Tanker i april

Lettet.dk

Forlig på det kommunale område, Bondo er glad, så mon ikke lærerne fik en fornuftig aftale i stand (alt var vel næsten bedre end lov 409 … ).
Og resten tænker jeg også falder i hak nu. Lærerne HAR fyldt rigtig meget på det kommunale område.
Så skal frokosten lige sikres i staten og regionerne skal passe lidt bedre op FTF’erne. Kom nu lige i hus med det sidste, så vi kan få Danmark igang igen :slight_smile:

Nu vil jeg NYDE resten af min weekend og glæde mig til arbejdet på mandag :slight_smile:
10% ekstra arbejdsglæde indtraf omgående! :slight_smile:

NU skal der rykkes igennem på nogle af de sager som måtte vente i “uvishedens tid”, så vi kan blive klar til ferieperioden liiiige om snart :slight_smile:

5 Synes om

Jeg-elsker-min-damprenser.dk - Store Bededagsferien bliver brugt på forårsrengøring herhjemme. Nøj det er en leg at vaske køkkenskabe af med en damprenser! :rock: Lige nu sidder jeg og venter på at 5. omgang vand i tanken bliver varmet op :tihi: Men nu er alt i køkkenet også snart helt rent

6 Synes om

Netto i Karrebæksminde holder lukket i dag … hvad sker der for det?? :grimacing:
Det største sommerhus-område i Næstved Kommune … :roll_eyes:
Jeg gider ikke til Næstved, så må bare bruge mine penge andre steder …

Jeg havde egentligt forholdsvist fornuftige planer for maden i aften.
Men nu har jeg ombestemt mig, men det kræver jeg finder et sted med åbent, hvor jeg kan handle lidt basisvarer.

Nå - jeg må søge lidt på nettet :slight_smile:
Ellers har pizzeriaet sikkert åbnet :ups:

I går købte jeg for første gang i årevis en flæskestegssandwich, og valget stod mellem en standard størrelse til 40,- og en stor til 54,-. Jeg spurgte den unge dame bag disken hvor stor den til 54,- var, og hun forklarede så at det var med tre skiver steg + tilbehør. Jeg spurgte hende så hvad tilbehøret var, og det var rødkål og agurkesalat - og valgfri dressing hvis jeg ville have det på. Jeg siger så med høj og klar røst “Jamen så vil jeg gerne have en til 54,- og vil meget gerne have salatmayonnaise på bollerne”! Og så skal jeg da ellers love for at der lød højlydte fnis … ja endog høj latter, fra de andre kunder! Tænk engang at man i 2018 ikke engang kan sige “salatmayonnaise” uden folk griner! Utroligt.

PS. Den smagte fantastisk - flæskestegssandwichen :slight_smile:

7 Synes om

Det er spelt-generationen :sunglasses:

4 Synes om

Clara og Gusse har været på besøg i aften.
De lokker morfar med i fyrrrummet hvor vi har en masse spil.
Men Clara gider ingen af de spil og siger så til morfar…
Der er ingen af de spil jeg gider…kan man ikk’ få slik i stedet for?
Og fik hun så slik…jow da…og vi var ved at dø af grin :laughing:

6 Synes om

Hun er snart ligeså fræk som kattene … :joy:

1 Synes om

Ny kat i haven, som jeg var ude at jage væk, da hun gik rundt og rundt om foderhuset og tydeligvis målte afstanden og lagde an til spring. Endnu en tortie, men denne her er med meget hvid - måske harlekin? Er det ikke sådan cirka 50/50?

1 Synes om

HEY! Tortier har fortrinsret til alt - både piphanserne og deres mams … godtså :rofl:

Nej, det er der bare nogen der har bildt dig ind :muhaha: Godtroende som du er :p:

5 Synes om

Det er garanteret Hester - far tror på alt, hvad hun siger :joy:

2 Synes om

50/50 er bicolor

Citatet nedenfor er fra maine coon klubben vedr. mængde af hvidt

Mængden af hvid kode;
Afhængig af mængden af hvidt, angives der enten van, harlequin, bicolor eller uspecificeret.

En van har primært farve på hale og i hoved.
En harlequin har farve på hale, hoved og pletter på kroppen.
En bicolor har lige dele farve og hvidt.
Såfremt at mængden af hvidt udgør mindre end halvdelen af katten, angives det som uspecificeret mængde af hvidt.
hvid

50/50 er på grænsen mellem bicolour og harlekin, hehe… 25-50% hvidt regnes for bicolour, 50-75% hvidt er harlekin :slight_smile:

Så du siger at definitionen på maine coon klubben er forkert?

Teknisk set, har en bicolour vel en nøjagtig 50/50 farvefordeling, hvis vi skal tage udgangspunkt i præfikset "bi-"s betydning. Men hvem tæller hårstrå og opmåler kropsareal?
Det beror jo på et subjektivt skøn.

Jeg undrer mig nu over at man ifølge HolmeIncs kommentar har to specifikke betegnelser for farvefordeling på katte med mere end 50% hvid, at bicolour dækker nøjagtig 50/50, og særligt at resten blot er “uspecificeret”.
Ifølge Eva_Ks kommentar må en kat med præcis 50/50 være både bicolour og harlekin. :thinking:

Jeg er træt. Og lettere beruset. Og nu har jeg også forvirret mig selv lidt, ved at køre ud af en tangent om ligegyldigheder. Godnat! :smiley:

Thea jeg mener nu ikke at det er ligegyldigt om Eva mener det der står på maine coon klubbens hjemmeside er forkert.
Hvis ligelig fordeling ikke er 50/50 hvad er det så?
Jeg kender ikke kilden på Evas procenter, så måske er de korrekte. Hvis Evas procenter er korrekte så skal formuleringen på maine coon klubbens hjemmeside laves om.

Ja.

I vores del af verden er farver og mønstre defineret af FIFe. Den originale reference er FIFes “Generelle del af standarden”, Kapitel 7, side 5.http://www1.fifeweb.org/dnld/std/GEN-WWHITE.pdf

Her står om bicolour katte: “At least 1⁄2 must be coloured, but not more than 3⁄4, the rest is white.”

1 Synes om

Tak Andreas for kildeangivelse.

Så må maine coon klubben i gang med at rette hjemmeside! :wink:

Så hælder jeg stadig til harlekin på min tortieven fra haven :slight_smile: