Tanker april 2021

:grimacing:

Kattene sad pludselig og hylede — ad denne her

:grimacing:

FØJ HVOR ER DEN GRIM OG UHYGGELIG

Er der nogen der ved, hvad det er for et angrebslystent, menneskeædende monster ?

3 Synes om

Aner ikke hvad det er men det er i hvert fald ikke en skildpadde :scream:

1 Synes om

:grin: :grin:

Tak Pia, føj hvor var den grim:

Grå, støvet og tør, og parat til angreb

Den søde lille fyr er lidt støvet, så ikke så nemt at se. En bille er det helt sikkert, nok en snudebille af en art, men jeg er ikke ekspert i insekter :smil:

1 Synes om

:tak:

Tak Eva, håbede på at du ville komme med et bud

Jeg troede først, at det var en edderkop — og så frygtede jeg lidt, at det var en tæge, der ville hoppe på en af kattene …

Det er uden tvivl en skarntæge nymfe

Og her må jeg lige understrege at tæger er en type insekter, som ikke må forveksles med flåter, som er dem der hopper på kattene og suger deres blod :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Og gnaver armene af os andre! Mindst…

2 Synes om

Det ville være en meget bred fortolkning :wink: En indhegnet have kan nemlig godt ligge klods op af en trafikeret vej :wink:

Men uanset hvad ser det ud til, at han ikke har skullet sidde længe - han er ikke til formidling mere :slight_smile:

:tak:

Tak, ja det ligner en skarntæge…

Og tak for lige at hjælpe mig med at det er flåter, der kan hoppe på os og vores kæledyr

Jeg er ikke så god til småkryb, hverken med art eller når de pludselig er i mit hjem

Jeg plukker frisk grønt til skildpadderne hver dag, og får alle mulige småkræ med hjem, til stor fornøjelse for både katte og skildpadder :grin:

Hælder det ud på gulvet, så kattene kan finde de små kræ — de elsker det

3 Synes om

:grin: :grin:

Jeg er sikker på at du har ret, jeg tænker mere at de går direkte efter struben

3 Synes om

Men holder dog fortsat katten væk fra trafikerede veje… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Be’ om flere billeder :bebe:

1 Synes om

:tihi:

11 Synes om

Er det din :joy:
:joy:der fik du godt nok lige min smil frem :laughing:

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Nej jeg kan hverken prale af det er min kat, eller min ide. Så den på facebook.

2 Synes om

Kom ud og gå I dag, var ved og opgive flere gang inden, kold og blæsende meget. Men den ene ben forand den anden trin for trin til sidst gik det bare uden og tænke over det . Det blev lige lidt over 3 timer :uha: og alle de rengøring opgaver jeg skulle i dag :ups: det blev ikke lavet

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Valgte og bruge ugens indespærret frustration til noget håndgribeligt

Vi har to kummefryser og en høj køleskab så de er blevet tømt fra morgen af og nu er de tre ting afrimning , afvasket og rengjort og alle ting på plads igen. To poser bær op som skal laves til marmelade, har jeg lidt fortrudt.
Beimis fangede en pakke rejer, :smiling_face_with_three_hearts: :ok: så beimis får reje drys på maden de næste dage :smiling_face_with_three_hearts:

Men da rejerne var fanget, forsvandt min hjælper da der var en solstråle der skulle nydes

Med venlig hilsen beimis ejer

11 Synes om

Så er Willy kommet hjem til begravelse (bisættelse, vel egentlig) i haven. Det er trist og forbundet med savn og sorg, men det føles helt rigtigt. :hjerte:

29 Synes om