Tanker i August

Det vil jeg mene! :smiley:

1 Synes om

Ja og nej. Det er rigtigt, at jeg vil have den dækkende slutbehandling, men grunderen er transparent. Det var derfor, jeg skrev, det først skal behandles med grunder. Det er muligt, man også kan få dækkende grunder. Det har jeg ikke kigget på.

Ja, det ved jeg - og det er ikke det, der er problemet :slight_smile: Hvis mit stakit var en firkantet plade, ville det jo ikke være så svært. Men det er det jo altså ikke, og så tænkte jeg bare, at der måske var en formel eller måske snarere en tommelfingerregel, man kunne bruge, når man skulle estimere arealet af sådan et tremmestakit.

ah - jeg læste bare det qoutede fra Gori, som om de snakkede om den endelige behandling - ikke om grunderen :slight_smile: men det kan jeg sagtens have misforstået :slight_smile:

Altså man kan jo godt give sig til at regne - hele stakittets areal minus hver “tomme” firkant, hvor der er luft + arealet af alle kanter …
Det kan vel som sådan godt skrives sammen i en samlet arealformel - men den bliver nok lidt lang :tihi:
og vil indebære en hele del opmåling af alle hullers længde og bredde :slight_smile:

1 Synes om

Jeg ville regne arealet som en flade, og fjerne 1/3. Det er mindre end det hullerne fylder, men så er du på den sikre side :slight_smile:

2 Synes om

Det havde du nu ikke. Men jeg vil ikke kaste mig ud i en endnu længere forklaring om, hvad jeg mente, og gøre det hele endnu mere og unødvendigt indviklet :slight_smile:


Her til morgen var jeg overbevist om, at en af kattene måtte have dårlig mave. Det viste sig desværre at være den lokale bondemand, der var på spil, så det hjalp ikke ret meget, da jeg åbnede havedøren helt for at lufte ud :nauseated_face:

1 Synes om

de sk’de bondemænd … :tihi:

Det dufter af penge … er det ikke det man siger?

2 Synes om

Jeg plejer faktisk at være pænt afslappet omkring siamesersang i bilen… Men i dag nåede det alligevel hidtil ukendte højder. :grimacing:
Jeg har haft Brian, Anoushka, Lange Peter og den lille mormis med til vet på én gang. Det er så ikke noget jeg gør igen sådan lige foreløbig! :sunglasses:

Brian PLEJER at tie stille når han har en makker, men siden Peter var med i bilen og de tydeligvis havde en hel del at tale om samt han skulle introducere Anoushka for den meget højtråbende ungersvend ja så tror jeg de tre alene kunne præsentere en dB på 150. Mormissen var skærmet med tæppe omkring kassen men deltog på lige fod med de andre i samtalen… Jeg tror dog hun smed en ed i ny og næ…

Sikke en 45 minutters køretur! Selv dyrlægen grinede da jeg kom ind af døren :crazy_face:

4 Synes om

Que…? :wink:

En hunkat jeg tog med for nogle i byen for at undgå hun blev ved med at producere killinger :slight_smile:

12 Synes om

Nogen der ved, om Clinasil må knuses?

At sætte røven på ét M65’Elefanthegn sat i 2 lyn (max power) kan IKKE anbefales! :see_no_evil: for pokker det gjorde ondt. :joy: begge ben blev helt lammet og bum så lå man der, mens hele ryggen også gør ondt.

Heldigt det var på vej ud, og der var græs og ikke på vej ind og ned i en heste pære manden var ved at dø af grin.

2 Synes om

ja det har garanteret set sjovt ud, men føj jeg hader at få stød.

1 Synes om

Når man sidder på job… og egentlig bare har lyst at slukke alt lyset og låse alle dørene og gå ombord i den bog, jeg har så svært ved at slippe i øjeblikket…:flojte: :muhaha:

6 Synes om

Jeg har ikke prøvet det, siden jeg var barn og kom på ferie på mine bedsteforældres gård, men jeg husker ganske tydeligt, hvordan det føltes stadigvæk. Det er SÅ ubehageligt! Der er en grund til, at det virker :slight_smile:

Jeg har startet dagen med at slæbe mine gamle læderstole og sofabordet ud i indkørslen … Har doneret dem til Folkekirkens Nødhjælp og de kommer (forhåbentlig) og henter dem i dag.
Havde fået at vide, at de kunne blive hentet ml. 9 - 12 … onsdag er ellers den ene af to dage i hverdagene, hvor jeg ikke skal til træning og derfor plejer at kunne sove læææænge
Men det bliver godt at komme af med møblerne … :ok:

Edit: I det at jeg trykkede på ‘‘svar’’ … blev der ringet på klokken :grin:

7 Synes om

Jeg har lyst til pizza…

Har lige fået farvet øjenvipper

Jeg skal til P!NK-koncert i Horsens i dag. :rock:

5 Synes om

Hun er fantastisk live. Skal desværre ikke se hende denne gang, men så hende sidst, hun var her. Rigtig god fornøjelse :heart_eyes:

1 Synes om

Også mig :grin:

1 Synes om