Takara og guldsmeden

Isis kom in med en levende guldsmed i dag, og gav den til Takara. Det syntes hun var meget interessant, og lig lige mærke til hvordan Rasputin og Isis sidder som et par stolte forældre, og holder øje med hun nu også gør det rigtigt :tihi:

[ame]bytte 006 - YouTube

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Hvor er det bare fantastisk at se Takara med sit bytte.

:hjerte:

Men jeg synes, at det er lisså fantastisk at se to voksne katte sidde og trippe og NÆSTEN ikke kan holde til det - men de lader hende selv klare det.

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Det ser altså sjovt ud med de 2 tilskuere :slight_smile:

Vores Gimli er kommet med guldsmede 2 gange og jeg nåede desværre ikke at redde dem. De er jo fredede de stakkels kræ. Men det er kattene jo ret ligeglade med :smiley:

Ja jeg synes også det er fantastisk at se hvordan de overlader det til den lille. Jeg elsker simpelthen at iagttage kattes adfærd.

De gange Isis har haft killinger, har hun altid hentet sit allerbedste yndlingslegetøj til killingerne, så snart de bare kunne kravle rundt. Hun har også præsteret at skubbe en af sine killinger ud af fødekassen, fordi han ikke rigtig turde at forlade den. Isis mente det var på tide, så hun gav ham lige et puf i ryggen med en pote. Klog kat :thumbup:

Ja kattene er ligeglade med fredninger eller ej. Denne guldsmed var også for medtaget til at blive reddet, så jeg lod Takara lege med den lidt, inden jeg aflivede den. Vi har faktisk rigtig mange guldsmede i haven, og Bastian har fanget ret mange her i sommer. Men han aflevere dem døde på min trappesten.

Spidsmus prøver jeg også at redde, men det er fordi jeg synes de ser så søde ud :slight_smile: Jeg haaaader når han kommer med dem. Men det er heldigvis kun ham der får fat i dem. Vores huskat Egern gør ikke, gad vide om de smager dårligt :slight_smile: Gimli har endnu ikke fundet af at mus kan spises :tihi:

Nej katte spiser ikke spidsmus. De smager rigtig grimt, har jeg ladet mig fortælle. Har ikke lyst til at afprøve det selv :tihi:

Sikke en fed video… Man kan se hvad der foregår i Takara’s hoved… Hun er så facineret og underholdt af den sprælske lille ting der… Lille og lille… Er jeres guldsmede store eller er Takara en bettemis?

Isis er godt nok en klog kat… :smiley: Gid at mine havde mere end 2 hjerneceller til sammen. Heh!

Takara er ikke den største kat i verden. Hun er jo kun en stor killing endnu. Men guldsmeden var altså godt stor, skulle jeg hilse og sige. Jeg målte den faktisk, og den var 8 cm lang.

Ja Isis er faktisk rimelig klog. Hun apportere som en anden hund. Hun lukker døre op. Hun er også min vagthund… øh jeg mener vagtkat. Hun knurre som en rottweiler, når hun kan høre der kommer nogen.

Hvis jeg sidder ved computeren, og hun vil mig noget, så sidder hun lige foran mig og kigger intens på mig. Hvis ikke jeg reagere, så sætter hun en pote på min arm. Hvis det heller ikke virker, så sætter hun en pote på min kind eller læber. Hun gør det så forsigtigt og blidt, som om hun godt ved jeg er sårbar der. Det kan jeg så heller ikke lade være med at reagere på, for det er bare så sødt :wehuu:

Og så er hun husets politibetjent. Hvis de andre kommer op at toppes, er hun der omgående og deler øretæver ud til de formastelige.

Ak ja - sæt mig endelig ikke i gang med at fortælle om mine kattes fortræffeligheder. Jeg er ikke til at stoppe igen jo :ups:

Hende der Isis lyder altså ubeskriveligt sød og fyldt med karisma… Jeg elsker sådanne katte… :smiley: