Tanker i februar

Jeg har aldrig været dansktopfan, men Google er din ven (når du udelader nogle af ordene):
Anette Blegvad: Lad ham gå lad ham løbe (1974)

Jeg har i ugevis - månedsvis måske - haft Lukas Graham sangen ‘‘Love someone’’ på hjernen i nattetimerne. Når jeg ligger og prøver at falde i søvn kører den non-stop og skulle det lykkes mig at falde i søvn, for så at vågne igen kort tid efter, starter vi forfra :ahhhhhhh:
Det er vist meget heldigt jeg ikke skal betale KODA-afgift, for så ville jeg efterhånden skylde Lukas Graham en formue :surrender:

Det slog mig lige, da jeg så, du havde svaret, at det var Lad HAM gå :slight_smile: Tak FF :slight_smile:

Og tak, Jim - jeg havde overset din kommentar :slight_smile:

Så er der fred i sindet igen :rock:

:pensive: Ej altså http://www.gizzemissen.dk virker ikke. Hun havde ellers en super god beskrivelse af at udstille huskat - Er der andre som har lavet en guide til hvordan det lige foregår. :thinking: Kan nemlig ikke huske hvad regler der er, for vi har snakket om at Maggi skal med engang hun virker til at hvile så meget i sig selv. At hun måske ville syntes det er hyggeligt. :slight_smile:

Men vi kender ikke den rigtige alder, hun er øremærket og self. Fikset, må de have synlig øremærke for det må racekatte jo ikke. :woman_shrugging:t3: (Hvis jeg husker korrekt).

Alle katte må gerne have øretattoo :slight_smile: Det er bare ikke alle, der synes det er pænt. Så vidt jeg husker må dommerne dog ikke dømme ned pga tattoo.

Det er så ikke helt korrekt - vores Rags er i hvert fald blevet Supreme Premier med øretatoveringer, men det er nogle gange blevet kommenteret af udenlandske dommere - og nogen fordel vil det næppe være, når to lige gode er oppe mod hinanden.

Men hvad huskatte angår, behøver du ikke at bekymre dig. De fleste huskatte er tidligere internatskatte, og FIFe’s standard siger udtrykkeligt at "Any eventual identification tattoo mark should not be penalised."

Fødselsdatoen er ikke så væsentlig - internatet har vel anslået noget, så hold dig til den.Jeg fortæller ofte dommeren Bastians historie - det giver lige lidt ekstra…

Ellers er det vigtigste at katten er velsoigneret (jeg bader ham altid) og let at håndtere. Din ro skal forplante sig til katten. God fornøjelse.

Her er Bastian ved en tidligere optræden.

Ser 7 Days Out på Netflix om Westminster Dog Show… På sin vis meget det samme som katteudstiling, men hold da Magle, der må være mange penge i det!

@Gizzemissen kan måske kontaktes ad denne vej - hvis hun får notifikationer, når hun bliver nævnt. Ellers er hun også på FB, og så kan det jo være, hun kan finde beskrivelsen, hvis man spørger pænt :slight_smile:

Sjovt havde ellers fået fortalt at racekatte var no-go med øremærkning og har aldrig set det skrevet i reglerne - men nogle gange hæfter man sig lige ved noget som så bare bliver svagt gemt i baghoved :joy: deraf tvivlen - super så fik jeg det på plads. :slight_smile:

Åh ja jeg prøver da luge at sende hende en PB også. Ved ikke luge hvem hun er på FB? Så den vej kan jeg ikke gange hende.

Den serie er vild! Så den i weekenden :scream::see_no_evil:

Jeg kan lige smide et link til Tina om tråden her :slight_smile:
Mht øretattoo, så virker det så også som om det har rykket sig siden jeg startede, måske fordi vi er flere der rask væk øremærker vores katte uanset, og det derfor er blevet mere almindeligt :slight_smile: Jeg har også en to gang Supreme og DVM med øretattovering, hvilket aldrig er blevet kommenteret på af en dommer (en dyrlæge i Sverige til indtjek synes det var vildt smart, der stod chip i det ene øre) :slight_smile:

Jeg elsker denne her sang - især pga musikvideoen :hjerte:

Honey I’m good

Fanni har vundet BIS over 30 gange med tydeligt øremærke i begge ører. Så det trækker ikke ned. :grin:

Tina vil tjekke om hun har teksten et sted :slight_smile:

:pray:t3: Mange tak Eva

Jeg krydser sådan fingre for at Hipsterbarnet er drægtig. Jeg kan absolut ingenting se endnu, MEN hun plejer at være gået i løb igen på nuværende tidspunkt. Har kun holdt en uges pause de sidste 3 gange hun har været i løb inden hun er startet igen… og nu er der gået 10 dage siden hun kom hjem… så jeg holder vejret :wink:

Diva har allerede pink dutter, så jeg tænker der er bonus :slight_smile:

Men tror (som sædvanligt) først helt på det, den dag jeg mærker liv :slight_smile:

12 grader i Nr. Broby i dag! :uha: Hvor mange har I?

14 grader i Østbirk

Vi sender positive tanker afsted herfra :wink:

Ved det ikke men der er fantastisk ude på terrasetrappen. Solen er stik på lige nu, så lækkert