Tandlæge?

Skal jeg gå til tandlæge med Willow?

Jeg har jo købt tandbørste men har ikke haft tandpasta.

Idag holdt jeg ham så og fik børsten i munden på ham. Jeg børstede meget kort i begge sider, for han var godt nok ikke glad for det.

Og da jeg så kiggede på tandbørsten bagefter var der blod på. Hans tandkød bløder nu!

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg gøre noget overhoved?

Gry, du har nok børstet for hårdt. Se tiden an, jeg er sikker på at det nok skal holde op helt af sig selv igen :slight_smile:

Hvor voldsomt er det? Mon ikke det er holdt op igen… Lidt blod fra tandkød, der er blevet irriteret pga uvant tandbørstning, er ikke noget at gå i panik over :wink: Hvis det fortsætter, så er Jens Ruhnau www.tanddyreklinikken.dk stedet at kontakte:ok:

Ingen panik :slight_smile:
Er det noget der sker ofte, bør der kigges på det, men en enkelt gang sker der ikke noget ved.

Mit tandkød bløder også jævnligt - det har ikke noget med tænderne at gøre, men kan opstå, hvis noget har sat sig fast mellem tænderne og tandkødet dermed bliver irriteret.

Giver du ham råt kød jævnligt? Det er nemlig rigtig godt for tænderne :slight_smile:

Det er første gang jeg prøver at børste hans tænder overhoved.

nej det får han faktisk ikke rigtigt - det skal jeg måske gøre så.

Hvilket er bedst?

Af råt kød elsker vores katte svinehjerter med muskler og det hele. Fjærkræ (fx kylling og kalkun) er også godt. Daggamle kyllinger skal de lære at spise, men de er ofte et hit.

Alt muligt kød, hvor han skal tygge. Synes at have læst du har givet ham kyllingelår? Det er helt fint.

du skal faktisk bruge en kirurgisk tandbørste… sådan en man bruger til bl.a. cancerbørn der ikke kan tåle alm tandbørter…

du kan få dem på tanddyreklinikken til 80 kr såvidt jeg husker :slight_smile: de er rigtig gode at bruge til det

jeg gav ham kyllingebryst med rygben :slight_smile:

[quote=Battlestar;240630]du skal faktisk bruge en kirurgisk tandbørste… sådan en man bruger til bl.a. cancerbørn der ikke kan tåle alm tandbørter…

du kan få dem på tanddyreklinikken til 80 kr såvidt jeg husker :slight_smile: de er rigtig gode at bruge til det[/quote]

Jeg købte tandbørsten på pitstop for pets :slight_smile:

De der dyretandbørster og babytandbørster er noget møg. De er alt for hårde.
Som Battlestar skriver, så forhandler Jens Ruhnau kirurgiske tandbørster, der er meget blødere. Jeg har selv i to forskellige hårdheder (der begge er meget blødere end babytandbørster), og den hårdeste af den fremkalder også lidt blod, hvis ikke tandbørstningen har været passet. Mens den bløde netop er god at starte op på, for at tilvænne tandkødet.
At din dyretandbørste har givet blod er altså ikke noget, du skal blive vildt chokeret over.
Men når nu du er så heldig, at han gider at spise råt kød, så vil du altså også nå rigtig langt med det. Tandbørstning kræver enten, at man må have ordenlig fat i katten hver dag - eller rigtig meget træning, hvis man bruger f.eks. klikkertræning.

[quote=pivnu;241017]De der dyretandbørster og babytandbørster er noget møg. De er alt for hårde.
Som Battlestar skriver, så forhandler Jens Ruhnau kirurgiske tandbørster, der er meget blødere. Jeg har selv i to forskellige hårdheder (der begge er meget blødere end babytandbørster), og den hårdeste af den fremkalder også lidt blod, hvis ikke tandbørstningen har været passet. Mens den bløde netop er god at starte op på, for at tilvænne tandkødet.
At din dyretandbørste har givet blod er altså ikke noget, du skal blive vildt chokeret over.
Men når nu du er så heldig, at han gider at spise råt kød, så vil du altså også nå rigtig langt med det. Tandbørstning kræver enten, at man må have ordenlig fat i katten hver dag - eller rigtig meget træning, hvis man bruger f.eks. klikkertræning.[/quote]

Kan man købe dem andre steder end hos ham? Jeg har lige været forbi hjemmesiden, og det ligner umiddelbart en halv dagsrejse. :S