Tandlæge i Århus

Jeg har svigtet mine bisser ALT for længe og har ikke været ved tandlæge i over 2 år.:ups: Det skal jeg have ændret på NU! Men da min “gamle” tandlægeklinik ikke er aktiv længere, skal jeg til at finde en ny.

Jeg vil gerne have en centralt beliggende (eller i hvert fald nemme at komme til med off. transport) med gode priser (selvfølgelig:tihi:) og de skal være SØDE, for jeg er angst for “sådan nogle”.

Har I nogle anbefalinger? Jeg har fundet nogle styk selv, men det er jo møg svært at vurdere ud fra en hjemmeside, for dér er de jo alle sammen den bedste til det hele…

Jeg har dem her. Jeg er især glad for hende der hedder Henriette der. Hele min familie bruger dem faktisk, også min faster og farmor osv., så ret ofte hører jeg om dette og hint familie medlem der lige har været der eller kommer samme dag etc. :tihi: (Vi har et lidt specielt efternavn)

De er rigtig søde, fair med prisen efter hvad min mor og far har erfaret, og så er de ikke overivrige efter at skulle lave alt muligt… (sidst fik jeg f.eks. lak på et hul de først troede de skulle lave, men som viste sig ikke at være så slemt endnu, så det er kun under observation i stedet) :slight_smile:

De ligger i Frederiksgågade, så det bliver ikke meget mere centralt :slight_smile:
De har lige skifte fra at være under Karsten Dorph til Helle Løhde, da Karsten er gået på pension nu :slight_smile: Men det er stadig de samme tandlæger og øvrigt personale :slight_smile:

Stadion Alle, er det centralt? Der kører vistnok bus ret tæt på (men jeg bruger så aldrig busser så efter ruteomlægningerne ved jeg det ikke helt…)

Der bor min tandlæge, Pipi. Vældig sød “ældre” dame med absolut rimelige priser (eller osse var min forrige tandlæge MEGET dyr…)

Hele min mands familie bruger hende, incl en der er flyttet til Fyn og stadig tager til Århus når hun skal til tandlæge, så det siger vel lidt :slight_smile:

Jeg skiftede til hende da min tandlæge pludselig døde, og jeg har heller ikke været utilfreds med hende :slight_smile: Hun er vældig flink.

Hun står i telefonbogen under Tandlæge Pipi. :slight_smile:

Da jeg boede i Århus brugte jeg tandlægerne Ryhavevej. Det ligger ved siden af hasle torv, så der er masser af busser langs Viborgvej.

Jeg mener desværre ham jeg gik ved er gået bort, men at hans makker er der endnu, og ham bruger min søster.
Det jeg godt kunne lide ved dem var, at de sørgede for at vise en billeder hvis der var noget de kiggede ekstra på. De har sådan et smart lille kamera, så man kan følge med hvis man ønsker (altså til rensning og de lettere ting, ikke til boring mm, da manden jo kun har 2 hænder).

Og jeg fik gennemgået mine røntgen billeder, så man var virkelig 100% med i hvad der foregik.

jeg har brugt dem her en gang og var mere end tilfreds

nu bruger jeg tandlæger i tyskland og tjekkiet

Obs - godt smil er det ikke alle indenfor branchen der ser positivt paa! Nogle goer, men langt fra alle.

Hvis du lider af lidt angst for “os” i hvide kitler kan jeg da anbefale dig at proeve at ringe til tandplejerskolen i Aarhus - de tager sig af tandrensning, tjek af taender osv. Kravet er, at du skal gaa regelmaessigt til egen tandlaege (isaer hvis de finder noget, der kraever behandling af en tandlaege). Det er gratis at gaa der, i stedet betaler man med sin tid (da det er studerende der behandler, og derfor bruger laengere tid end i en praksis). Der er nogen med tandlaegeskraek der godt kan lide at gaa der - fordi de bruger laengere tid paa behandlingen, og er bedre til at fortaelle hvad det er de laver, end man er paa de fleste andre klinikker. Jeg er studerende der.
Ellers ved jeg ogsaa at der er nogle klinikker (min 1 - maaske 2) i Aarhus der hovedsageligt behandler personer med tandlaegeskraek. Er dog ikke klar over hvor de ligger henne.

Tak for jeres bud. Jeg sidder her med tlf ved siden af mig og prøver at tage mig sammen… Tænk at det kan være SÅ svært… :ups::ups:

Cecilie, jeg har ikke været ved tandlæge i over 2½ år - men har tidligere passet mine bisser godt. Jeg har hørt man ikke “bare” kan komme på tandlægeskolen? Eller det er måske ikke den du mener?

Hvad mener du, der “kan” være med Godt Smil? Bare så jeg kender “rygterne”?:ups:

Jeg kender 2 tandlæger af navn i Århus, der behandler tandlæge skræk. Men det er bare SÅ rart lige at høre jeres meninger - især fordi jeg ikke har været til tandlæge i Århus siden jeg flyttede fra byen i 2002 :slight_smile:

[QUOTE=Marianne;787950]Tak for jeres bud. Jeg sidder her med tlf ved siden af mig og prøver at tage mig sammen… Tænk at det kan være SÅ svært… :ups::ups:

Cecilie, jeg har ikke været ved tandlæge i over 2½ år - men har tidligere passet mine bisser godt. Jeg har hørt man ikke “bare” kan komme på tandlægeskolen? Eller det er måske ikke den du mener?

