny kat evt. 2 nye som kan lege sammen og hjælpe hinanden.
Jeg har en gammel 9 år hunkat, som er lidt kedelig. Så hun vil nok ikke tage sig af en ny kat. Det gjorde hun ihvertfald slet ikke med Silver. Men han var ligeglad og fik sig hurtigt en masse venner i nabolaget. De savner ham stadig, jeg har tit besøg i haven af katte rundt omkring, som lige skal hen til stuedøren og se om Silver kommer ud at lege.

Ha det godt alle sammen
Lina