Takstzoner Storkøbenhavn og Sydsjælland

Kære Alle,

Måske der sidder nogen herinde, som ved noget om dette.

Sagen er den, at jeg fredag skal til Præstø med offentlig transport. Turen kommer til at være S-tog fra Sjælør Station til Køge Station og med bus 102A fra Køge Station til Evensølundlundvej i Præstø. Jeg har prøvet at finde ud af, om jeg kan komme hele vejen derned på en alle zoners billet, eller om jeg er nødt til at købe en billet i bussen. Har søgt vidt og bredt på DSB’s og Movia’s hjemmesider, men jeg har altså ikke fundet svaret. Jeg har fundet en e-mail adresse, som jeg kan skrive til, men der går 5 dage, inden man kan forvente at få svar.

Jeg kunne selvfølgelig også spørge i billetsalget på Sjælør Station på fredag, men tiden er knap, da jeg kommer direkte fra et seminar i Hvalsø med arbejdet og er nødt til at nå S-toget senest 17.18 for at kunne nå bussen i Køge, som kun kører hver 2. time, for at være fremme ved min destination mellem 19.00 og 19.30, hvor der er ankomst og indskrivning til det karateseminar, som jeg skal deltage i der.

På forhånd tak til jer dejlige mennesker :slight_smile:

Det letteste er nok at ringe til DSB’s kundeservice og få oplyst, hvor meget det koster, men Præstø ligger i hvert fald uden for Movias område, så jeg kan ikke forestille mig, du kan nøjes med en alle zoners billet (der mig bekendt kun gælder i Movias område) :slight_smile:

Prøv at kigge på www.rejseplanen.dk der kan man finde sin rejse og pris på rejsen.

Det har jeg prøvet :-), men den kan ikke vise prisen

Den kan vise antal zoner og pris med rejsekort og i betragtning af, hvad det koster med rejsekort, så vil jeg klart anbefale dig at anskaffe sådan et til formålet, for så vil en almindelig billet koste i omegnen af 200 kroner.

sakset fra rejseplanen:

en billet koster: 156 kr
turen koster med rejsekort: 108 kr