Hvad mener du, der “kan” være med Godt Smil? Bare så jeg kender “rygterne”?:ups:

Jeg kender 2 tandlæger af navn i Århus, der behandler tandlæge skræk. Men det er bare SÅ rart lige at høre jeres meninger - især fordi jeg ikke har været til tandlæge i Århus siden jeg flyttede fra byen i 2002 :)[/QUOTE]

godt smil tandlægerne er der intet galt med, men de øvrige tandlæger i århus er mere end trætte af dem fordi de er så meget billigere og de derfor tager kunderne

Nååååååååååååååååååhhhh - Det er med DEN på :slight_smile: Tak Johnny :slight_smile: Det lyder jo meget “typisk” :slight_smile:

Nej, kvaliteten ved deres arbejde er ringere. Det kan godt vaere prisen er lidt lavere, men til gengaeld laver de noget sjusk. Jeg har selv set det paa klinikken, og hoert undervisere tale om det, nogen som ellers ikke tager nogens “side”. De er billigere jo, men det betyder ikke at deres arbejde er bedre - eller ligesaa godt, som det andre tandlaeger laver. Det skal man have i baghovedet inden man bestiller tid ved dem. Jeg kan godt snakke videre om det, men saa maa det blive over pb. :slight_smile:

Marianne: Selve den del der har med tandlaegeuddannelsen (tandlaegeskolen) at goere, plejer ikke at mangle patienter, da der altid er mange der vil have lavet fyldninger osv. Men saa vidt jeg ved er det altid til at komme ind som patient ved tandplejerne (SKT), der er i hvert fald jaevnligt tjek af nye patienter paa klinikken.

Jeg har nu gjort det!!!:thumbup: Taget mig sammen og har fået snakket med en rigtig sød dame. Jeg skal nu til kontrol og rensning onsdag i næste uge. Og så tager vi det derfra i tilfælde af der er en masse der skal laves.:blegne:

Jeg tager jo en del medicin som gir mundtørhed og jeg kæmper med tandkødet, så jeg er noooooget nervøs og spændt ved det. Hun og jeg fik en god snak både om min nervøsitet, mine medicin bivirkninger og min økonomi - som gør at jeg DUMT nok ikke har taget mig sammen før. Uhhhh - bare tanken om at jeg skal derind får min puls op - og da jeg havde bestilt tiden, var jeg lige ved at hyle… Det er IKKE sjovt at have angst skulle jeg hilse at sige:blegne::besvimer:

Superflot at du har faaet bestilt tid! :thumbup:

Tak skal du ha’ :thumbup:

Jeg er selv MEGA stolt… Og MEGET nervøs for hvad udfaldet blir… Skal nok lige komme med en opdatering på mit tand-eventyr/mareridt:blegne:

Så er jeg hjemme fra tandlægen. Puuuha, jeg er så lettet, så jeg kan slet ikke beskrive det:thumbup:

Ingen huller og ingen andre problemer af nogen slags, som kræver behandling. Det ENESTE der er, er at jeg børster mine tænder for hårdt og dermed har fået skubbet mine tandhalse (tror jeg det hedder) langt op. Jeg har ellers blød børste men fik en ultra blød af dem og skal nu kraftigt overveje at lægge pengene i en el-tandbørste.

De tog sig ekstra tid pga min tandlæge skræk og jeg fik pause når jeg havde brug for det - og de var generelt bare rigtig flinke. Nu blir jeg kaldt til eftersyn om ca 8-9 måneder - for lige at sikre sig at alt er ok. Og derefter er det bare almindelige eftersyn…

Puuuuuuuuuuuuuuuuh ha:rock: Sidder her med fine hvide bisser og er stor-lettet:rock:

Fantastisk update!

Stort skulderklap til dig for at få det fixet! Så sejt

Hvilke tandlæge valgte du?

Det blev faktisk den tandlæge Eva nævnede. I Frederiksgade. Snakkede med 4 forskellige sidste uge og valgte ud fra hvem jeg følte jeg “snakkede bedst med”. Og første besøg var i hvert fald en succes :slight_smile:

Og jeg er stadig ved at revne af stolthed over jeg klarede det OG at det var uden behov for behandling af nogen slags - WEEEEEEEEEEEEEEEEE :smiley:

Marianne - Rigtig dejligt at høre at du har haft en god oplevelse. Jeg har også altid synes at de var super søde deroppe, og med en god atmosfære. Hvem var du inde med? :slight_smile: Hvis du kan huske navnet…

Og ekstra plus at der ikke var behov for behandling. Bare det var mig :tihi: Jeg børster mine tænder upåklageligt (i følge dem), men får meget nemt huller :frowning: Skidt for min økonomi, bare heldigt at jeg ikke har tandlægeskræk, så tit som jeg skal have noget fikset…

Tak Eva :slight_smile: Jeg var inde ved Helle. Total lækker 60’er indretning de har dernede. Ved ikke om den er ny efter klinikken er overtaget efter ham… Ehh… Hvad han nu hed :smiley:

Åhh - hvor er det trist at du ikke belønnes for at være god ved bisserne. Jeg har en veninde, der kæmper med det samme :frowning:

Tusind tak for jeres tips og moralske opbakning - jeg er stadig ikke til at skyde igennem - så lettet er jeg. :slight_smile:

Marianne - den er helt ny. De var igang med at få det lavet, da jeg var dernede midt i december :slight_smile:
Ja, det er rigtig irriterende at de er så dårlige alligevel…