Tandrensning Tip og Eddie

I morgen skal Tip og Eddie ned og have renset tænder. de har begge for rødt tandkød og jeg vidste det godt, så synes jeg vil have gjort noget nu, før det forværres.

Lille Eddie har desværre også en tendens til mundhulebetændelse.

Ønske de to knægte en god tur i morgen og deres “mor” en rolig dag uden dem…:frowning:

KH

Hvor gammel er Eddie? Det er min oplevelse at man ofte kan holde det noget nede HVIS der behandles i tandskiftsfasen med antibiotika, Antirobe.

Fingrene krydsede …

:kryds::kryds::kryds: det skal nok gå fint, skal du se :smiley:

har hørt nogen side at foder også kan hjælpe med tandkøds problemer hos katte…

Tandstensdiæt hjælper primært på tandsten - og skal ikk gives når katten er tandkødsbetændelse - det gør alt for ondt at tygge i dem

tandkød betændelse kan godt komme af tandsten, det er vel derfor den skal havde renset bisserne … ellers skulle det da ikke være nødvendig med en tandrensning. Men kun noget for betændelse .

Generelt har de flest katte med tandkødsproblemer ikke tandsten.

Rødt inficeret tandkød er ømt - det gør hammer ondt at bide i de store tandtørkost. Direkte frarådet af Jens Ruhnau at bruge i den situation - tandkødet skal være i orden først.

jeg er ikke dum jeg er godt klar over det gør ondt når katten spiser hvis det er rødt… men du skriver selv bedre at forbygge end helbrede…
da vi fik Morgan vores birma , fik vi også renset tænder pådenfor han havde lidt dårlig tandkød og dyrelægen sagde tit fik det af dårlig foder.
Han sagde tandkøds betændelse kan komme af tandsten… Tandsten kan komme af dårlig foder .

[quote=skeem;261883]jeg er ikke dum jeg er godt klar over det gør ondt når katten spiser hvis det er rødt… men du skriver selv bedre at forbygge end helbrede…
da vi fik Morgan vores birma , fik vi også renset tænder pådenfor han havde lidt dårlig tandkød og dyrelægen sagde tit fik det af dårlig foder.
Han sagde tandkøds betændelse kan komme af tandsten… Tandsten kan komme af dårlig foder .[/quote]

Hov, hov - er der nogen der har sagt det? Du har vist ikke læst jeg skrev at tandfoder var til NÅR tandkødet var i orden.

Jeg holder fingrene for mig selv …

Tak for opbakningen og de gode råd.

Eddie er 1 år i november - ja det er tidligt, men han har jo stort set kun levet af vådmad og min mad og intet tørt, da han helst ikke spiser tørt.

Jeg er lige begyndt at råfodre og håver også på en effekt der.

MVH

Pøj pøj med dem.
Jeg vil så sige, at det er lidt en vurderingssag, hvor slemt det skal være, før de ikke kan spise tandstensfoder. Da Amira blev “afslørret” hos dyrlægen for dårligt tandkød i forbindelse med sterilisation, der fik jeg prøveposer med hjem, som vi sad og gnaskede i sofaen om aftenen samme dag (ja, til kærestens store forargelse :wink: - værre svineri).

Jeg giver den lidt forskellig foder pt i tørt, men som sagt han rører helst ikke tørt mere men råt.

mvh

Prøv evt. at tale med din dyrlæge om Bucacat - det anbefaler vores dyrlæge.

http://shop.netdyredoktor.dk/pi/Bucacat_pasta_45_gr_2006_94.aspx

Så kommer den igen, ikke mange gider reagere på et - fint nok, det hjælper ellers rigtig godt på inficeret tandkød

Colostrum rørt til en sej pasta og smurt på tandkøddet

[quote=Lis Dahlstrøm;262080]Så kommer den igen, ikke mange gider reagere på et - fint nok, det hjælper ellers rigtig godt på inficeret tandkød

Colostrum rørt til en sej pasta og smurt på tandkøddet[/quote]

Jeg har i længere perioder givet Immune Care Colostrum kapsler (åbnet og tømt udover tørkosten). Det har hjulpet, så Hjalte overhovedet ikke har inficeret tandkød. Det er “kun” lidt rødt ind imellem, men så kører jeg bare på med Colostrum igen.

http://www.positivehealthshop.com/itemdetl.php/itemprcd/CAN-ICcolo

Så er de afleveret - Tip var dødangst - jeg har det lidt skidt lige nu, men belægningerne skal jo væk.

Jeg henter dem i eftermiddag

MVH

Mange trøste ttanker til både Tip og Eddie. Lige lidt ekstra til lille Tipperdreng.
Knus Elin